Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Frågor om ett Ekolod
Collapse
X
-
Vad anser du?
[QUOTE=Old Firehand;551537]Hej Rune Karlsson;
På internet heter jag Old Firehand, privat och bland vänner Leif Engström.
QUOTE]
Ok då hoppas jag att jag får kalla dej Leif Engström .
Vad anser du? är billigaste lodet nu bättre eller sämre än dåtidens blinklod till vanligt insjöfiske ?
Jag tror att jag förstod ganska väl vad jag såg , men det var en ögonblicksbild som inte gick att spara eller backa ."HalvDan var här"
Kommentera
-
Vad tror du då om detta ekolod Old Firehand? Kan ett sådant billigt ekolod bidra med hyffsat säker information med tanke på dagens teknik?
Lutar ändå endel åt att jag ska införskaffa ett sådant. Skulle jag inte vara nöjd så går det ju alltid att sälja i andra hand.
Kommentera
-
Hej Pontiak Asys85" Johansson;Ursprungligen postat av Asys85 Visa inläggVad tror du då om detta ekolod Old Firehand? Kan ett sådant billigt ekolod bidra med hyffsat säker information med tanke på dagens teknik?
Lutar ändå endel åt att jag ska införskaffa ett sådant. Skulle jag inte vara nöjd så går det ju alltid att sälja i andra hand.
Det är inte bara det du betalar om du köper ett billigt ekolod av okänt märke! Köper du ett udda ekolod som inte fungerar särskilt länge blir reklamationer, dyrbara frakter och väntetider otroligt irriterande. Skulle jag köpa ett nytt ekolod när jag ledsnat på mitt 2002 års Lowrance X-16 combo GPS/kartplotter/ekolod ser jag först efter vad Lowrance, Eagle och Humminbird har att erbjuda idag. Sedan väljer jag det bästa som mina pengar som folkpensionär kan köpa.
Att köpa billigt är oftast att köpa dyrt i längden! Mitt råd till dig är solklart. Välj det bästa ekolod/GPS du har råd till idag.
Ju mer du vet om ekolod...därför Lowrance ombord!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!Senast ändrad av Old Firehand; 2010-06-14, 18:28.
Kommentera
-
[QUOTE=RK99;551577]Hej Rune Karlsson;Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Rune Karlsson;
På internet heter jag Old Firehand, privat och bland vänner Leif Engström.
QUOTE]
Ok då hoppas jag att jag får kalla dej Leif Engström .
Vad anser du? är billigaste lodet nu bättre eller sämre än dåtidens blinklod till vanligt insjöfiske ?
Jag tror att jag förstod ganska väl vad jag såg , men det var en ögonblicksbild som inte gick att spara eller backa .
Jag är helt övertygad om att ljusindikerande sportfiskeekolod och skrivande ekolod av fabrikaten Eagle, Humminbird och Lowrance, som såldes åren 1965 - 1991, hade mycket större livslängd och bättre kvalitet än de flesta LCD-ekolod som säljs till sportfiskare idag.
Som Lowrance agent i Sverige under åren 1975 - 1993 hade LEF en total servicefaktor på 1,2 % och här svarade LCD-ekoloden för merparten av alla reklamationer och all service. På Lowrance ljusindikerande (blinkekoloden) var det nästan ingen service alls under de första 12-15 åren. Felen på "blinkekoloden" började dyka upp när de efter många års användning inte klarade samma djup och hastigheter som under de första tio åren. Då visade det sig nästan alltid vara givaren som åldrats och behövde ersättas med en ny...och Lowrance-ekolodet blev som nytt igen.
Ju mer du vet om ekolod...därför Lowrance ombord!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 139 visningar