för mycket utrustning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

för mycket utrustning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• för mycket utrustning?

Frågar man mig kan man aldrig få för mycket utrustning, men frågar man alla som inte fiskar så räcker det med ett spö. Det börjar växa i spö och rull hörnan och skulle jag räkna på hur mycket jag har lagt ut på det så börjar det nog dra sig mot fem siffriga summor plus allt annat som beten, ekolod eller bara krokar så är det nog nästan lika mycket.
    Bara idag så rök det ett antal papperslappar med gustav vasa på och nästa månad blir det antagligen lika många.
    Kan man få för mycket utrustning? Hur mycket lägger ni på fisket varje månad eller år? och för er som vill, hur mycket skulle eran utrustning vara värd ( i nypris) om ni räknade lite på det?

Skitfiske på er!!!
    [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Det vågar jag inte ens tänka på....

Kommentera

Jag lägger inte nog mycket pengar på utrustning om jag säger så, man kan aldrig ha för mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av twinpower_feskarn Visa inlägg
        Frågar man mig kan man aldrig få för mycket utrustning, men frågar man alla som inte fiskar så räcker det med ett spö. Det börjar växa i spö och rull hörnan och skulle jag räkna på hur mycket jag har lagt ut på det så börjar det nog dra sig mot fem siffriga summor plus allt annat som beten, ekolod eller bara krokar så är det nog nästan lika mycket.
        Bara idag så rök det ett antal papperslappar med gustav vasa på och nästa månad blir det antagligen lika många.
        Kan man få för mycket utrustning? Hur mycket lägger ni på fisket varje månad eller år? och för er som vill, hur mycket skulle eran utrustning vara värd ( i nypris) om ni räknade lite på det?

Skitfiske på er!!!
        jag skulle aldrig våga räkna efter.
        Senast ändrad av Krokodiljägaren; 2011-07-15, 19:54.

Kommentera

Spö och rullar är nog inte det som kostar mest, visst massor av pengar men dom hänger med några år också om man inte köper billigt skit, däremot små-prylar som drag beteslås och linor och sådant går till ganska rejäla summor varje månad, med tiden överskrider priset på sådant priset på dom stora prylarna många,många gånger om, gissar på 1000 kr mån. på småsaker.

Kommentera

Under de senaste 10 månaderna har jag nog köpt utrustning för mer än 10000kr.
            Ett jerkbaitspö, ett spinnspö, 2x amb, 15-20 jerkbaits(~3 märkesdrag), ~15 tafsar, 500m flätlina, jiggar osvosv.
            Kanske 500kr i genomsnitt per månad.

Jag köper det jag vill ha, vill jag testa en ny fiskemetod så köper jag det som krävs osv.
            Tycker inte jag har för mycket, 7 spön, 7 rullar, ~200 drag, avkrokningsgrejer, ett par håvar och en båt.

Det jag saknar är ett ekolod.
            -----------PB's!-----------
            Gädda 8,7 kg
            Harr 0,5 kg
            Abborre 0,8 kg
            Torsk 2,4 kg
            Havsöring 3,5 kg
            Näbbgädda
            Strömming
            Mört
            Skrabb

Kommentera

Ursprungligen postat av ante912 Visa inlägg
              Det jag saknar är ett ekolod
              bara att spendera mera då...
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

lägger inte så mycket nu men har väl lagt ner 100 -150 000 dom senaste 4 åren + båt 150 000,fy mår dåligt

Kommentera

aj, jobbigt ämne

jag la ner en hel del stålar i början när jag bestämde mig för att fiska mer seriöst.
                  testade olika märken på spön o rullar, linor o beten. tog ett tag tills jag hittade prylar jag tror på o har en bra känsla för. har landat i en fin arsenal vad gäller beten för borre, gädda, gös o HÖ.
                  numera köper jag bara via tradera o diverse secondhand fiskeaffärer vad gäller beten. går jag in i en fiskeaffär är det bara förbrukningsmaterial som hamnar i påsen - krok, ringar, tafsmaterial osv. kommer inte slita ut mina jerkprylar på LÄNGE, köpte beggade amba o UT trimma.

men devisen hellre köpa dyrt en gång än billigt flera gånger kostar ju lite men ångrar inte en sekund mina rst spön, penn rullar o kvalitetskrok o dubbelringar på ALLA beten.

i stålar snackar vi lätt 20000+.

saknar ett ekolod men vill träna ögat först, känslan av att "känna" heta spots...

Kommentera

Med tanke på alla favoritdrag som jag satt i träd och botten och avbrutna spön så har fisket kostat mig en hiskelig summa pengar, så hiskelig att jag inte ens förstår hur jag kan haft råd med det.
                    Med en reducerad draglåda på ungefär 70% detta år så kan jag säga att min utrustning är väldigt blygsam just nu och landar väl på en 3000 kr totalt....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen