Veckans annons.... :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Veckans annons.... :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

okunnighet ersätts med förmågan att provocera

nu ska vi reda ut ett par frågor och påstående i denna tråden..

för det första så stod det om en reklam där tillverkaren pratade om material från nasa. om jag inte minns fel så är både kolfiber, kevlar och titan uppfunna av nasa och framförallt kolfiber används ju i nästan alla seriösa spö idag. alltså ingen lögn.

eftersom det är ett himmla tjat om det här med sanden så är det bara att tänka lite logiskt.. sand=små stenar. sten är hårdare än trä eller plast. ett lager sten på trä och plast skyddar därför mot penetrering, eller hur?
    är du fortfarande osäker så ta en liten burk i mjukare plast, lägg ett lager sand i den och släpp en kniv på sande och kolla om det blir nåt märke,, gör sedan samma sak fast utan sand,, vad händer??
    att det sedan föll på saharasand har att göra med uppbyggnaden av varje sandkorn. den platta formen bidrar till samma penetreringsskydd, men lägre vikt.
    har vi klarhet i det också nu?

vad det gäller de olika behandlingarna som betet genomgår så är det en kombination av olika 2komponentsplaster, akrylbaserade lacker mm. detta för att ge ett hårt, men ändå flexibelt ytskickt som tåler de vassa tänderna från en rovfisk. eller felplacerade kast mot stenar exempelvis.
    även skeden på de drag som har det är gjort i ett lite flexiblare material än många konkurenters. detta gör att skeden klarar ett par stötar extra utan att spricka.

det ska också tilläggas att samtliga ur detta fiskelaget kom från kroatien bortsett möjligtvis en eller två. att ryktet om att de skulle komma från tyskland startade berodde helt enkelt på att en del av dessa killar pratade tyska av olika anledningar. prisutroparen kunde också en del tyska och tog för givet att dom var tyskar. över hälften av dom i laget kunde dock endast kroatiska.

jag fiskar själv med dessa drag och är ypperligt nöjd med kvalitet och egenskaper. samtliga drag är testade i narturliga vatten och justerade för hand till en perfekt gång. med andra ord så får du inget drag som går som det själv vill i vattnet. färgerna fungerar dessutom fantastiskt bra i våra vatten. vissa av dessa drag har kammat hem storöringar i vatten där femton andra fiskare inte haft ett hugg..

tja,, nu tyar jag inte skriva mer, men jag redde väl ut ett par av svårigheterna som provocatörerna i denna tråd hade roligt åt=)
    tji fick ni, haha

Kommentera

Ursprungligen postat av cowlars Visa inlägg
      eftersom det är ett himmla tjat om det här med sanden så är det bara att tänka lite logiskt.. sand=små stenar. sten är hårdare än trä eller plast. ett lager sten på trä och plast skyddar därför mot penetrering, eller hur?
      är du fortfarande osäker så ta en liten burk i mjukare plast, lägg ett lager sand i den och släpp en kniv på sande och kolla om det blir nåt märke,, gör sedan samma sak fast utan sand,, vad händer??
      att det sedan föll på saharasand har att göra med uppbyggnaden av varje sandkorn. den platta formen bidrar till samma penetreringsskydd, men lägre vikt.
      h
      jag kan sätta en miljon på att sandkornen i saharasand inte är plattare än några andra sandkorn...

Är det någon annan som har hört tals om att nasa har uppfunnit de där materialen? Inte för att jag har nån aning...jag vill veta - sen kan cowlars berätta om hur nasa "uppfann" ett grundämne
      Senast ändrad av CalleX; 2007-01-26, 21:31.

Kommentera

Det har aldrig nämts att sahara sand är plattare än någon annan sand men det finns rund sand platt sand samt kantig sand fråga en blästrare.
        PS snygg Borre bå en av dina bilder DS
        www.monarch-dok.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Chris Visa inlägg
          Det har aldrig nämts att sahara sand är plattare än någon annan sand men det finns rund sand platt sand samt kantig sand fråga en blästrare.
          PS snygg Borre bå en av dina bilder DS
          Är du onykter???

"...HAR ÄVEN EN BEHANDLING MED SAND FRÅN SAHARAÖKNEN DÄR SANDKORNEN ÄR PLATTA OCH LÄGGER SIG SOM EN ARMERING PÅ JERKEN FÖR ATT KUNNA MOTSTÅ ÄVEN DE VASSASTE TÄNDER."

kantig och platt sand kan komma från stenkross - ALDRIG från en naturlig öken - fråga en geolog...

Kevlar uppfanns av DuPont - 65 btw...

Kommentera

Både Chris och cowlars gick med på fs igår...är det en infiltration jag luktar...hmmm...det...luktar....hmmmm...BAJS!

Kommentera

shit får jag ett bete! allvarligt? var ska jag skicka adressen?

Kommentera

a du vad kan man göra finns sånna människor överallt, jerkarna ser inte bra ut alls tycker jag

grundat på callex's konspirations teorin som jag hoppar på tror jag inte nån kommer få nått gratis av denna männista vore allt sant skulleden kosta minst 250kr

om du får en gratis kan du inte såga upp den och inspektera skelettet och sanden?
                Senast ändrad av ramsis_iv; 2007-01-27, 01:14.

Kommentera

Till mange boy givetvis får du ett bete inga problem .
                  Dessa beten har varit i fiske butiker i Norge i ca 2 år där kostar dom ca 280 kr jag försöker !!!!!!!!!!!!! inte starta eget.
                  jJag vill sprida mycket bra beten till SWE skulle jag tjäna en slant på det så är det ok.
                  www.monarch-dok.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Chris Visa inlägg
                    Till mange boy givetvis får du ett bete inga problem .
                    Dessa beten har varit i fiske butiker i Norge i ca 2 år där kostar dom ca 280 kr jag försöker !!!!!!!!!!!!! inte starta eget.
                    jJag vill sprida mycket bra beten till SWE skulle jag tjäna en slant på det så är det ok.
                    Du skulle inte kunna länka till någon norsk affär som saluför dessa beten till sagda priser? Eller åtminstone ge några namn på affärer så att man inte skulle få för sig att du far med osanning...ehum....

Kommentera

Jag har inga namn på dessa butiker men skall göra vad jag kan för att få fram mer info: Det som är tråkigt är att man utgår för att jag talar osanning det är på det viset att jag även säljer dessa beten i min hemstad varför skulle jag riskera att förstöra mitt rykte genom att komma med lögner.
                      www.monarch-dok.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Markusth, 2012-12-07, 15:48
                      5 svar
                      1 459 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Rayban91