Ursprungligen postat av DavidL
Visa inlägg

Andra finesser jag uppskattar på min overall är neopren muddarna i ärmarna som håller blöta och kallt drag ute framförallt vid transportkörning då man sitter med armarna framåt på ratt och reglage och det oftast drar upp i ärmarna men här är det tätt och det är skönt.
Vad gäller blixtlpåset så är det dubbla lager med material som viks för och hålls på plats med kardborreband som löper längs hela bllixtlåsets längd ända upp i kragen, så jag har svårt att tro att det skulle kunna läcka igenom det.
Värmeegenskaperna är kanonbra under ovan nämda HÖ tur hade jag endast vanliga byxor och en tunn flanellskjorta och en T-shirt under overallen, däremot måste ju huvud,fötter och händer hållas torra och varma med andra medel.
Så min uppfattning är att den är väl värd dem ca 2000kr den kostar

e bara o zippa upp jackan o brallorna hänga ut den.. tillskillnad på från då man har halare, då e det e riktigt projekt att tömma blåsan.. Kommer nog aldrig mer att köpa sundridge, hade en sån andningshalare ifjol..läckte som fan i dragkedjorna samt att tyget släppte igenom vatten på axlarna efter några timmar i hellregn.. Delar DavidL:s åsikt om Goretex, de håller tätt i 2 timmars regn o sen e man genomsur.. har Prologics max 4 dräkt till de varmare årstiderna nu, o de håller måttet.. fiskade 6 timmar i ösregn, storm o hagel i fredags, va helt torr under..
Kommentera