Ursprungligen postat av Oz
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flytoverall, Delad eller odelad
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av NEO Visa inläggDet brukar inte vara flytmaterial i byxorna.
Det har du i grunn rett i, men jeg har også sett versjoner som har det. Man trenger jo ikke være rakettforsker for å skjønne at det er en dårlig i de med masse oppdrift i bena...Fishing, with me, has always been an excuse to drink in the daytime
Kommentera
-
Samma här hade också hört enbart bra saker om Mullion så att det skulle bli en sån var klart men inte vilken modell, att det blev just Aquafloat Classic berodde på en bekant som jobbar inom RIB Charter branschen och dem använder just den modellen till både besättning och passagerare och duger den för den användningen så lär den hålla för min tänkte jag och slog tillUrsprungligen postat av KG? Visa inläggMullions overaller har jag bara hört bra saker om, så det kanske är såna som gäller?
Kan bara konstatera att han hade helt rätt i att det är en kanonbra flytoverall både vad gäller komfort, värme och täthet
Kommentera
-
Mullion lite dyrare lite bättre som vanligt.....Hängslen är bra sitter helt enkelt bättre och det känns mer som man är ETT med overallen. Delad är ju bäst , bekvämare, smidigare, bärigheten sitter i Jackan och fördelen är att den kan användas separat . När du ramlar i vattnet blir du mer avkyld i vattnet jmf med en hel. Men men overallern åker på när det är kallt i luften då brukar det vara djävligt kallt i vattnet och är olyckan framme så är det helt enkelt bättre med en hel overall. Märke är smaksak med Mullion eller Crossflow är riktigt bra grejor............
Kommentera
-
Här tex http://www.mullion.se/index.php men kolla även lokala handlare kan ju vara höstrea nu på årets modell till bättre pris.Ursprungligen postat av DavidL Visa inläggTips på var man skall handla?
Kommentera
-
Ser att dem gått upp en del i pris sedan jag köpte min inför säsongen 2005 då kostade den 2200kr men jag tycker den är värd dem extra pengarnaUrsprungligen postat av KG? Visa inläggHittar ingen Mullion under 3000 spänn. Men dom kan ju förstås vara värda den där extraslanten om de är så bra som det sägs. Får se när min 848 hårdtestats i Rügen eller så, då kanske det blir byte...
Kommentera
-
WW guiderna kör med dom, problemet som jag uppfattar är att dom inte är bra om dom går hål på, ett litet hål i den och funktionen blir kass. Sen stramar den en del runt halsen. För mig att dom ligger runt 9kkr i pris.Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inläggE det någon som prövat dessa?
Används utav typ alla finska laxtrollarna, har vart på kustfisketävlingar där de kört med såna istället för vadarbyxor...Senast ändrad av Alessandro; 2007-10-15, 23:48.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 123 visningar