Flytoverall, Delad eller odelad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytoverall, Delad eller odelad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Oz Visa inlägg
    Samtidig er det fort gjort å ta av seg jakka om det skulle bli varmt, og bare bruke buksa. Faller man uti da... Vel, med oppdrift i bena og ikke på overkroppen er det jo lett å tenke seg hva som skjer...
    Det brukar inte vara flytmaterial i byxorna.

Kommentera

Ursprungligen postat av NEO Visa inlägg
      Det brukar inte vara flytmaterial i byxorna.

Det har du i grunn rett i, men jeg har også sett versjoner som har det. Man trenger jo ikke være rakettforsker for å skjønne at det er en dårlig i de med masse oppdrift i bena...
      Fishing, with me, has always been an excuse to drink in the daytime

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
        Mullions overaller har jag bara hört bra saker om, så det kanske är såna som gäller?
        Samma här hade också hört enbart bra saker om Mullion så att det skulle bli en sån var klart men inte vilken modell, att det blev just Aquafloat Classic berodde på en bekant som jobbar inom RIB Charter branschen och dem använder just den modellen till både besättning och passagerare och duger den för den användningen så lär den hålla för min tänkte jag och slog till

Kan bara konstatera att han hade helt rätt i att det är en kanonbra flytoverall både vad gäller komfort, värme och täthet

Kommentera

Tips på var man skall handla?
          Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

E det någon som prövat dessa?

Används utav typ alla finska laxtrollarna, har vart på kustfisketävlingar där de kört med såna istället för vadarbyxor...
            I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Hittar ingen Mullion under 3000 spänn. Men dom kan ju förstås vara värda den där extraslanten om de är så bra som det sägs. Får se när min 848 hårdtestats i Rügen eller så, då kanske det blir byte...

Kommentera

Mullion lite dyrare lite bättre som vanligt.....Hängslen är bra sitter helt enkelt bättre och det känns mer som man är ETT med overallen. Delad är ju bäst , bekvämare, smidigare, bärigheten sitter i Jackan och fördelen är att den kan användas separat . När du ramlar i vattnet blir du mer avkyld i vattnet jmf med en hel. Men men overallern åker på när det är kallt i luften då brukar det vara djävligt kallt i vattnet och är olyckan framme så är det helt enkelt bättre med en hel overall. Märke är smaksak med Mullion eller Crossflow är riktigt bra grejor............

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
                  Tips på var man skall handla?
                  Här tex http://www.mullion.se/index.php men kolla även lokala handlare kan ju vara höstrea nu på årets modell till bättre pris.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                    Hittar ingen Mullion under 3000 spänn. Men dom kan ju förstås vara värda den där extraslanten om de är så bra som det sägs. Får se när min 848 hårdtestats i Rügen eller så, då kanske det blir byte...
                    Ser att dem gått upp en del i pris sedan jag köpte min inför säsongen 2005 då kostade den 2200kr men jag tycker den är värd dem extra pengarna

Kommentera

Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inlägg
                      E det någon som prövat dessa?

Används utav typ alla finska laxtrollarna, har vart på kustfisketävlingar där de kört med såna istället för vadarbyxor...
                      WW guiderna kör med dom, problemet som jag uppfattar är att dom inte är bra om dom går hål på, ett litet hål i den och funktionen blir kass. Sen stramar den en del runt halsen. För mig att dom ligger runt 9kkr i pris.
                      Senast ändrad av Alessandro; 2007-10-15, 23:48.
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen