Fiske i Mälaren runt Västerås, va gör ja för fel?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Mälaren runt Västerås, va gör ja för fel??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vi var ute i går morse 03.00-08.00 på olika ställen mellan västerås och kvicksund och hade inte ens ett hugg.
    Vädret har vänt nu så om nån dag har vattentemperaturerna gått ner nån grad, då ska jag ut igen.
    Det var bara 6 grader i luften inatt. =)

Kommentera

Sjukt att behöva gå och längta efter sämre väder, men jag föredrar bra fiske framför sol och bad =) Faktum är att jag tycker det alltid är så här trögt under högsommaren med undantag för några få daga0r, om man prickar dessa dagar d.v.s.

Kommentera

Jag söker fiskekompis i Västerås, har inte fiskat så mycket seriös i Västerås. Kan man itne dra ihop en fisketräff med några härifrån?

Kommentera

Jag tycker vi ska ha en tävling i västerås.. och då tänker jag främst på gäddfiske!
          [FONT="Century Gothic"]En annan del av mälaren[/FONT]

Kommentera

En dag då man fiskar från båt i säg 2-manna team någonstans runt säg björnön? skulle det låta kul?

Ska man försöka fixa nått nu innan isen lägger sig eller vänta till våren? hur tycker du att gäddfisket varit senaste tiden?

Kommentera

Min båt ligger förpackad och konserverad på land för vintern just nu, så detta året blir nog lite svårt..
              Men till våren vore en lokal västerås tävling skit kul!
              2-3manna team med en anmälningsavgift där vinnaren får prissumman, inga hutlösa pengar.. säg 150:- per båt.. hur låter det?

Förstår inte riktigt vart ni har fiskat iår om ni i västerås fått så lite fisk?!
              Har utan att överdriva fått 40-50gäddor totalt sen i början på april, och tagit nytt PB på 10.0KG.. Så jag har haft extremt bra gäddfiske utanför västerås..

Kommentera

Tekniskt sett så har jag fått mycket, hundratals fiskat vid långspömete...men det räknas ju inte riktigt in

150kr avgift är inget problem för min del, fast jag tänkte mig mer nått vänskapligt så kanske man grillar tillsammans efter en halv dag. Jag har båt, fast jag är inte säker på om jag har fiskepartner så jag skulle ev kunna ta med någon. Fast jag vet inte om avgift avskräcker

Jag undrar hur det är att ta sig fram i vatnet, om min båt är vid tegeludden, någons vid lövudden, någons vid björnön och en vid tidö-lindö. Tar det lång tid att ta sig till en gemensam mötesplats om alla saknar trailer?

(Jag vill rekommendera värmekraftverket, det ska vara bäst fiske förutom nått abb ställe vad jag hört)

Kommentera

Grillning kan man ha som valfritt Men en mötesplats runt södra björnön skulle ju vara optimalt, dit kan ju alla ta sig och så har man grymma vatten iaf på våren i hela sundet för dom som vill stanna kvar där..

en liten vinstsumma är ju bara sporrande och det blir lite roligare, så man får upp tävlings nerven hos dom deltagande
                  Sen räknar man den totala längden eller vikten på gäddorna, så har man en vinnare vid dagens slut

Kommentera

Ursprungligen postat av mr.zonker Visa inlägg
                    andreas din gamle räv =)

Kenny S (gammal jobbarkompis från ICA-lagret)
                    Känns nästan som om alla V-åsare har jobbat där. Själv jobbar jag där nu.
                    Perra Karlsson
                    Team Fishfire

Kommentera

Ursprungligen postat av A.Ringh Visa inlägg
                      Tjena

Ja och en kompis som fiskar mycket har vart ute i Mälaren runt Västerås ett par dagar i sträck o fan ja lovar testat allt, Bm, Vj, Trolling o vanligt kast. Men har kammat hem noll varje gång. Känns som om det vart perfekta förhållanden för fisk o med tanke på att vi kört olika tider för o testa.... Men nåt fel gör vi tydligen..

Ge mig förslag på va man kan testa för att få fisk...

Mvh

Kolla under Region Västmanland här på forumet. Där finns det en del tips
                      Perra Karlsson
                      Team Fishfire

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 436 visningar
                      0 gillar