Do you have cigars – en sann historia - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Do you have cigars – en sann historia

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

thaifiske

det är väl så att de flesta släpper tillbaka svärdfisk.
    Sist när jag fiskade i Thailand så fick jag 2 st , den ena gick tillbaka omgånde
    den andra var mer eller mindre död när den kom fram till båten men änndå
    gjordes ett långt och välmenat återupplivnings försök , när detta inte funkade så togs fisken upp lades i en säck för att inte reta upp andra skeppare i hamnen , då de flesta turbåtar hade avtalat att inte ta upp någon
    svärdfisk , utan i stället återutsätta alla i den mån det gick då det inte finns
    överdrivet med denna art..
    och så var mina fiskar igentligen bara bebisar 60 samt 85 kg och alla vet ju hur stora de kan bli
    sigpic

Kommentera

stämmer bra.....

Ursprungligen postat av girren33
      det är väl så att de flesta släpper tillbaka svärdfisk.
      Sist när jag fiskade i Thailand så fick jag 2 st , den ena gick tillbaka omgånde
      den andra var mer eller mindre död när den kom fram till båten men änndå
      gjordes ett långt och välmenat återupplivnings försök , när detta inte funkade så togs fisken upp lades i en säck för att inte reta upp andra skeppare i hamnen , då de flesta turbåtar hade avtalat att inte ta upp någon
      svärdfisk , utan i stället återutsätta alla i den mån det gick då det inte finns
      överdrivet med denna art..
      och så var mina fiskar igentligen bara bebisar 60 samt 85 kg och alla vet ju hur stora de kan bli

Jo det är väl inte helt ovanligt att de dör under drillning. Och det kryllar inte av dem direkt. Men man får försöka göra sitt bästa om man krokar någon igen.
      Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

åå blir sugen på en fiske resa nu ^^

Kommentera

Häftigt som fan och välskrivet med lagom långa textsjok och spännande formuleringar.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Tack så mycket Bebest!

Kommentera

Härligt skrivet

Lite läskig misstanke bara med stringen... Jag litar på att det är spöbältet men ser på bilden :-) Jag blir lite avunsjuk bara. Hoppas jag får min chans när jag är i Thailand i februari! Ska iaf prova några gånger. Du ska ha ett grattis för en fin fisk och ett trevligt skrivet reportage!

Kommentera

Tack så mycket rogga!! Tycker verkligen du ska prova på så många gånger det går. Jag hann bara med en gång denna resa men jag kommer sannerligen att testa många fler nästkommande resor. Bälte eller string.....I say nothing

Kommentera

Ursprungligen postat av squeed
                  Låter lite sådär att du varken fick kroka eller slutföra fajten med fisken. är det ofta så på big game?
                  Åker man ut med en sådan besättning kan man ju räkna med att allt man fångar hamnar på matbordet.

Kul dock att du fick en liten black. De kämpar ju rätt bra även i den där storleken, om man tar dem på rätt grejer.

tight lines!
                  Johan Pettersson

Kommentera

Fiske från Longtail

brukar resultera i att all fisk tas om hand. Som alla säkert vet så är Thailand ett fattigt land och fisken som tas upp blir ett nödvändigt tillskott till besättningen. Det blir både mat och några Bath. Jag tror inte man skall ha dåligt samvete över fisken som tas upp. Här i Sverige kan vi unna oss lyxen att faktiskt bara gå och köpa den mat vi behöver! Så fungerar det inte för alla i Thailand.
                    Jag har även varit med på en Thailändsk trålare, under två tråldrag, och sett hur mycket en sån drar upp på några timmar... Fisken som tas från Longtail behöver nog knappast räknas i sammanhanget. Jag har min resa upplagd på Backpacking.se om ni vill läsa eller se bilder från detta. Sök på användare ==> rogga3 så hittar ni det.
                    Har förresten varit på Koh Tao och fiskat, fast den besättningen var mer intresserad av att röka "donk" än av fisket... Härlig snorkling dock, fick simma med stora hajar typ 2 meter av sorten "Black Tip Reef Shark". Snacka om pulshöjare att vara omgiven av 8-10 stora hajar. Finns bilder på dem oxå på Backpacking.
                    Senast ändrad av rogga3; 2007-01-24, 07:39.

Kommentera

Härligt skrivet, en skön story att lösa så här i vintermörkret. Jag har för övrigt varit ute med samma båt, vi fick dock bara småfisk på bottenmete.
                      gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...