Lyckan är total! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lyckan är total!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lyckan är total!

    Var idag och fiskade med min 6åriga son.
    Han fick sitt första egna spö förra veckan och har tjatat om att vi skall åka och fiska hela veckan men beroende på väder och annat så har det ej fungerat.

    Idag så fick vi iallafall tillfälle att åka iväg. Började låta han kasta lite ensam och bara visade hur han skulle göra och långt for dragen iväg efter ett tag. Sedan så tyckte han att jag oxå skulle fiska så ihop med spöt och göra iordning allt. På andra kastet klev en liten gädda på runt 2kg på och då var det snabbt över med spöt till grabben så han fick vara delaktig i att landa fisken.

    Tyvärr så slet den sig precis när jag skulle lyfta upp den för att ta några kort på grabben hållandes den men tillbaka skulle den ju ändå senare så det gjorde mig inte speciellt mycket. Desto roligare var det att se grabben leende efter att han fått hjälpa mig veva in fisken och mitt leende var om möjligt ännu bredare av att se hans lycka.
    Så nu lär det bli ännu mer "tjat" om att vi skall iväg och fiska och det är ju knappast något som gör mig ledsen utan tvärtom väldigt nöjd.

  • #2
    Mycket trevlig story. Man får ett stort leende på läpparna av att läsa sånt här

    Kommentera


    • #3
      Vad vart det för rullehaspel eller betongblandare? Är inne på att köpa grabben sitt första spö.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Douglas Visa inlägg
        Vad vart det för rullehaspel eller betongblandare? Är inne på att köpa grabben sitt första spö.
        Är en betongblandare. Finns inget smidigare för en 6 åring än inkapslad haspel för att lär sig kasta.

        Kommentera


        • #5
          Har köpt ett ul spö till min 5 åriga grabb och det fungerar hur bra som helst, varit på en veckas fiske semester i småland nu och han har stått och dängt från bryggan i timmar och kommer nog iallafall iväg 20meter och är skit nöjd bara fisken som saknas

          Kommentera


          • #6
            Så var ännu en liten gäddfiskare "född", grattis till tillökning...
            Anders @ gäddfiske.se

            Kommentera


            • #7
              Minns hur kul det var då man hade fisk på kroken som liten... fortfarande lika kul!
              KassPåAttHåva

              Abborre: 46cm 1,25kg
              Gös: 77cm 4,56kg
              Gädda: 109cm 10,41kg

              Harr: 590g 40cm
              Öring: 500g+
              Röding: 1,03kg 46cm
              Regnbåge: 2.5kg 53cm
              Havsöring: 4,07kg 78cm

              Kommentera


              • #8
                Fantastiskt, jag kan föreställa mig känslan! Ser fram emot att ta ut min gudson när han är gammal nog, han får ta sin pappas plats i båten

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Arbetar...
                X