Slakten i Byälven - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Slakten i Byälven

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    "Dra alla över en kam." ska det vara. Hur uttrycket uppstod vet jag inte... kanske kommer det från luskamningens tid?

Ville bara lätta upp lite. De flesta här är invandrare i första, andra, tredje, fjärde, femte, sjätte eller sjunde osv vidare led. Vallonjävlarna kommer hit tror att det är deras privata land helt plöätsligt, men det gillar inte jag.
    Som finne vet ju jag att det är vi som är de riktiga svenskarna medan det andra skräpet är skumma ariska halvblod... =)
    Ättlingar och fans till Kalle dussin och Gurra IV ska vara extra försiktiga med uttalanden i frågan...
    Oj, amatörhistoria för fem poäng någon?

PS Topikurspårning är en underskattad konstart... DS
    Senast ändrad av Jari F1; 2009-06-17, 11:22.

Kommentera

Det är upp till myndigheterna att stoppa olagligt fiske och om så inte görs kommer slakten pågå. Det är lite som att reglera hastigheten på våra vägar, de flesta kör för fort och myndigheterna försöker på olika sätt reglera detta, genom kontroller, skyltning och fartkameror. Jag tycker personligen lika kraftiga åtgärder skall vidtas i vatten där förekomsten av känt tjuv eller överfiske förekommer. Att skylla på invandrare är så jävla 1990 och jag antar att de personer som uttalar sig så är trångsynta och outbildade i frågan.

Hårdare krav från myndigheterna, hårdare krav PÅ myndigheterna!
      Zebaztian ZzZ

Kommentera

Tyvärr är det nog så att "ny svenskarna" har funnit ett bra sätt att få tillökning i hushållskassan genom att fiska och sälja gös i premiärtiderna. Tycker det är tråkigt att det har blivit ett kommersiellt intresse av det, och att det går ut över oss som fiskar för att det är kul och utövar C&R på det vi inte ska äta. Med att "det går ut över oss" menar jag de sitter hela familjer med varsitt spö för att få ta upp så mycket gös som möjligt och mutar in en strandremsa som de sedan försvarar som om det vore en inmutad guldåder... Det är ingen överdrift av ZanderNiko som skriver att det går 20-25 invandrare på varje infödd svensk vid göspremiären i Säffle, skulle t.om. säga ännu mer så det blir svårt att få plats.....liksom. Dessutom råder det mer eller mindre anarki så skrik o bråk hör till vanligheterna.
        Det finns säkert "svenskar" som beter sig likadant men om det går 30 invandrare på varje svensk märks det inte av på samma sätt.
        Det är inte bara i Byälven det går till så, det ser likadant ut vid Göspiren ute på Örsholmen. Som sagt, jag tycker att det är tråkigt men klandrar dom absolut inte, de behöver säkert pengarna de får för fisken och de utnyttjar ju bara tillfället som ges. Men det skulle kännas lite roligare om man träffade på samma människor ute på sjön och fiskade för att de är intresserade av fiske och inte bara för pengarna...
        //Nicke
        http://teamvarmlandstroll.blogspot.com/
        "Man tar fisken dit man kommer"

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
          Fredad lek är nog det bästa, men inte är det någon direkt fara för utfiskning om man får så in i helvete mycket gös på en dag.
          nej inte i byälven äftersom att gösen är från stora områden i vänern och stiger för lek men det är sen i vänern där gösen inte står packade som bestånds minskningen märks!!!!!!!!!!!!

Kommentera

rasister och sådana åsikter handla bara om att man är okunnig och inte vet bättre , ofta totalt korkade kanske också att man inte ger folk en chans utan bara dömmer ,pga sånna tankar och dumma åsikter finns det krig ute i världen.. acceptera PZ

Kommentera

man kan inte tycka eller tänka längre i vårt land då är man rasist plöstligt. Själv blev jag rånad en gång av så kallade nysvenskar på en fisketur på alla min fiske grejor. Men man ska ju inte dra alla över samma kant

Kommentera

Ursprungligen postat av Craw Visa inlägg
                man kan inte tycka eller tänka längre i vårt land då är man rasist plöstligt. Själv blev jag rånad en gång av så kallade nysvenskar på en fisketur på alla min fiske grejor. Men man ska ju inte dra alla över samma kant
                Nu har vi ju redan fastslagit att det heter dra över samma kam.
                Du har fritt fram att tycka och tänka vad du vill. Den bortre gränsen går vid hets mot folkgrupp. Innan det är det bara ens egen dumhet man kan bekräfta, men det får man göra hur mycket man vill.
                Det fanns rån och andra brott i Sverige innan 1960.

PS många använder en massa ord de inte begriper innebörden av och rasist är en av dem.

Kommentera

Är det inte helt sjukt att man inte kan få diskutera en sån här grej som gösfiske, utan att det skall bli ett politiskt slagträ?
                  Problemet är väl inte vem som fiskar? Problemet är ju att dom som fiskar inte förstår eller respekterar regelverket. Jag är riktigt dåligt insatt i det här - men någon sa ju att man bara fick ta upp fyra fiskar per person och dag. Är inte det rätt klart? Hur skall man då se till att detta efterlevs?
                  Det är väl det som detta handlar om?
                  Det måste vi väl kunna snacka om i fredlig ton utan att det blir massa rasistiska påhopp och nazipropaganda?

Fler poliser!
                  Fler kunniga som är ute på plats och sprider kunskapen!

Kommentera

Mattias, du blandar och ger i fruktkorgen nu. Jag håller med dig ang den tråkiga rasistiska undertonen i vissa fall men fyra fiskar/person/dag handlar om något helt annat, någon helt annanstans och en helt annan fisk.
                    Fler poliser hjälper inte mot allmän fördumning. Civilkurage och ryggrad är mycket viktigare. Men man ska veta vad man pratar om och det är många som genar där just nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
                      Mattias, du blandar och ger i fruktkorgen nu. Jag håller med dig ang den tråkiga rasistiska undertonen i vissa fall men fyra fiskar/person/dag handlar om något helt annat, någon helt annanstans och en helt annan fisk.
                      Fler poliser hjälper inte mot allmän fördumning. Civilkurage och ryggrad är mycket viktigare. Men man ska veta vad man pratar om och det är många som genar där just nu.
                      Ok... sorry... ja medger att ja var ganska dåligt insatt och skummade igenom de inlägg som fanns...
                      Jag fick för mig att det fanns ett klart regelverk, ang. 4 fiskar/dag, och att folk inte brydde sig om det. Allt är in i sånna fall invandrarnas fel,då?!?!
                      Helt klart är ju att folk på plats som vet vad dom snackar om- är dom enda som kan göra nått åt detta...

Fler poliser hjälper väl annars mot allt?!?!? Den taktiken har stockholmspolisen kört på fotbollsmatcher i många år! Ju fler desto bättre... Kände bara att stockholmspolisen hör hemma i diskusionen kring fördummning ...

Sorry igen...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 490 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art