Stora reklam båtdekaler, 18 olika sorter!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora reklam båtdekaler, 18 olika sorter!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    Jag tycker du är ute och cyklar Hasse.
    Du sparkar på ganska många i dina inlägg..

Kom med nåt mer konkret än säga att jag är ute och cyklar. Vad är fel/ej korrekt med det jag skriver.
    Beror på hur man väljer att se det. Jag vill inte sparka på nån, utan förklarar bara hur det egentligen ligger till, men är det svårt för vissa att svälja då de gärna hade önskat verkligheten hade varit en annan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
      Kom med nåt mer konkret än säga att jag är ute och cyklar. Vad är fel/ej korrekt med det jag skriver.
      Beror på hur man väljer att se det. Jag vill inte sparka på nån, utan förklarar bara hur det egentligen ligger till, men är det svårt för vissa att svälja då de gärna hade önskat verkligheten hade varit en annan.
      Du förklarar absolut inte hur det ligger till. Du förklarar hur DU ser på saken. Jag hävdar fortfarande att det finns många som sätter dekaler på båtar, bilar och massa andra saker enbart för att dom tycker det är snyggt och inte alls försöker framstå som sponsrade.

Skulle kunna tänka mig att ha en abu dekal på min båt. För mig ser det snyggt ut och jag gillar mycket av det abu har i sitt sortiment. Likadant som du säger att man kan foliera båten i olika former. Smaken är olika på vad vi tycker är snyggt och svårare än så är det inte.

Kommentera

Jag ligger pyrt till tror jag. Jag älskar klibbor. Ipad, bilar, båtar, datorer, telefon, spön, longboards, cyklar osv osv.

Livet blir lite roligare när det är fullt av klibbor

Kommentera

Holy crap ! Här råder det delade meningar. Jobbar själv innom media och det här är ett ganska roligt fenomen. Man kan kalla det den ultimata formen av marknadsföring. Normalt så betalar företaget vi kan kalla det för x sin egen marknadsföring genom print, radio, tv , webben etc .Om man frågar x vad som vore deras ultimata våta marknadsförings dröm så vore det förmodligen att inte behöva lägga ut ett antal millar per år på att göra öka medvetenheten om deras varumärke utan att du får de som nytjar ditt varumärke att gilla det till den milda grad att de är ok med att SJÄLVA betala x för att få marknadsföra dem genom att köpa deras klistermärken och göra den personliga båten till en reklampelare. Personligen hade jag nog kännt mig lite lurad om jag inte ens fick en sketen wobbler i betalning, men det är jag det.
          Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
            Du skriver ju själv att du tycker det är snygga båtar på bilden du la in så vad är problemet? dom är ju helt fulla av dekaler och dom är skitsnygga tycker jag. Det kanske inte är så att dom har presterat så mycket utan att dom kanske köpt dekalerna för att dom tycker det är snyggt. Det är helt och hållet en smaksak om man vill ha dekaler för att det är snyggt så jag tror inte vi kommer mkt längre i den här disskutionen, jag har hela min båt full av dekaler och JAG tycker det är snyggt iallafall!!
            member of team TMT sportfiske

Kommentera

jag har en satans massa klibbor på min båt.
              har bekostat dom själv å är absolut inte sponsrad av någon. (mer än mig själv då)
              så jag tar åt mig av vad hasse säger. men jag är ingen wannabe.
              jag gillar bara klibbor, har alltid gjort det.

från att jag i ung ålder var skejtare och hadde hela mitt rum fullt av klibbor tills nu, hela båten full av klibbor.
              min första bil va fullsmetad me klibbor. min data skärm likaså.

somliga gillar bara klibbor helt enkelt, varför klanka ner på dom?

jag tror hasse e arg bara för att han inte fått fiska på länge.

näe, mer klistermärken åt folket. piffar ju bara upp saker.

Kommentera

Patric sammanfattade det rätt bra.

Ni missförstår mig, båtarna på bilderna är jävligt snygga, men inte för att det står nå välkänt märke utan själva färgerna och formen. Texten kunde man lika gärna haft som team namn istället för Gamakatsu.

Men betvivlar att de som köper dekalerna själva har en båt i det skicket, mer som båten i bakgrunden med några enkla klibbor som är långt ifrån snyggt utan ser mer billigt ut.

Vill ni göra reklam på er bekostnad och även betala för drag och annan fiskeutrustning för att hjälpa företaget ni gör reklam för så fine, inte mitt problem. Men om ni vänder på det och ställer er frågan varför inte företagen ska ge er nån typ av sponsor för att ni marknadsför deras varumärke?
                Kontakta ex. Rapala och säg att ni gärna vill ha lite utrustning från dem då det är tajt med ekonomin just nu så ska ni se att de kommer skratta åt er eller begärna nån typ av prestation tillbaks från er. Det är så det funkar, så varför ska ni göra reklam för dem som egentligen är värd flera tusen kronor helt gratis? "För det är snyggt" man kan få båten snygg med egna texter eller team-namn osv. som ni ser på bilden jag la upp utan att dra ner byxorna för företagen och kasta era pengar på dem samtidigt som ni åker runt som reklampelare.

Verkar som många inte vill definieras som "wannabes" och därför tar illa upp utan att vilja läsa det jag egentligen skriver.

Ex. här på fiskesnack är det massa reklam till höger och högst upp, tror ni fiskesnack.com lagt till dessa självmant för att det är så snyggt och de vill att sidan ska se seriösare ut än det egentligen är?

Fan ut och pimpa båten med klass och inse vad det egentligen är värt ifall nån vill att ni gör jobbet för deras fördel men på er bekostnad.

"Wannabe (ibland med två e, särskilt på engelska: wannabee) är en person som gillar att imitera en annan, eller som odlar anspråk på en viss slags grupptillhörighet (mode, gängtillhörighet, viss subkultur, sexuell läggning, att vara "inne" eller efterfrågad som t ex skådespelare eller musiker) och ofta även försöker vara som denna/detta. Wannabe'n kan också vara en person som låtsas att vara något, ägna sig åt viss slags (trendig) verksamhet, exempelvis hacker, fotomodell, popstjärna eller DJ. Termen, som kommer av de engelska orden ”want to be”, vilket i talspråk blir ”wanna be”, blev populär i mitten av 1980-talet. Den är första gången belagd i engelska den 6 juli 1981 i tidningen Newsweek, i en artikel om surfing, med övningssurfare, som i ”I wanna be a surfer”. 1985 skrev John Skow om ”Wanna Be's” och syftade på de som ville klä sig som, tala som och göra som sin idol, som i detta fall var popsångerskan Madonna från USA. Andra som ordet ”wannabe” tidigt användes om var gängmedlemmar och motorcyklister. Termen har senare blivit vanlig, ofta med koppling till subkulturer och ungdomskultur."

Kommentera

Håller med HasseGös helt.
                  Finns inte en chans att jag skulle sätta på en massa dekaler på båten utan en motprestation från företaget ifråga. Med ett undantag och det är ABU, jag har deras dekaler och varför valde jag deras bland alla hundra olika mätdekaler?
                  Jo,för jag tycker att de gör mycket för fisket i Sverige framförallt för ungdomen.
                  //C
                  http://sportfisher.se

Kommentera

Assumption is the mother of all fuckups...

Vi missförstår dig inte alls. Du har varit mycket tydlig med vad du tycker gällande att klistra företagsloggor på sin båt. Du tycker att folk som gör det är wannabes och vill se ut som proffs.
                    Det DU inte verkar förstå är att det finns två sidor av myntet. Dvs det finns faktiskt folk som tycker loggorna är snygga och därför väljer att klistra de på sina båtar. Ingen annan anledning. Så enkelt är det.

"Pimpa båten med klass"...??
                    Jadu, smaken är som baken och jävligt tur är väl det? Din "klass" kanske jag tycker ser ut som skit men det är å andra sidan också helt ointressant för din del... eller hur?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
                      Håller med HasseGös helt.
                      Finns inte en chans att jag skulle sätta på en massa dekaler på båten utan en motprestation från företaget ifråga. Med ett undantag och det är ABU, jag har deras dekaler och varför valde jag deras bland alla hundra olika mätdekaler?
                      Jo,för jag tycker att de gör mycket för fisket i Sverige framförallt för ungdomen.
                      //C
                      Är det inte så att abu garcia ägs av pure fishing? samma företag som äger bland annat berkley, penn, shakespeare, spiderwire mm. då är det väl isåfall pure fishing som betalar för ungdomsaktiviteterna? då skulle du ju även kunna ha berkley, penn mm på din båt också? eller så får du byta ut din abu-dekal mot en pure fishing..
                      member of team TMT sportfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Karlminator, 2015-04-05, 20:45
                      8 svar
                      5 882 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RobertOnicala