Att döma av en del inlägg i den här tråden verkar det som att en del fortfarande har Pampersen kvar...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Aftonbladet ligger på + nu !
Collapse
X
-
-
kanske det ! dock svårt att se vad du försöker komma fram till ...Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggEn bonnläpp som uttalat sig?
att stödutsättningarna av lax och öring riskerar att upphöra om yrkes fisket efter lax upphör ??
att fisken inte är så giftig ?
att man ska förbjuda allt fiske i älvarna ?
Kommentera
-
Hahaha! Skellefteå har väl typ 5 gånger fler invånare än Simrishamn? Så frågan är vem som är bonnläpp? Så det kanske är du som ska knipa om du inte tycker att bonnläppar inte ska få uttala sig....Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggEn bonnläpp som uttalat sig?
EDIT: Sorry för OT men kunde inte låta bli...
Kommentera
-
Är det alltså mindre ansträngande för dig att posta ett helt gäng meningslösa enraders, än att i ett längre inlägg motivera dina åsikter?Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggTrist Mooki att du inte förstår vad jag skriver, men tänker inte heller bokstavera det jag skriver (tydligare).
Tonen i dina inlägg indikerar att du är mer intresserad av att vara dryg än att argumentera, synd då forumet i övrigt oftast håller en mycket högre nivå än så...Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden
):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
-
Peter Kadhammar ligger ju på typisk FS nivå i sin artikel.Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
Pasi förstärker FS nivån med att kalla SVT´s dokumentär för snyftfilmer.
Kommentera
-
hmm.. jag undrar om finland, som har samma undantag, kommer att fortsätta med det eller om dom har ryggrad att stoppa yrkesfisket pga dioxinhalterna...
tror det nuvarande undantaget borde gå ut i slutet av 2011...
citat fiskeriverket sverige: "För lax bedömer Fiskeriverket att färre än 150 yrkesfiskare har mer än 20 procent av sin omsättning från laxfisket."
vansinne är vad det är.
Kommentera
-
Intressant konversation, ni verkar ha focuserat mer på att hävda er själva än sakfrågan.
Ja det lagras dioxin i fett. Ju mer längre upp i näringskedjan man kommer.
Själv tycker jag att det är konstigt att fisk från tex Irländska sjön inte uppvisar farliga halter då detta hav är betydligt mer förorenat. Där dumpades dessutom förr utbränt kärnbränsle. Detta gör att jag inte är helt säker på hur objektiva dessa EU-mätningar är.
Fångar jag en Börsting eller Sik i Kalix nog äter jag den utan att oroas över eventuell gifthalt. Inte heller tror jag att det är särskilt många som idag äter fisk av sådan omfattning att det är särskilt farligt. Eventuellt är det ovan nämda laxtrollare.
Jag är betydligt mer orolig för alla de mediciner som finns i kött utomlands, deras konsekvenser i andra ledet är bristfälligt dokumenterade.
Ett alternativ om vi vill sälja hålla liv i fiskerinäringen vore att fundera på att klassa om fisken så att den inte längre är livsmedel. Detta har man gjort med vin inom EU eftersom Vin innehåller allt för höga halter av bekämpningsmedel för att få livsmedelsklassas.
Avslutningsvis så är det en helt annan fråga vilket som är det bäst sättet att nyttja naturen som resurs. Det kan kanske vara så att det skulle generera mer sysselsättning att lägga ner yrkesfisket och istället satsa på fisketurism. Samtidigt känns det konstigt att vi skulle hämta all mat från andra delar av världen då den finns här.Hej, Tok-Torsten
It's not the kill, it's the thrill of the chase.
Kommentera
-
Nu var det citat från artikeln.. Och alltid, alltid, publicerar de följsamma morgontidningarna och SVT ett reportage om en fiskare som det är synd om.Ursprungligen postat av Svarta Hålet Visa inläggPeter Kadhammar ligger ju på typisk FS nivå i sin artikel.
Pasi förstärker FS nivån med att kalla SVT´s dokumentär för snyftfilmer.
Havets saltstänkte ädling hotas av utplåning, intetorsken. Det är budskapet.
Och han har ganska rätt i det han skriver. Sen att du tycker synd om yrkesfiskarna, det är en annan sak.
I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.
Min Blogg
http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
http://www.sportfishinglovers.se/
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 152 visningar