Dax släppa lite karp vatten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dax släppa lite karp vatten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Dax släppa lite karp vatten

    Många frågor om vart mina karpar är fångade, ett gäng över 12 kilo med topp på 14,8 i ett kortvatten.
    Nåja nu vet jag en del kommer bli sura men det är dax dela med sig lite
    Jag var en av dom som satt in mycket karp i detta med flera vatten för ca 20 år sen. Andra har satt in med MR Rune en del fina storedam karpar. Vattnet heter KALLSJÖN och där finns ett par fina swimm man kan nå utan båt, men båt är att fördedra. Badstranden kan ge otroligt bra fiske vår/höst, förmodligen sommar med men vi måste respektera att när badsäsongen börjar så slutar vi fiska där.
    Ett par andra ställe kan man komma åt med lite vandring i skogen Båt kan man hyra där man köper kort, Finns ett par riktigt fina ställe vid dom 2 öarna i sjön, ön längst ner har sten botten och man får va noga vart man lägger ut Men det är kanon swimm. VIKTIGT Är att Alltid veta och fråga markägarna på vissa ställe för annars kommer snart detta vatten med stängas ner. SkRÄP o skit tar ni med hem för det har funnits vissa idioter där redan.

    KALLSJÖN HETER Sjön och ligger mellan Hässleholm och broby. Mycket slam botten men en del mycket fina sand/Sten bottnar med. Mycket fisk över 10 kilo. men som i många andra vatten fanns det folk som givetvis skulle flytta fisk med, nämner inga namn ni vet själva vilka ni är.
    Nåja sen finns som många vet ballingslövssjön som med vi satt otroligt mycket karp i, men förvånade är inte många som fiskar där.

    Har ni frågor så bara maila mig, för det är på tiden att vi alla börjar dela med oss lite

    Förmäskning är givetvis att föredra och gärna mycket particlar med. Inte mycket problem med små brax, men en del sutare kan vara löjligt tråkiga ibland

    Skit fiske på er alla och varsågoda ni som inte viste om denna PÄRLA till karp sjö.

    Mikka
    Bifogade filer
    Senast ändrad av mp-fishing.se; 2010-08-26, 11:12.

  • #2
    Tackar!

    Du riskerar att förlora en del vänner men också få nya
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #3
      Tja du vänner som sabbar karp vatten jag varit med från början bygga upp :-) Dom kan man vara utan Jag tycker det delas med för lite och att vi alla borde börja hjälpas åt, detta vatten fiskas väldigt lite i och mer boiles är positivt för tillväxten av karparna

      Cheers Mikka

      Kommentera


      • #4
        Jag behöver få mer praktik på karpfronten och sjön lockar verkligen. Kommer jag förbi får karparna en massa partiklar, pellets och boilies.

        Hur stort är beståndet? Stort antal mellanstora individer?

        Man vill ju inte fläska på med för mycket godis under själva fisket och övermäska eller för den delen mäska för snålt.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

        Kommentera


        • #5
          Ingen risk övermäska. Beståndet ska vara stort men som sagt vissa har flyttat en del fina karpar. Men där har tillförts under åren mer karp oxå.
          Beståndet är svårt att veta men jag tog föra året 15 st varar 13 var över 10 varav 10 var över 11 :-) Kommit upp nya karpar i år mellan 7 och 13 kilo som jag inte sett innan.

          Mikka

          Kommentera


          • #6
            Skönt att se att folk fortfarande kan dela med sig av sina ställen, detta är något vi alla borde göra mer! Starkt gjort!!

            Kommentera


            • #7
              I fished the lake from thursday to sunday, was a bit on the chilly side, no carp but heh! it wouldn't be called fishing if you caught every time!

              gonna return in the summer with an outboard motor and a fish finder!!

              Kommentera


              • #8
                Ja det är inte fel att dela med sig lite. Speciellt vad det gäller Karpfiske . Det är inte lustigt att många tröttnar på Karpfiske men skulle man få lite hjälp om vatten , beten , utrustning så kanske det skulle skjuta fart på intresset. TACK FÖR ATT DU DELA MED DIG MP-FISHING ! Önskar att det ska finnas fler som du.

                Kommentera


                • #9
                  Kallsjön är nog körd för karpfiske (om man inte lyckas ta dem på ytmete).

                  Click image for larger version

Name:	E1F13354-2FE6-43F9-8764-3F23976799ED.png
Views:	616
Size:	644,3 KB
ID:	2545282
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Arbetar...
                  X