Rapal Magnum - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapal Magnum

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rapal Magnum

Är det någon som har koll på om Rapala slutat tillverka magnum modellerna? Ser dem inte på hemsidan eller i 2011 tidningen. Läge att bunkra??

Har haft samma tanke... Ingen som vet nåt?
    Feskepöjk

http://specimenstalkers.blogg.se/

Kommentera

Jag vet iallafall att SSR enbart finns i flytande och i 4 färger 2011. Så där är läge att bunkra. Så omöjligt är det inte att de slutat eller iallafall dragit ner på Magnum modellerna också.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wismut Visa inlägg
        Är det någon som har koll på om Rapala slutat tillverka magnum modellerna? Ser dem inte på hemsidan eller i 2011 tidningen. Läge att bunkra??
        Började bunkra Rapala CD-18 "65-grammarn", i början av 90-talet. Runt 93/94 gick jag in på Lundgrens fiske ock köpte upp hela restlagret om 5st. Den första magnum-rappen var riktigt bra ock en best i skärgårn. "65-grammarn" var det säkra kortet i skärgårn och användes som dagens Zalt. När Zalten kom så bytte gäddjägarna färg på flaggan och skiftade över till Zalt. Den hederliga och förtroliga gamla "65-grammarn" förpassades till betesboxens torraste hörn. Jag håller fortfarande fanan högt och kör med "65-grammarn" under sommarfisket. Den är fantastisk på grynnor och annat djupfiske + att den håller för många gäddor.

Undrar vad man skulle få för några CD-18 i GFR färg i nyskick utan box?

Any takers out there?

Rrrååååck!
        Senast ändrad av Skitmörten; 2011-03-01, 01:16.

Kommentera

Magnum finns kvar på Rapalas hemsida

Jag har dock för mig att jag läst nånstans att dom skulle ersättas av X-rap magnum
          Kan det vara så att Normark inte tar in alla modeller till Sverige i år?
          Flytande magnum 18 är ju en favorit

Kommentera

Jag har haft kontakt med en återförsäljare som säger att Rapala Magnum har utgått och att Normark inte har några kvar i lager heller. Om det är Rapala som slutat tillverka dem eller Normark som slutat sälja dem låter jag dock vara osagt. Vill man ha Magnum så är det nog läge att bunkra nu. Det borde ju finnas en del kvar ute i butikerna än så länge.

Kommentera

Ursprungligen postat av Skitmörten Visa inlägg
              Började bunkra Rapala CD-18 "65-grammarn", i början av 90-talet. Runt 93/94 gick jag in på Lundgrens fiske ock köpte upp hela restlagret om 5st. Den första magnum-rappen var riktigt bra ock en best i skärgårn. "65-grammarn" var det säkra kortet i skärgårn och användes som dagens Zalt. När Zalten kom så bytte gäddjägarna färg på flaggan och skiftade över till Zalt. Den hederliga och förtroliga gamla "65-grammarn" förpassades till betesboxens torraste hörn. Jag håller fortfarande fanan högt och kör med "65-grammarn" under sommarfisket. Den är fantastisk på grynnor och annat djupfiske + att den håller för många gäddor.

Undrar vad man skulle få för några CD-18 i GFR färg i nyskick utan box?

Any takers out there?

Rrrååååck!
              Hej Klas Johansson;

Rapala Magnum CD18 (Blue Silver) http://www.trumman.com/fisketips/galleri_02.htm har varit och är än idag en av mina favoritwobbler vid högsommarfiske ute på fjärdarna runt de friliggande grynnorna när de Stora Gäddorna går djupt och hugger hårt. De Orange/gula GFR jag hade förr har jag målat om till Tiger Stripe och Green Gold. För att få Rapala-wobblerna tåligare har jag också epoxylackat dem med 3-4 mm lacklager....och då håller de mycket bra.

Go for the Monster Ones!

Old Firehand
              www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Om jag inte har helt fel så finns de fortfarande kvar men man måste ta hem dem en och en till butikerna (vrf vet jag inte). Detta leder till att de kommar att kosta runt 200kr st...
                [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Om det är så att detta stämmer med att den ska sluta säljas så är det som sagt läge att börja bunkra... En av mina absoluta trollingwobblers efter gädda när det ska gå lite snabbare och är varmt i vattnet.

Kommentera

Låter konstigt om de slutar tillverka denna klassiker, eller om de slutar importera dem till Sverige. Frågan är vad det beror på? Säljer de för dåligt? Det handlar ju om riktigt bra beten som man kan/kunde få tag på till jämförelsevis bra pris, och de har ju skördat stora framgångar under många år.

Samma sak med Super Shad Rap, de har bara fyra färger i nyaste Normark-katalogen, senast ifjol fanns det väl 10-15 färger att välja på. Synd om den också är på väg bort, ett av mina favoritbeten.
                    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 550 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85