Årets bästa minne. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Årets bästa minne.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ytfiske på 35-40cm djupt vatten mitt i sommaren..
    När gäddan som vägdes till 11,2 kom efter trodde jag inte en fisk kunde göra en sån plog, det var helt sinnessjukt.. kan erkänna att benen inte var stabila sekunderna innan hugget!!
    Helt klart årets minne.

Kommentera

...det här är svårt men kul... Jag är ingen gäddfiskare men kan kanske bli... fick en fantastiskt fin gädda på 10,9 i våras. Samtidigt fick jag min kanske vackraste men inte största gös lite senare på våren, en romstinn sjua... Höstöringen i Emån, en av två fångade under hela helgen kändes kanske som den största bedriften även om det inte var en bjässe... Det här var verkligen svårt.... Nåväl, God Jul och gott nytt år till er alla, ha det underbart med mycket skratt o kärlek...
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Om man ser på året som fiskeår!..Glöm det med lumpen..haha
        Ynka 20 fiskedagar, dem flesta under 4 timmar.

Men om man då ser på minnen så blir det nog första turen efter havskatt med >team lilla my> Anders.
        4.9 kg är inte så illa för sverige och känns härligt med att ha större i sverige än i Norge.

Blir revange nästan år, det lovar jag
        Specimen fishing for life

Kommentera

Detta var en kul tråd! Speciellt när året börjar närma sig sitt slut och det är dags att summera allt Då det av olika anledningar inte blivit så mycket fiske i år( )så har jag ändå två fina fiskeminnen.

1. Första och största havsöringen på fluga (3 kilo). Ingen best, men åh så stark på klass 6/7.

2. När jag fick täppa igen käften på en polare som skulle klå mig i flugfiske genom att landa fisk efter fisk då hann inte fick något

God jul och gott nytt fiskeår!

Kommentera

Årets bästa: En tur till den lilla sjön i skogen som resulterade i årets bästa snittvikt på fisken. Ingen under 3kg, fyra över 5kg och 2 över 6kg. Dessutom ett par virvlar som man fick mardrömmar av. Grym tur.

Om ca ett år sitter kommer jag att skriva att årets bästa minne är när jag lirkade upp min första 10a.

God jul folks.

Kommentera

galen karpfisketur

ja, mitt bästa minne är nog när min 3,1 kilos karp högg me ett redigt jäkla skrik från nappalarmet.. jag satte mig precis i min sverigestol 1 meter från larmen.. och precis när man har satt sig så börjar det VRÅLSKRIKA ur mitt larmså att jag blir så rädd att trillar ur stolen och ner på marken med ett duns, och fattar ingenting vad som hänt och min kompis skriker till mej, EMIIL!! DET PIPER I LARMET, DET ÄR NAPP!!! och larmet fortsätter skrika på högsta ljudnivå som fan. men tillslut kommer man upp på benen igen fort som fan och gör mothugg som en galning och sedan när man känner kraften i karpen så blir man nästan galen av lycka så var min berättelse iallafall ; )
              // Emil
              http://minimetarna.blogspot.com/
              [FONT="System"]MiniMartins och min blogg![/FONT]

Vet du vad det är för skillnad på den ena och andra änden av ett metspö?
              Jo, i den ena sitter i metmask och i den andra en latmask

Kommentera

Att få nys om hot spots är inte det lättaste. Trots det fick jag ett tips om en vik som skulle vara riktigt bra för grov gädda på våren. Det skulle tydligen inte vara något känt ställe. Jag och en kompis åkte dit en dag. Det var helt vindstilla och klarblå himmel. Det hade dessutom gått från minus dagen innan till ca 5+ den här dagen. Vi glider försiktigt in i viken och sänker försiktigt ner ankaret. Jag slänger ut första kastet.

Jag hinner bara göra ett jerk med min Slider Firetiger när en jättevirvel visar sig precis vid mitt bete...dock inget hugg. Detta ökade pulsen en smula och vi gör några kast i samma riktning när jag plötsligt får ett brutalt hugg. Efter några minuter landas en gädda på ca 8,9 kg. Kompisen tar en stund senare en gädda i samma vik på ca 8,3 kg. Snacka om lyckad fisketur.
                Tog en gädda på 10+ i den viken några dagar senare. Plus ett par på över 9. (Samtliga finns med i mitt fotoalbum).
                Senast ändrad av PederE; 2008-12-25, 10:05.

Kommentera

Jag har fiskat mycket efter gädda det här året men bästa minnet är från sutar passen då allt möjligt har kommit upp.
                  Det mest överraskande var en stor fin sköldpadda som luktade sump!
                  Den stackarn måste ha blivit utsläppt av någon elaking som tröttnat
                  Sen har jag bl.a. fått ostronskal, kräftor, stora abborrar, fin sarv och mört.

Ett annat starkt minne är båten jag köpte i våras. Den har fått utrustning allt eftersom och byggt om och rustats upp. Det största och mest glädjande jag fångat det här året....billigt var det med

Kommentera

Kanske ska säga att jag fått några sutare på 2.3kg det här året, inte bara bifångster

Den goda julen har varit så jag önskar ett gott nytt fiskeår!

Kommentera

Ursprungligen postat av PederE Visa inlägg
                      Att få nys om hot spots är inte det lättaste. Trots det fick jag ett tips om en vik som skulle vara riktigt bra för grov gädda på våren. Det skulle tydligen inte vara något känt ställe. Jag och en kompis åkte dit en dag. Det var helt vindstilla och klarblå himmel. Det hade dessutom gått från minus dagen innan till ca 5+ den här dagen. Vi glider försiktigt in i viken och sänker försiktigt ner ankaret. Jag slänger ut första kastet.

Jag hinner bara göra ett jerk med min Slider Firetiger när en jättevirvel visar sig precis vid mitt bete...dock inget hugg. Detta ökade pulsen en smula och vi gör några kast i samma riktning när jag plötsligt får ett brutalt hugg. Efter några minuter landas en gädda på ca 8,9 kg. Kompisen tar en stund senare en gädda i samma vik på ca 8,3 kg. Snacka om lyckad fisketur.
                      Tog en gädda på 10+ i den viken några dagar senare. Plus ett par på över 9. (Samtliga finns med i mitt fotoalbum).

Trevligt trevligt. Sen när fick man ett hot spot serverat framför näsan ? . Fiskar viken fortfarande lika bra ??
                      http://www.silverbums.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 142 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen