Plattis tävlig sundet/Små båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plattis tävlig sundet/Små båt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
    Ja då va man nykter igen . Klart vi ka räkna slät och piggvar om ni vill! Tycker bara att fisket efter dom brukar va väldigt segt så här års. Men jag lägger till dom igen!
    Alla rapporter lyder segt fiske efter vararna så det kanske lika bra att skita i dom. Det var mer att dom var med från början sen så var dom borta, så jag trodde du glömt dom. Vad tycker ni andra om det ?
    Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2009-11-12, 17:28.
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
      Alla rapporter lyder segt fiske efter vararna så det kanske lika bra att skita i dom. Det var mer att dom var med från början sen så var dom borta, så jag trodde du glömt dom. Vad tycker ni andra om det ?

För mig kan dom gärna vara med men det är frågan om det är lönt och läga tid på dom... Så det är frågan kan vi få en röst från en annat team om det med. Sen kom igen nu börjar det bli lite team några till hade varit trevligt. Eller ni vågar inte !
      Ska upp till sportfiskedepån i morgon och höra om mask ska vi göra en sam bestälning.Så hämtar jag den lördag kväll så får vi hoppas den är bra på morgonen men det ska ju inte va några probelem.

Alla team som ska va med kan ju ringa mig så fort ni kan. Lämna mail mm så jag kan uppdatera er!
      Ring mig på 0709-205031
      För er som inte tittat efter har team läckan kommit till.
      Hur går det med Danskarna?

Kommentera

Jag tror inte det är lönt att lägga någon tid på det i alla fall. Jag har precis mejlat sportfiskegiganten och fiskekompaniet om tävlingen så dom lägger nog ut det i morgon. När det gäller masken så vet vi inte riktigt om vi tar den från Danmark i stället, besked lämnas senare i kväll.

När det gäller Danskarna så sa dom. Ja om vädret är riktigt bra så kommer vi nog får se hur det går med den biten, men jag sprider ut tävlingen lite överallt.

Vad folk är tråkiga vet inte vad det är frågan om 300 kr är väl inga pengar? 100 kr per man och här finns väl många från Skåne som har båt.

Kommentera

Jag tror inte det är lönt att lägga någon tid på det i alla fall. Jag har precis mejlat sportfiskegiganten och fiskekompaniet om tävlingen så dom lägger nog ut det i morgon. När det gäller masken så vet vi inte riktigt om vi tar den från Danmark i stället, besked lämnas senare i kväll.

När det gäller Danskarna så sa dom. Ja om vädret är riktigt bra så kommer vi nog får se hur det går med den biten, men jag sprider ut tävlingen lite överallt.

Vad folk är tråkiga vet inte vad det är frågan om 300 kr är väl inga pengar? 100 kr per man och här finns väl många från Skåne som har båt.

Ja jag undrar ju det med sen är det ju inte så att några pengar tas utan allt går ju till vinnaren sen lite annat och lite till 2an och 3 an kanske får se vad vi får ihop. Har lite fler team på gång men en del är tyvär sega som fan !

Vi tar en dag nu i helgen och kör och testar vararna och ser o det går och hitta någon. Sen lite andra tester med. Ska ni ut något. Ser ut som det kan bli ok väder lite regn med vinden vekar bli ok BTW så fick jag en plats till söröja precis! Till sommaren ska bli mycket trevligt
          Senast ändrad av Havsfiskenytt.Patrik; 2009-11-12, 19:33.

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
            Ja jag undrar ju det med sen är det ju inte så att några pengar tas utan allt går ju till vinnaren sen lite annat och lite till 2an och 3 an kanske får se vad vi får ihop. Har lite fler team på gång men en del är tyvär sega som fan !

Vi tar en dag nu i helgen och kör och testar vararna och ser o det går och hitta någon. Sen lite andra tester med. Ska ni ut något. Ser ut som det kan bli ok väder lite regn med vinden vekar bli ok BTW så fick jag en plats till söröja precis! Till sommaren ska bli mycket trevligt
            Ok

Nä det blir inget fiske med vår egen båt i helgen vi ska fiska på Malmö torskfestival både lördag och söndag. Vi ska upp till söröya nästa år igen 2 veckor med start den 16 juni, vilken tid åker du/ni upp där då ?

Kommentera

Ok

Nä det blir inget fiske med vår egen båt i helgen vi ska fiska på Malmö torskfestival både lördag och söndag. Vi ska upp till söröya nästa år igen 2 veckor med start den 16 juni, vilken tid åker du/ni upp där då ?

Tror det va 14 Juli inte säker än. Blir en vecka och flyg för oss.! !

Skitfiske på er tll helgen då! Hm vad kostar det och är det mest jigg och gundvatten fiske som gäller där. Menar då kan det ju va roligt

Kommentera

Okej den 14 juli..

Ja det är bara fiske på grunt vatten och jigg men fisket har varit mycket dåligt hela hösten än så länge utanför Malmö, även förra året var dåligt. Det måste vara något som är fel för det fina fisket som var där nere innan finns inte kvar. Dom byggde ju vindmöllor utanför Klagshamn och jag tror att det har ändrat om strömmarna ute vid bron, men det är min teori...

kostar 900 kr och båtarna är Vandia, Tumlaren och Pelle 110 pers är anmälda https://www.malmosportfiskeklubb.se/...n/Default.aspx
                Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2009-11-12, 22:31.

Kommentera

Okej den 14 juli..

Ja det är bara fiske på grunt vatten och jigg men fisket har varit mycket dåligt hela hösten än så länge utanför Malmö, även förra året var dåligt. Det måste vara något som är fel för det fina fisket som var där nere innan finns inte kvar. Dom byggde ju vindmöllor utanför Klagshamn och jag tror att det har ändrat om strömmarna ute vid bron, men det är min teori...

kostar 900 kr och båtarna är Vandia, Tumlaren och Pelle 110 pers är anmälda https://www.malmosportfiskeklubb.se/...n/Default.aspx
                  Kan va så nej då håller vo oss hår uppe och pillar både på spätta och flickor i stället ..
                  Skitfiske på er!

Hoppas vi få lite fler namnälda snart. Har du/ni hört något

Kommentera

Nä inga raka besked än ! men någon skulle kolla om han kunde få någon polare med sig. Men jag såg att fiskekompaniet har lagt ut det nu i alla fall, kanske hjälper lite. Nu var vi sent ute men om man tänker köra nästa år också så har man mer tid på sig att styra upp det osv. Jag ser det som en kul grej och kan vi bli 7 - 8 team/ även om det bara blir 5 båtar, så tycker jag det är skoj.

Skitfiske på er också, lämna nu något kvar till den 29

Kommentera

Nä inga raka besked än ! men någon skulle kolla om han kunde få någon polare med sig. Men jag såg att fiskekompaniet har lagt ut det nu i alla fall, kanske hjälper lite. Nu var vi sent ute men om man tänker köra nästa år också så har man mer tid på sig att styra upp det osv. Jag ser det som en kul grej och kan vi bli 7 - 8 team/ även om det bara blir 5 båtar, så tycker jag det är skoj.

Skitfiske på er också, lämna nu något kvar till den 29

Klart det blir roligt hur som ! Sen ja nästa år börjar man ju med det tidigare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 450 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art