Mothugget! - Mikael S goes Enköping! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mothugget! - Mikael S goes Enköping!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Mothugget! - Mikael S goes Enköping!

    Mikael goes Enköping!

    En tur med Raidlevel här från FS.

    Resultat:
    Totalt i båten: 8 st Gäddor.
    Jag: 5 st
    Danne: 3 st.

    Poängställning:
    Jag: 2
    Danne: 0

    Det började med att jag bokade en resa imorse vid 11 snåret, för att ta mig till Enköping med tåget från Sundbyberg.

    Jag kom fram till Enköping efter ca 30 minuters tågfärd och laddade upp med en Monster Energy Drink samt 2 paket blåa cameler!

    Slog Danne en signal och han satte sig i bilen och åkte till stationen för att möta mig. - 3 cigg senare så dök Danne upp efter ett kort snack om vad vi skulle inhandla samt om jag skulle få i mig någon lunch så drog vi iväg.

    Det blev en drive förbi McDonalds för att sedan stanna till på ICA Stormarknad.

    Lista:
    Vanilj Mazariner
    Diverse att dricka
    + Danne's egna pasta sallad.

    - Nu var vi redo att åka till hamnen och dra ut med båten.
    Danne gick och hämtade båten medans jag bar ner allt till bryggan, när vi hade tankat båten så var vi redo att dra ut. - En snabb koll på sjökortet innan vi beslutade oss för att testa en vik i närheten. - Resultat: 0.

    Vi fortsatte vidare till ett ställe som levererat men som inte tidigare varit någon favorit spot. - Detta skulle ändras denna dag... det slutade med att 4 gäddor kom upp i båten varav den största vägde 3,47 kg och var 87 cm lång. - Att tillägga är att en större tappades då den gick ner i sjögräset.

    När den sista gäddan skulle landas så vrålade jag till Danne som stod i bakre delen av båten att det kom en gädda som ett skott från undersidan av båten, det visade sig att denna gädda var sugen på en måltid som bestod utav min jerk samt den krokade gäddan. - Efter en snabb attack så tvärvände gäddan som hade tänkt att ta den gädda som satt krokad på jerken. - Denna hotspot kallas numera "hot pike".... varför? lista ut det själva.

    Vi åkte till en vassrugg som levererat förr, iallafall i en gädda. - Direkt efter några kast så högg det en skaplig fisk på min Buster Jerk, och efter snabb drilling fick den simma tillbaka. - Danne fortsatte att fiska av kanten och inte skulle han vara sämre... några kast senare hade även han krokat en fin fisk på sin Big Bandit!

    Vi åkte vidare till nästa spot som var en grynna, här levererade det i 1 gädda sedan var det dags att testa något nytt. - Vi spanade in sjökortet ett tag men det avbröts snabbt då jag ville testa ett ställe som såg bra ut. - När vi kom fram till den tidigare ofiskade platsen så tog det inte många kast innan Danne hade en på, tyvärr förlorade Danne den kampen.

    Då insåg vi att det var dags för en middag... vi satte oss ner och tryckte i oss pastasalladen och fortsatte att fiska av spotten - dock utan resultat!

    Vi åkte vidare ut från den nya platsen och ett par meter bort låg en udde, denna plats var värd att testa och maten han inte ens smältas innan Danne hade ny fisk på kroken.. denna gång slet sig även denna.

    Nu var klockan redan 20:30 och det var dags att röra sig in emot hamn, vi fiskade av "hot pike" platsen med mindre lyckat resultat... ett hugg levererades men det var inte mycket till hugg.

    21:10 så var det dags att åka för att förtöja båten samt att lägga på kapellet - kl 22:09 gick mitt tåg för hemfärd till Stockholm igen.

    Vi hade läst av tiden bra då vi var klara med allt i hamnen och båten var förtöjd samt kapellet på så var klockan 21:40 - perfekt! Då det tar ca 15 minuter att komma in till centrala Enköping med bil.

    Tåget var självklart försenat och dök upp 22:22... zzz SJ.

    Vill tacka Danne för en kanon dag!



    Godkväll.
    Senast ändrad av Mikael S; 2023-10-26, 21:40.
    Mina Placeringar:
    2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
    2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X