Nu sista tiden har ja fiskat i Mälaren men nu har ja mer eller mindre dömt ut den för ja har inte fått nå dom sista 6 svängarna ute. Men e väl som med allt man gör väl fel, he he..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske i Mälaren runt Västerås, va gör ja för fel??
Collapse
X
-
Har själv varit ute cirka 50 timmar i sommar och tok fiskat efter gös, men det verkar svårt i år. Plockat några runt kilot och en hel del smått skit.. Alla som man pratar med säger att detta år är det sämsta på bra länge..
Gädda har jag fått största på 7.1 kg i år sen en hel del runt 2-3 kilo när jag trollat efter gös..
Gör som jag, nöt på i alla väder och testa dig fram med djup och drag i alla dessa former + kolla in filmer eller ta en dag med bröderna Aldén i stockholm så lär man sig jävligt mycket..
Vad fiskar du för något ??
Kommentera
-
Testat olika djup, väder, drag ja fan allt har ja gjort. Men verkar som ja är på fel ställen hela tiden.
Nu sista gångerna har ja mer eller mindre vart på jakt efter allt, gädda, abborre, gös.. Men helst vill ja ha stor abborre eller en fin Gös. Har du nå tips på vart man ska åka??
MvhJodå, såå att fisket går bra.....
Kommentera
-
Fiskar också i Mälaren runt Västerås/Kvicksund och har haft otroligt svårt att få fisk i år. Förra året fiskade jag från land och fick en del, i våras köpte jag båt och sen har fisket varit dött ;-( Verkar inte finnas något som fungerar riktigt bra just nu. Det är bara att hoppas på att hösten blir bättre.
mvh
Kommentera
-
Har fiskat mycket mellan Almö-lindö och Fullerö när jag var yngre, sen jag köpt båt så började jag fiska runt kattskär och har sakta jobbat mig uppåt i sjön mot ridön och ska snart testa ställen runt aggarön som ska grymma för gös,dock mindre i år !! Snackade med en kille som bor i lydbeck strax före frösåker som bara pimplar efter gös och han säger får hur mycket som helst fast bara SMÅTT !!!
'
Men hösten kan kan ju bli bra..
Kommentera
-
Ja vi får hoppas på hösten o sen ska ja köra lite med Vj för där verkar det kunna gå att plocka lite mer än annars, men men det får visa sig framöver. Men hojta till om ni plockar nå stora fina gösar eller borrar.
MvhJodå, såå att fisket går bra.....
Kommentera
-
andreas din gamle räv =)
jag kanske har nått bra tips tilld ig om du har tillgång till båt?
vi har lyckats hyfsat bra, tyvär så är det väldigt mycket smått i år runt västerås. man måste bortom ängsö om man ska få lite större gösar och gäddor känns det som. det säkraste kort jag har på hitta ställen är att köpa ett sjökort för nån hundring.
Kenny S (gammal jobbarkompis från ICA-lagret)
Kommentera
-
Vänder det nu? Var ute vid farleden mellan Blacken och Kvicksund och jiggade en sväng i förmiddags. Nu högg det ordentligt! En riktig monster gädda som jag tyvärr fumlade bort när jag skulle ta gälgrepp (borde verkligen skaffa en seriös håv) och och en ok gös. Men framförallt flera ordentliga hugg. Hoppas att det fortsätter så här nu, har nästan gett upp mälarfisket på sistone.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 439 visningar
1 gilla