Mitt bästa minne från det här året blev det som jag väntat så länge på, min första gädda över 10! Som jag tog på en storm jigg med endast en enkelkrok och lättare jiggutrustining. Den var hela 119cm lång och bjöd på den bästa gäddfight jag varit med om, med luftsprång och ursinniga hejdlösa rusningar. Det var lycka.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Årets bästa minne.
Collapse
X
-
Min hemsida för Nettel-Laken!
http://nettelbaits.se/
Min fiskeblogg!
http://nettelbaits.nettelbaits.se/
-
Året som varit (...är..) har genererat många fina minnen.
bland annat när sonen (8 år) vann en gäddfisketävling!!!
eller när jag träffade nya fiskepolaren Johan (Alaskahårt)
eller när jag hittade en ny öringbäck... eller...
Inga rekord, inga mäktiga eller häftiga fajter. "Bara" livet när det är som bäst...
Kommentera
-
Mitt bästa minne är helt klart när jag tog mitt PB på gädda...

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
Alla jerkgäddor, mitt abborr pb, min första sutare och när jag var med i en gäddfisketävling och kompisen fick en krok i handen. Efter ett mycket trögt fiske fick jag en gädda. Min kompis sa att han skulle ta den med håven och ställde sig bakom mig. Nej, sa jag. Jag tar den i tafsen istället. Du kan gå tillbaka. Han stog kvar. När gäddan var uppe började den leva rövare och det slutade med att en av ownerkrokarna på min Big Bandit satt i handen på honom, och gäddan hängde i den andra. Jag gjorde mitt livs snabbaste rörelse och tog ett bedövande tag över nerverna i gäddans nacke. Med hjälp av en tång lyckades jag kroka loss gäddan, för att sedan hastigt återutsätta den. Min kompis var helt förståligt blek i ansiktet och vi körde in till närmsta hus vi såg var befolkat. Det visade sig att det var min gam,la lärare som bodde där. Han fick ta i ordentligt för att få av Ownerkroken, trots att pianotrådsaxen han använde var ny. Detta minns jag ganska väl.
Kommentera
-
Har haft det lite som "Gäddjävel" har haft det gött
men....
Gösen på 4,5 som kändes som en 2kilos tills den kom fram mot båten då den tvärvände om och om igen och mitt lilla UL-spö stod som ett U ner i vattnet ^^.
Färnorna i under den varma sommaren var läckra att se simma i vattnet och vända och kolla in brödbitarna man ville ge
mest har det bara varit gött att fiska under året
Kommentera
-
Det bästa minnet från i år var nog mitt pb på gädda som jag tog i sommras. Hade precis köpt jerkutrustning och var ute en kväll för att se om det verkligen fungerade så bra som alla sagt, och det gjorde det.
Efter några kast blev det tvärstopp. Drillningen gick bra och jag kunde landa min första jerkgädda på 13.5kg.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 142 visningar