FiskeSnack.com Inaktivt ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FiskeSnack.com Inaktivt ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Xtravagance Visa inlägg
    Klart man ska svara, hjälpa och stötta. Tyvärr finns det oxå väldigt många på detta forum som bedriver en form av propaganda för vissa typer av fiske samt är direkt ohövliga mot andra människor.

Därför ledsnar folk också att svara, göra inlägg med tanke på att man knappt kan yttra sig i vissa fall utan att bli idiot förklarad för man inte tänker som motparten.

Jag älskar det fria ordet och tanken. Det stimulerar och engagerar. Om alla tyckte / tänkte likadant hur /varför skulle vi ens behöva kommunicera.
    Men många gånger kan det vara tvärt om, en yngre frågar om något och en äldre/erfarnare svarar, då blir den äldre/efarnare idiotförklarad pga att han är äldre/erfarnare och inskränkt och inte har den vidsyntheten som krävs för att den yngre skall få ett svar som han förväntar fast den äldre/erfarnare vet vad han pratar om och oftst har rätt. Då blir det att den äldre/erfarnare ger fan i att svara på dom yngres frågor, med följd att dom yngre/oerfarnare får svara och då kan svaren bli nåt som är med verkligheten ej överensstämmande, då sitter den äldre/erfarnare och läser svaren och skrattar i mjugg, ja ja dom får väl lite erfarenhet med åren dom också, kanske.
    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Hej,

Alla forum blir lite mindre aktuella med nar nyhetens behag forsvinner. Kan dock lova att manga inom den sa kallade eliten tittar pa detta forum dagligen. Klart finns ju inte amnen att diskutera i oandlighet. Det allra basta med FS ar fotoalbumet. Dar kan man hitta amatorer som Folkesson, David L, GJ, MB79 mflera. Ibland maste man tanka till. Ibland bland fisketontar i sverige ar det ballt att inte dela med sig. Detta ar det ultimata nyborjar specimen tonteriet. Skont att det finns harda killar som vagar att dela med sig

Kommentera

Om det kommer en fråga, som berör något jag vet något om, får frågeställaren ett så utförligt svar jag kan ge. Ibland följs frågan upp med PM, mail eller telefonsamtal från den frågande. Kunskap som inte kommer till användning eller tillåts delas av andra blir glömd kunskap.

Handlar det om specifika beten eller fisketekniker jag inte behärskar eller har måttlig kunskap om, avstår jag helst från att svara. I det läget väntar jag på ett informativt svar från någon socialt kompetent ”fiskeelit”, ty även jag vill lära mig mera.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
          Men många gånger kan det vara tvärt om, en yngre frågar om något och en äldre/erfarnare svarar, då blir den äldre/efarnare idiotförklarad pga att han är äldre/erfarnare och inskränkt ...................
          Det är IMO sällan de yngre som går till angrepp. Det är den så kallade "eliten" som anser att deras sätt är det enda rätta. Jag upplever de yngre som artiga och nyfikna medan de "rättrådigas armé" är dom värsta. Eliten alltså ! De som "vet" vad dom pratar om som inte kan tänka sig att " tänka utanför boxen" och vidga sina vyer. Jag ska inte nämna några namn men jag har rykt ihop med ett par här på forumet ett antal gånger som betett sig som ( ursäkta uttrycket) gapiga högstadie elever fast dom är 30+.

Finns en skön tråd att läsa om nätfiske i Mälaren där jag vart missförstådd och senare idiotförklarad för jag bodde i jämtland. Just detta gör att man nu mera bevakar och söker info men sällan ger sig in i disskutioner.

Tyvärr är ordet fritt och våra moderatorer har svårt att begränsa allt smutskastande. Har själv drivit ett forum och vet hur svårt det är att hålla ordning på buset.

Detta är 2 ledord från Svensk Gäddklubben.
          Respektera andra fiskare som du själv vill bli respekterad.

Visa respekt för naturen och annans egendom. Skräpa aldrig
          ner och värna om allemansrätten som är unik.

Inte alltid deras kära medlemmar följer detta kan jag säga !
          Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !

Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera

Finns det några regler vad som är rätt och fel när det handlar om fiske???

Svarar mig själv, Nej, det gör det inte.

Men självklart har alla fiskare en egen uppfattning om vad som är bra eller mindre bra. Ibland så är ju faktiskt det motsatta helt rätt.
            Så disskutera rätt o fel ska man inte göra på ett forum, däremot så är det ju helt ok att tycka att sitt eget sätt är rätt, och det är det ju oftast.
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

går det inte att införa ett system liknande FB typ laidback forumet som dom har där, typ 100 inlägg eller nått. borde väl ta bort en hel del samt göra lite FAQS för trådstart eller nått som man MÅSTE se innan trådstart.

Kommentera

Sån hets.

Angående forumet innaktivt på sommaren är det väl inte någon större förvåning. Vi hade då 32 grader igår och det äro utlovat 27 idag. Tacka fan för att folk är ute i solen...?

Vad angår ålder/"värdelösa inlägg" så kan jag då bara tycka synd om er som tycker det är så jobbigt.
                Jag väljer det jag läser och det jag svarar på. Allas rätt. Allas rätt att skapa trådar. Finns det redan liknande trådar kan man försöka hänvisa. Men allvarligt talat, är fiskesnacks sökfunktion den bästa? Men det gör det samma, tycker jag.

Sen att den som klagar mest på värdelösa inlägg och småbarn är 21 år gammal och har gjort mer än 7.000 inlägg det är en annan historia....
                http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av JeagarGunnar Visa inlägg
                  Tycker ni som jag ? Själv tycker jag att Fiskesnack.com har blivit väldigt inaktivt !!!
                  ¨
                  händer inte så mycket här längre !!

Vad Tycker ni ?
                  Nä ja tycker inte att det är inaktivt, jag tycker att det händer ganska mycket nu med tävlingar osv.
                  Och som sagt så är det ju högsommar och värmebölja, så det blir inte många timmar inomhus.

Kommentera

Vad gäller sökfunktionen är den kanske inte världens effektivaste om man vill hitta det man söker.

Problemet ligger rätt mkt i hur folk skapar sina trådar.

Om någon tex undrar över hur man riggar en vertikal jigg med extra trekrok,

så ser kanske rubriken ut. "Jigg?"

Eller om någon undrar om hur man bakar boilies, så skriver folk "Boils?" (japp ofta felstavat:P)

De där rubrikerna säger ingenting om trådens syfte eller innehåll, vilket gör att man inte vet vad de handlar om och därmed inte orkar besöka dom.

Hade man tex skrivit.

"Hur rigga trekrok på Vertikaljigg?"

"Hur baka boilies?"

som rubriker så är det helt annorlunda.

Visst, moderatorer kan ändra dom. tyvärr syns inte det på första sidan utan bara när man öppnat tråden.
                    Det ligger visst ansvar hos användarna att själva skapa "fina" rubriker så att folk uppfattar dom på rätt sätt.

Det är nämligen heller inte kul att få sina trådar modererade, vissa kanske känner att "men det var ju inte så jag ville ha min rubrik?" Efter att man modererat.

Well, skriv bra rubriker från början. Det gynnar alla.

Som sagt innan, det är användarna som gör forumet.

Kommentera

Det största problemet som nämnts tidigare är inte att folk skapar liknande trådar utan ger dåliga rubriker. Kanske vore det bra om varje tråd fick en rubrik och en beskrivning som skaparen fyller i tex:

Rubrik: Jigg?
                      Beskrivning av trådens innehåll: Hur riggar man en trekrok för verticaljigg.

Vet inte hur mycket det skulle hjälpa, men kanske blir det lättare för folk att förtså att man ska beskriva så utförligt som möjligt vad syftet med tråden är. Värst upplever jag är allt "bråk" om små saker sånt kan man ta i PM om man tycker att de är nödvändigt.
                      Känner du igen den här texten spenderar du för mycket tid vid datorn och för lite tid i båten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 476 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art