S: Ambassadeurer och smuttly! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

S: Ambassadeurer och smuttly!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av _StoraLe_ Visa inlägg
    Har du nån till salu?
    Sorry! Sålde en nyligen. Kolla Ebay. Finns mängder, köpte 3 st nya i januari. Kika på 2600 oxå, samma rulle men med fast-cast tangent. Jag gillar nog 2600 bäst trots den fula fast-cast tangenten.
    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av _StoraLe_ Visa inlägg
      varför inte? Jag har jerkat ett par ggr med p-maxen, funkar finfint! köp en 2500C!
      att du har jerkat ett par gånger med en rulle betyder INTE att den är anpassad till jerkfiske!!! det är efter ett tags slitningar som det börjar märkas, inte efter ett par gånger!!!

så du ska nog INTE rekomendera saker och metoder du inte har någon aning om. synd om snubben köper en pro-max 1600 eller en fin 2500 och sabbar den efter en halv till en säsong av jerkande. inte för att det BEHÖVER hända, men jag skulle säga att risken är stor.

jag vågar lova att rullmeckarna FRB, UT och några till håller med om detta!!!
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ Visa inlägg
        att du har jerkat ett par gånger med en rulle betyder INTE att den är anpassad till jerkfiske!!! det är efter ett tags slitningar som det börjar märkas, inte efter ett par gånger!!!

så du ska nog INTE rekomendera saker och metoder du inte har någon aning om. synd om snubben köper en pro-max 1600 eller en fin 2500 och sabbar den efter en halv till en säsong av jerkande. inte för att det BEHÖVER hända, men jag skulle säga att risken är stor.

jag vågar lova att rullmeckarna FRB, UT och några till håller med om detta!!!
        Precis!!!

Håller med dig Jag ska säga att jag aldrig jerkat någon gång över huvud taget. Jag gillar finlir, då min/mina 2500 rulle dyker upp så är de grymma just till finlir. Skulle aldrig låta mina 2500 "dängas" hur som helst. Då kan man väl lika gärna köra nåt "billigare" skräp att köra isönder
        Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Jag skrev att det funkade fint de ggr jag provade, inte att den skulle hålla för det!

Kommentera

Jag tycker att någon borde prova att jerka mot en våg och registrera värdena och sen jämnföra med när man drar in en 10kgs gädda. Jag undrar om JB är så pass mycket hårdare för rullen. Man kan ju ta in en 10kgs på ul om inte linan är för tunn eller tar slut.

Kommentera

Ursprungligen postat av ramsis_iv Visa inlägg
              Jag tycker att någon borde prova att jerka mot en våg och registrera värdena och sen jämnföra med när man drar in en 10kgs gädda. Jag undrar om JB är så pass mycket hårdare för rullen. Man kan ju ta in en 10kgs på ul om inte linan är för tunn eller tar slut.
              Det tror jag inte. Men just själva ryckandet sabbar nog rullen ganska snart, rätta mig om jag har fel
              Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Rent fysikaliskt så borde man kunna mäta kraften som rulle utsätts för vid varje enskillt ryck. Och den konstanta kraften en gädda på 10kg sóm du håller i utan att låta den simma från dig eller dra in den.

Däremot har jag hört talas om att folk haft sönder haspelrullar och multirullar vid JB. Men känner ingen sådan person själv.

Kommentera

Ursprungligen postat av ramsis_iv Visa inlägg

hmm man kan va en mkt bra fiskare men jag tror inta att någon tar en 10kg gädda lika ofta som man rycker i jerkbait-fiske, det är ju de hårda "ryckarna" under en lång tid som står för slitaget (tror jag)

MVH Fidde

Kommentera

Bjud på, auktionerna slutar om ca 10 h!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Karlminator, 2015-04-05, 20:45
                    8 svar
                    5 949 visningar