Big game jakt på Zoo?.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Big game jakt på Zoo?..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av sasse Visa inlägg
    vadå köttproduktion? Folk betalar för att gå in och skjuta hjort, svin eller liknande.
    Har skälv kompisar som har hägn, för köttprodukton. Det är inget att hymla om. Kan lova dig att där släpps inte in några "lallare". Skillnad om man lever på köttet eller "jakten". Men om du skall få lov att sälja "jaktdagar" så måste det vara ganska många hektar . kanske inte detta tråden handlade om, sorry
    Senast ändrad av flua; 2008-12-16, 12:22.

Kommentera

Är väl bara en tidsfråga innan en 100+ från detta vatten dyker upp i FJ's 100-klubb?
      Hur ställer sig FJ till det och framför allt hur ställer sig alla de seriösa fiskare som ger järnet för att hitta bra 100+ vatten??

Som sagts tidigare, inte olikt vissa karpvatten eller regnbågsvatten. Kommer dittfiske.se att även ösa i nors eller löja för att göda firrarna??
      http://gosmeister.blogspot.com/

Kommentera

Schyst att ta dom stora gäddorna från ett allmänt vatten där alla får fiska på dem och sedan sätta i dom i en privat sjö för att profitera på dem.

borde inte dessa gäddor fortfarande tillhöra allmänheten???

Och det är väl inte nå vidare att ta dom stora gäddorna som har bra gener och är viktiga för reproduktionen från deras ursprungliga vatten och pajja leken där IDIOTI!!!!!!!!!!!!!!

Giriga guider som tror att fisken tillhör dem för att dom livnär sig på det!
        Senast ändrad av JiBbR; 2008-12-16, 14:45. Anledning: till läg av ilska

Kommentera

Varför blir jag inte förvånad..

Kommentera

Jisses vad mycket äppelkindade moralkärringar det fanns här då.
            Vad fan! Har vi pöbelstyre här nu eller?
            Ursäkta mig, men nu måste jag säga till eftersom ingen annan verkar ha ryggrad att göra det.
            Jag har ingen aning om hur det gått till när de fångat gäddor. Jag har förstått att de fångat ett antal (hur många vet jag inte heller) som de sen satt ut i ett annat vattendrag. Sånt där har gjorts lite varstans så länge jag kan minnas. Det sker fiskutsättningar nästan överallt häri landet, men är det bara okej om det är regnbågs- eller havsöringsyngel eller vaddå?
            Skulle de trivas i den där sjön (jo det såg faktiskt ut som en sjö på bilderna) så är det väl helt okej att man sen fiskar på beståndet också?
            Det finns varianter på detta lite varstans när det gäller regnbåge och då är det ännu mindre pölar de simmar runt i och olika stora fiskar utsätts. Till och med uppåt 2 kilo har jag hört. (Men vet inte helt säkert) Jag ser inga som helst problem med detta. Hellre det än att klubba gäddorna och kasta dem på dynghögen i så fall...

Kommentera

Skulle precis säga samma sak som du Jari F1.

Detta kanske är det första vattnet som går ut hårt med att dom fångat in 1m gäddor för att sedan sätta ut dom för fiske. Men det är ju garanterat inte det enda vattnet där en sådan utsättning sker.

Och gällande det lagliga i det hela. Om dom går ut med detta officiellt så har du självklart redan fått tillstånd. Annars är ju killarna som driver stället helt väck!
              "Old enough to know better, young enough to do it anyway."

Kommentera

Fortsätter dom att sätta i metergäddor i sjön så tror jag att mängden bytesfisk i sjön kommer att minska, vilket i sin tur drabbar gäddorna. Undrar också om dessa gäddor kommer att ha en framgångsrik lek i sjön! Om jag hade haft Vänern som mitt "hemmavatten" för gäddfiske så hade jag inte varit så förtjust över att man kom och plockade upp de större gäddorna för att flytta dom nån annanstans!!
                Tycker inte att det går att jämföra med t.ex. Eriksberg! Där har man ju inte stört ekologin, bara hägnat in ett område som hyser mycket gädda och tagit betalt för att fiska där. Detta borde väl snarare gynna gäddorna i Eriksbergsområdet då inte fisket är fritt där?
                Det skulle inte kännas kul att få en stor gädda, kanske ens PB och veta att den är inplanterad. Det är ju lite av en barndomsdröm att få lura och fånga "gammelgäddan". Att däremot få en stor regnbåge i en P&T-sjö skulle inte kännas lika "fel". Regnbågen är ju importerad och isatt i våra vatten från första början och kanske är det därför jag känner så. Den där jättestora gäddan har ju alltid funnits med i fiskehistorier och fått en enorm mystik runt sig...
                Kanske går inte affärsidén så bra som dom hoppats på. Det hoppas i alla fall jag så att metergäddorna får stanna kvar i Vänern, inte minst för er som har Vänern som ert gäddvatten
                Senast ändrad av PederE; 2009-01-08, 15:59.

Kommentera

För min del är det fullt acceptabelt att de planterar ut stor fisk i en sjö för att sedan fiska på den, detta görs som sagt i många vatten världen över med andra arter. Det jag stör mej ordentligt på är det faktum att de tar dessa fiskar från ett annat vatten och därmed försämrar chanserna för alla fiskare i det ursprungliga vattnet att fånga stor fisk bara för att de ska kunna tjäna mer pengar! Detta är för mej att likställa med t.ex stölder av karp som förekommer här och var. Hade jag fiskat gädda i vänern hade jag varit ursinnig på dessa pengagiriga människor!
                  Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Att jämföra med regnbågar är ju fan bra dumt. Dessa odlas ju fram och växer i bassänger eller sk. kassar tills de nått önskad storlek, detta kan man ju tycka vad man vill om. Medans gäddorna hämtas från ett annat vatten där de växt naturligt för att sedan flyttas. Stackars den som har sitt fiske ställe där ryssjorna läggs. Det verkar ju som bara de största plockas ur ryssjorna. Detta är ju sjukt för fan. Hur kan någon tycka annat. Konstigt att jari F1 inte ser några som helst problem?

Kommentera

Ursprungligen postat av x10an Visa inlägg
                      Att jämföra med regnbågar är ju fan bra dumt. Dessa odlas ju fram och växer i bassänger eller sk. kassar tills de nått önskad storlek, detta kan man ju tycka vad man vill om. Medans gäddorna hämtas från ett annat vatten där de växt naturligt för att sedan flyttas. Stackars den som har sitt fiske ställe där ryssjorna läggs. Det verkar ju som bara de största plockas ur ryssjorna. Detta är ju sjukt för fan. Hur kan någon tycka annat. Konstigt att jari F1 inte ser några som helst problem?
                      Vad är skillnaden mellan att köra efter gädda i en regnbågstjärn eller som flera gäddspecimen bl.a DavidL (trådskaparen) köra efter gädda några meter utanför en regnbågsodling?

Min personliga gissning är att projektet Dittfiske inte kommer att generera speciellt mycket slantar. Vem vill betala massa pengar för ett fiske som man kan få fritt i hela Sverige?

Så intressant är inte gäddfisket!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      1 063 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman