Regnbåge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbåge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Regnbåge

    Till er alla som klagar över P&T fiskens fenor, som jag ser på nästan varenda bild som är utlagd på detta forum :
    Jag vill veta var man kan fiska regnbåge i sverige, som har alla fenor helt intakta, och man inte behöver betala en halv arbetarlön för att fiska?

    Inse att vill man fiska laxfisk utan att lägga en "förmögenhet" på fiskekort eller lägga en fiskevecka i fjällen, så ser tyvärr fisken ut så här. Det är inte fiskarens fel, det är odlaren & "utsättaren" som har det ansvaret, anser jag.

    Om alla "utsättare" ställer högre krav måste odlaren anpassa sig. Men som det ser ut idag ser nästan all regnbåge ut så här, tyvärr, men vad ska vi göra?

    En bojkott mot allt P&T fiske lär aldrig hända, och många ungdomars nyväckta fiske intresse skulle nog tyvärr dö ut om P&T fisket försvann.

    Det är nog bara till å acceptera fakta och inse att "bågen" ser ut så här på dom flesta ställen i detta avlånga land.

  • #2
    Att bojjkotta alla p&t vatten kommer bara alla att förlora på, för i dagens samhälle tänker alla på pengar. tyvärr. För att underskatta regnbågen är ju bara totalt meningslöst, för just vid en liten p&t sjö har många blivit fångade av fiskets magi
    [FONT="Arial Narrow"]Skitfiske på er! [/FONT]

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Arbetar...
    X