Plattis tävlig sundet/Små båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plattis tävlig sundet/Små båt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

såg på både fiskekompaniets och sportfiskegigantens hemsidor att ni tagit bort piggvar och slätvar?? kan inte förstå varför, dom finns där nu med och är det en plattistävling ska väl alla räknas. att ta med bergskeddan som knappt finns alls och inte ha med piggvar och slätvar tycker jag låter som väldigt skumt??

ang vädret anser jag attså länge det blåser under 14 ms är det fiskbart. ska man vänta på finlirsväder kommer det aldrig bli nån tävling- ska se om man kommer loss och kan va med och utmana men ta med vararna om inte säg gärna en bra börklaring.......

Kommentera

Ursprungligen postat av Nicklas_n Visa inlägg
      såg på både fiskekompaniets och sportfiskegigantens hemsidor att ni tagit bort piggvar och slätvar?? kan inte förstå varför, dom finns där nu med och är det en plattistävling ska väl alla räknas. att ta med bergskeddan som knappt finns alls och inte ha med piggvar och slätvar tycker jag låter som väldigt skumt??

ang vädret anser jag attså länge det blåser under 14 ms är det fiskbart. ska man vänta på finlirsväder kommer det aldrig bli nån tävling- ska se om man kommer loss och kan va med och utmana men ta med vararna om inte säg gärna en bra börklaring.......
      Nej klart dom finns där! Men nej det är segt att läga tid på vid dnea tiden på året. Vi har diskutarat saken och om du läst lite i tråden så ligger dte mesta öppet! Vad du annaser om vädret låter väl ok men som sagt så röstar vi om det! Ska du va med?

Kommentera

För vår del kan "vararna" vara med men fisket efter dom har varit riktigt segt den sista tiden. När det gäller både arter och väder tycker jag att Patrik får ta dom besluten det är nog bäst, annars blir det för mycket folk inblandat. Ska man ta med vararna vilket diskuteras lite fram och tillbaka innan så måste alla veta om det innan. Men det är nog inte mycket lönt att ha med enligt rapporter.
        Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2009-11-19, 21:37.
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
          För vår del kan "vararna" vara med men fisket efter dom har varit riktigt segt den sista tiden. När det gäller både arter och väder tycker jag att Patrik får ta dom besluten annars blir det för mycket folk inblandat. Ska man ta med vararna vilket diskuteras lite fram och tillbaka innan så måste alla veta om det innan.

Så klart vi/ni måste veta det innan så vi kan planere det! (du har pm)!

Nilkas! Nilklas från Ekeby?

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
            För vår del kan "vararna" vara med men fisket efter dom har varit riktigt segt den sista tiden. När det gäller både arter och väder tycker jag att Patrik får ta dom besluten det är nog bäst, annars blir det för mycket folk inblandat. Ska man ta med vararna vilket diskuteras lite fram och tillbaka innan så måste alla veta om det innan. Men det är nog inte mycket lönt att ha med enligt rapporter.

Så här ser såg artlsitan ut först!

Arter;

Rödspätta/spotta

Sandskädda

Skrubbskädda

Slätvar

Piggvar

Lerskädda

Bergskädda

Vad tycker ni! Säg vad ni tycker tills i morgon så tar jag beslut på vad som gäller då! Är ju lite segt men ja det är klart de finns där. Vill någon sen lägga mycket av tiden på dom så kan man ju få göra det!

Äh ja tyck till så ser vi!

Kommentera

Ni som ska va med maila mig på p_johannesson@hotmail.com så jag kan håla er uppdaterade om tävlingen. Eller pma den här.

Kommentera

jag kommer från början från skanör men bor nu i karskrona men fiskar ibland i sundet fortfarande.

patrik posidon, du säger att det inte skulle vara lönt att ta med vararna för att du fått dålöiga rapporter. stjälvklar ska man ha med alla plattfiskar som går att få. vill du inte lägga tid på d e det din sak. förstår inte hur du kan tycka att man ska ta bort två plattfisktyper bara fölr du inte tror det e lönt att fiska efter dom. dom kankse skulle ta bort berggyltan på kinarpsfesten med?? det är nästan inget lönt att fiska efter den ju........ vad tycker du om det?

jag vill va med men kan inte bestämma förens närmare. (måste kolla med regeringen hemma). hör av mig senare.....

bra intsiativ förövrigt!!!

Kommentera

Har jag tagit något beslut själv om det själv ? vi har haft med dom från början men då vi diskutera fram och tillbaka och fisket varit segt så ställde vi oss frågan om det var lönt det var bara jag och Patrik som skrev något om det. Men som jag skrev för vår del kan dom gärna vara med.

Måste det bli taskig attityd för vi diskutera saken?

Kommentera

sorry om jag lät sur... det jag menar är vad förlorar man på att ha med dom? där förstår jag inte de där me att d inte e lönt? man förlorar ju inegt på det. vill folk fiskar efter dom trots att det inte varit bra, låt som göra d. misslyckas dom e d doms problem, lyckas dom, ja då har dom ett bra ställe och förtjänar att komma bra i tövlingen. allt ja vill ha sagt. inga hard feelings =)=) men som sagt ställ dig själv frågan varför det inte e lönt?

Kommentera

Okej inga problem

Som jag skrev så är det inga problem för min/vår del kan dom gärna vara med. Visst du har rätt i det du skriver, någon kanske har ett bra ställe eller har flyt och tar båda vararna. Bara alla får veta om det innan. I så fall får Patrik ta kontakt med dom Team som anmält sig så dom vet om det.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 388 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art