Fick för mig att köpa nya numret av Fiske-feber då det såg riktigt intressant ut detta nummer. Jag brukar sällan köpa fisketidningar numer för man blir oftast besviken bara. Nu såg det dock extra intressant ut med spännande artiklar. Jag köper tidningen, åker hem och läser, en halvtimme senare undrar man varför i tusan man köpte tidningen? Visst är det kul att läsa om fiske, men vart är alla fakta och informationen som lär oss läsare något om fiskemetoden som beskrivs och verkar väldigt effektiv? Man får läsa att det är effektivt och hur mycket fisk de får, men det är otroligt dåligt med givande av kunskap vidare till oss läsare. Som sagt det är kul att läsa om fiske, men man vill ju lära sig nya saker också, är ju en stor del därför man köper fisketidningar. Så var det förr när man kollar gamla fisketidningar, men så verkar det inte ska vara längre. kanske har jag för höga förväntningar på fisketidningar? Ska man nu skriva om nya revolutionerande metoder tycker jag gott man kan beskriva metoderna mer på djupet med. Det görs mycket reklam i tidningarna men inte varför och hur grejerna är så bra? Blev mycket gnäll nu, men ger man inte kritik kan inte tidningarna ta åt sig och bli bättre heller. Så från och med nu tänker jag tusan inte köpa fisketidningar på ett tag och hoppas de bättrar sig!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Alltid lika besviken!
Collapse
X
-
Alltid lika besviken!
Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).Taggar: Ingen
-
Jag påpekade detta i en annan tråd som handlade om sportfiskejournalistiken var värd namnet. Nästan aldrig beskrivs riggar ingående. lindimensioner, krokstorlekar, knutar etc. Man kanske ska läsa tidningen och googla sen för att hitta bilder med beskrivningar? (sarkasm)Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-02-28, 11:26.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
-
Det kan man inte säga om flugfiske tidningarna fly&tie och flugfiske feber (riktigt bra beskrivningar av flugor och tekniker).....men däremot flugfiske för alla köper man enbart för att läsa om nya vatten, men dessa kan jag hitta på nätet så den tidningen kommer man kika innehållet i innan man köperFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Påstår du att du har skrivit en informativ artikel till någon tidning som släpps på fredag?Ursprungligen postat av jns Visa inläggLugna er tills på fredag grabbar!!
Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).
Kommentera
-
Jag kommer ihåg den tråden, bra synpunkter och tankar där. Minns att jag hade samma typ av synpunkter som du. Alla reportage är så ytliga, gråa, intetsägande och detaljfattiga. Bilder av riggar mm saknar detaljer, är simpelt och slarvigt beskrivna, förklaras aldrig varför just det eller det är bra eller dåligt. Artiklarna likaså, är bara å suddar på ytan av ett ämne. Finns inget djup, inga filosofiska tankar, inga detaljer eller frågeställningar.Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggJag påpekade detta i en annan tråd som handlade om sportfiskejournalistiken var värd namnet. Nästan aldrig beskrivs riggar ingående. lindimensioner, krokstorlekar, knutar etc. Man kanske ska läsa tidningen och googla sen för att hitta bilder med beskrivningar? (sarkasm)
Med andra ord så gör man bäst i att inte köpa skiten. Men en å annan tidning blir det i alla fall när något speciellt annonseras ut på framsidan. Men jag vet redan att jag precis som TS blir lika besviken varje gång. När kajaktankarna fanns i mitt huvud så köpte jag allt där kajak va med. Ett å anat fick man till del men fan så ytligt å fattigt inser jag nu när jag har lite egen erfarenhet av kajakfiske.
FS är ju en intressant värld och tar redan sin tid i anspråk, och sen själva fisket behöver sin tid. Så vi kanske ska tycka att det är en jä... tur att dessa tidningar inte pockar på vår uppmärksamhet
Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Anledningen till att jag endast läser +Fisheco..Patte - Fiske från land
http://patteffl.wordpress.com/
Facebook
https://www.facebook.com/PatteFFL
Betesmoderator på FishBrain
http://fishbrain.com
Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Wilier75, 2022-01-31, 20:35
|
37 svar
11 234 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg