FiskeSnack.com Inaktivt ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FiskeSnack.com Inaktivt ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Man kanske kunde göra lite olika avdelningar, som t ex en för Göteborg, Stockholm, Skåne m.m.

Det har jag saknat där man kan gå in å snacka om närområdet.
    Och det skulle bli lättare att få med sig folk ut på fiske.
    Gå med i Göteborgs Fiskevänner
    http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13

Kommentera

Ursprungligen postat av Gotefunk Visa inlägg
      Man kanske kunde göra lite olika avdelningar, som t ex en för Göteborg, Stockholm, Skåne m.m.

Det har jag saknat där man kan gå in å snacka om närområdet.
      Och det skulle bli lättare att få med sig folk ut på fiske.
      Problemet är bara att det skulle kunna bli hur många som helst.

Egentligen är det ju inte svårare än att skapa en tråd om "Fiske i göteborg" exempelvis.

Kommentera

Men skapar man en sådan tråd får man som svar: ''Fiska i Delsjön, står i Gulakortets blad att det är bra där'' typ så! Ingen vill dela med sig av riktigt bra och trevliga fiskevatten, för dem är antagligen rädda att folk skall klampa dit och förstöra. Riktigt tråkigt, för en artsökande ungdom!

Det är den största anledningen till att jag är här, att man kan få bra tips. Men när även dem sinar, känns allt ba allmänt grått..

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

PojkenMedKepsen, stämmer i varje fall inte in på mig. Tipsar om bra vatten. Men du kanske menar att man ska vara med och visa exakt var fisken.
          För nåt jobb får man nog lägga ner själv. Har sett att det blivit mer båtar från Fiskesnack i sjön Magelungen. Och det med tips i från mig.
          För många är det nog en fiskeguide som gäller.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Exakt var fisken är. Ska det stå.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Jag tycker redan det är lite väl många avdelningar, det gör att man inte orkar gå in och kolla alla föra att se om nåt intressant dykt upp. Att har en avdelning för flötmete och en för bottenmete tex tycker jag är lite väl mycket då det sällan är nån som bara är intresserad av det ena. Denna uppdelning kan också göra att det känns innaktivt då man inte uppmärksammar alla nya inlägg som gjorts bara för att man inte orkar besöka den forum delen utan endast ljugarbänken.
              Känner du igen den här texten spenderar du för mycket tid vid datorn och för lite tid i båten.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
                PojkenMedKepsen, stämmer i varje fall inte in på mig. Tipsar om bra vatten. Men du kanske menar att man ska vara med och visa exakt var fisken.
                För nåt jobb får man nog lägga ner själv. Har sett att det blivit mer båtar från Fiskesnack i sjön Magelungen. Och det med tips i från mig.
                För många är det nog en fiskeguide som gäller.
                Nej, jag menar inte att nån skall visa var fisken är. Klart man får lägga ner jobb själv, jag är inte dum. Men tips och hjälp på traven är alltid roligt, speciellt efterssom det är ungdommen som skall föra sportfisket vidare, en hobby som dör ut mer och mer.

Fotoalbumet är för närvarande det enda som intresserar mig här.

PS. Istället för att skicka en post till kan du trycka på ''Edit'' knappen och editera ditt gamla inlägg.

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

en hobby som dör ut mer och mer.
                  Det tror jag knappast, tror det är över en miljon svenskar som sportfiskar minst 1 gång om året.

Vad gäller fiskeplatser så håller jag med om att man håller hårt i sina verkliga hotspots och det är kanske inte så konstigt, ger man ut dessa platser mer än till en handfull så är de snart ett minne blott. Därför blir det lite mer generella hänvisningar som man sedan får försöka göra det bästa av själv.

Vill man hitta riktigt heta platser gör man det bäst själv. Ett starkt tips är att man läser mycket om var fisken uppehåller sig under olika förutsättnignar tex varmt/kallt vår/sommar/höst vindförhållanden etc. Jag har själv inget ekolod utan läser av det mesta med hjälp av det ovanför vattnet och med bottenkontakt, har man ekolod blir det garanterat enklare om det nu är det man vill att det ska va. Ett vanligt misstag är att man ger sig ut när man själv har tid och inte när förhållandena är bra.

Lyckas man själv är det dessutom mycket roligare än när nån annan pekar på fisken o säger kasta där.
                  Känner du igen den här texten spenderar du för mycket tid vid datorn och för lite tid i båten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                    ...................överbefolkat av alla nybörjare.
                    Nu tycker jag flode har hemskt mycket rätt. Väldigt många nya trådar som det står hur mycket som helst om i forumet kommer upp nu.
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                      Nu tycker jag flode har hemskt mycket rätt. Väldigt många nya trådar som det står hur mycket som helst om i forumet kommer upp nu.
                      Men du har väl ändå haft tid att lära dig något nytt att lära ut sen förra gången trådarna var aktuella?
                      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 446 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline