Ursprungligen postat av Muskytracker
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sveriges bästa gäddfiskare?
Collapse
X
-
Jo visst är det en grym svit men vart tog ödmjukheten vägen. Borren på 2500gram är helt grym men en Borre på 1800gram+ i det vattnet är inte jätte stort.Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggSpännande det här med vem som egentligen är bäst.
Hade jag suttit på samma plats där jag tagit båda över 50+ cm borrarna detta år i en månad i streck, från 0415-0515, med endast ett tält att sova i på natten. Lovar att "ingen" i historien hade krossat min borresvit någonsin om inte "någon" gjort detsamma (same place) naturligtvis. Det svenska rekordet hade varit tufft dock...
/MT
Tycker det är riktigt bra fiskat av dej men saknar lite ödmjukhet i det du skriver.
Togs ju fisk på 2420 och 2050. Dock inte av samma person men samma kväll och endast meter ifrån varandra. Vet inte om du anser det varit i klass med "din bedrift" om det varit samma person som tagit dom
Du har helt rätt när du skriver att det svenska rekordet hade varit tufft. Har mkt svårt att tänka mej att det går en sådan där. Tror det rekordet är mkt svårslaget men för eller senare så händer det. Närmast med väldokumenterad fisk är Krause med 2875gram. En Borre 2500 är en helt fantastisk fisk så grattis som bara den och till en ev oförglömlig resa........Tobbe.J
Kommentera
-
Du missförstod nog mig Tojon. Jag menar, att om vem som helst suttit där på samma plats med motsvarande metod som jag/vi (de flesta) kör hade förmodligen sviten blivit den bästa i alla tider. Poängen är lika självklar som naturlig oavsett fiskesätt och fiskart, att visst är fiskaren många ggr avgörande men vattnet som sådant är alltid direkt avgörande!
Tack Tojon.Senast ändrad av Muskytracker; 2008-09-19, 10:01.
Kommentera
-
230!??
det var mer än 6-7 år sedan Anders hade så många...och jag vet att han tar mellan 5 och 10 per år. så närmare 275 är det nog.Ursprungligen postat av Olof Visa inläggHar Forsberg 230 över 10kg? Sanslöst. Det är inget som talas mycket om vad jag hört. Folkessons 140-150 har man ju hört väldigt mycket om i alla tidningar osv. Det är svårt att avgöra vem som är "bästa gäddfiskaren", men min röst faller på Henrik Stahle då 5 över 15 kg på kort tid är en oerhörd prestation.
Skitfiske!
//Johan Wallin
Kommentera
-
Var idag ute på ett gäddpass tillsammans med Anders Forsberg, mycket trevligt och mitt på dagen kommer en båt glidandes förbi, jag känner igen båten och vi åker mot den för att hälsa på Leif Engström med sin fru. Anders och Leif pratar med varandra om gamla tider. Det var lite magi i luften... för mig som är en glad amatör i dessa kretsar...Skitfiske!
//Johan Wallin
Kommentera
-
7,5 tior per år x 36,7år = 275tior totalt. Hur gammal ær han, snart 50år? Då har han hållit det snittet sedan han var 13år.Ursprungligen postat av Johan Wallin Visa inläggdet var mer än 6-7 år sedan Anders hade så många...och jag vet att han tar mellan 5 och 10 per år. så närmare 275 är det nog.
Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
Han får min röst
Kommentera