Ursprungligen postat av Jester Burk II
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bottenmete efter lake under höst/tidig vinter
Collapse
X
-
funkar säkert,det behövs ingen raketforskning för att fånga några lakar,rätt tid på året är det en ganska lättlurad fisk....Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
-
Själv har jag ingen erfarenhet av att fiska lake i insjöarna utan det är bara i en å och älvUrsprungligen postat av Numse Visa inläggTacksam för den infon!
då slipper jag stanna uppe hela natten. Sjön jag fiskar i har ett maxdjup på drygt 50 meter. Vet inte i vilket vatten du fiskar i, men på vilket djup tror du de står så här års? Går de upp till 15-20 meter tro, eller är det bara tätt inpå leken?
Jag fiskar dem på 2 - 3 meters djup där
Kommentera
-
Nej dags för skärpning. Måste få till minst ett pass under kommande vecka.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
skärpning.....NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUrsprungligen postat av Koji_Kondo Visa inläggNej dags för skärpning. Måste få till minst ett pass under kommande vecka.
Kommentera
-
Oh jo dte har denUrsprungligen postat av byggarn Visa inläggluuugn...laksäsongen har ju knappt börjat...om ens det....
Iallafall för oss i norrland som föredrar bottenmete fram för isfiske
Kanske ismete kunde vara en grej men inte gillar jag is på ställen där det finns en rätt så kraftig ström som där jag fiskar dem
Tvärtom sjungar säsongen på sista vers och jag hoppas att plusgraderna i veckan räcker för att få undan isflak som måste ha bildats sedan senaste tur på fredagen
(det var -8 då vi for hem)
Kommentera
-
Då var det bestämt. Kör ett pass torsdag, ett på fredag och eventuellt ett på lördag.
http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
Kom precis hem från mitt första lekpass ever. Blankt tyvärr. Ankrade upp och körde bottenmete med fyra spön (sill) och statiskt vertikal (jigg med sillbit). Fiskade från tre till nästan halv sju. Hade tre runs.. eller.. släp? Inte direkt karprusningar om man säger så.. krokade inget tyvärr. Omöjligt att veta när man ska göra mothugg när betet släpas iväg sakta.
Kommentera
-
använde du hela sill eller sillbiter vid bottenmetet? Jag skulle rekommendera sillbiter. Jag brukar låta gå 4-5 sekunder från när jag känner det är napp tills jag gör mothugg
(jag fiskar bara med ett spö och därför håller jag i det). Men det är tidsfråga då har du din första. Jag bommade mig själv på mina första lakpass förre året
Kommentera
-
Låter härligtUrsprungligen postat av Koji_Kondo Visa inläggDå var det bestämt. Kör ett pass torsdag, ett på fredag och eventuellt ett på lördag.
. Återkom gärna med rapporter. Väntar med spänning på att få höra
Jag var själv ute igår och ska ut igen idag. Igår var det tufft - jäkligt försiktiga, tappade en men fick till slut efter mycket olyckor (tre gångar lyckades dem rycka av min sillbit) och även lintrassel (eget fel pga jag var klantig) att få upp en hel okej lake för just den ån 
Kommentera
Foton
Collapse
-
av BosseDHej,
Jag har blivit kontaktad av en forskare från Polen som är på jakt efter material av...3 Foton-
Kanal: Våra svenska fiskar
2026-04-29, 15:00 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10
|
1 svar
248 visningar
2 gillar