Jaraal`s Original INTERLOPER Jerkbait säljes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jaraal`s Original INTERLOPER Jerkbait säljes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av rubik Visa inlägg
    Är det sant?! Har han slutat med blöjor?
    haha!

Kommentera

Tycker mig känna en otrevlig ton här mot "Jämtlandgädda". De som håller på ska lägga av. Han ger konstruktiv kritik och det är väl upp till Jaraal att svara på frågorna som Jämtland ställde, eller? Intressant att se hur ni andra grinar igång direkt och inte låter annonsinnehavaren ta diskussionen.

Mycket fina beten!

/ Jonas

Kommentera

Ursprungligen postat av Tommpa Visa inlägg
        Tala är silver, men tiga är guld.
        Det är ju trotts allt ett forum, tänk vad tyst världen skulle bli om alla tänkte så. Tacka vet jag "tiga är silver, tala är guld"

Kommentera

Ursprungligen postat av Von__H Visa inlägg
          Tycker mig känna en otrevlig ton här mot "Jämtlandgädda". De som håller på ska lägga av. Han ger konstruktiv kritik och det är väl upp till Jaraal att svara på frågorna som Jämtland ställde, eller? Intressant att se hur ni andra grinar igång direkt och inte låter annonsinnehavaren ta diskussionen.

Mycket fina beten!

/ Jonas
          hehe, du ska se vad göttmos skrev till mig på PM, tagit screenshots eftersom han var så dum i huvet att ja bara garvade åt honom

Kommentera

Tjena

Jag har inte följt min annons på ett tag och ser att det händer en del. Som många vet, kanske inte alla, så tillverkar jag mina Jaraaler med en miljömedvetenhet. Dvs jag använder inget som kan skada mig eller min familj i min tillverkning, kunden/användaren eller miljön. Jag har tagit ned allt till ett minimum. Gudarna skall veta att jag har använt allsköns gifter tidigare.

Anledningen till att jag inte spacklar/ fyller i vikthålen i mina beten är att jag anser att de inte behövs samt att det passar inte in i mitt koncept. De fiskar lika bra ändå samt att jag i och med detta har trademarkmärkt mina beten kraftigt. De får en märklig lättigenkänlighet och en skarp konstrast till övriga vilket jag gillar och är ensam om. Vanligtvis målar jag över vikterna med en starkt kontrasterande färg.

Betena innhåller ren rå kallpressad linolja som impregnering, vikterna är gjorda av en precisiontillverkad metallprodukt( inte bly). Jag målar med konstnärsakryl och topplackar med en vattenbaserad lack som klarar hårda tag. All denna utveckling har tagit tid och ser samtidigt att jag kan numera lugnt luta mig tillbaka på det Jaraalska miljökonceptet. Jag har kapat miljöparametrar och är nöjd med det samt att betena klarar riktigt hårda tag.

Konstruktiv kritik skall man ge, sedan hur kritiken tas emot och behandlas är en annan sak. Jag hoppas att ni fått svar på frågan om vikthålen nu och varför de ser ut som de gör!

jämtlandgädda: Jag tackar för förslagen men de passar inte mig bara.

Med vänliga hälsningar Jari Aalto Jaraal

ps. glöm inte att framtiden är intressant!

Ursprungligen postat av Von__H Visa inlägg

Mycket fina beten!

/ Jonas

Kommentera

Eko beten inte illa Bra jobbat Jari

Kommentera

Jag har en fråga till dig Jaraal, är du ett miljöfreak eller gör du betena miljövänliga bara för att det är unikt?

/Mladica

Kommentera

Ursprungligen postat av Jaraal Visa inlägg
                  Tjena

Jag har inte följt min annons på ett tag och ser att det händer en del. Som många vet, kanske inte alla, så tillverkar jag mina Jaraaler med en miljömedvetenhet. Dvs jag använder inget som kan skada mig eller min familj i min tillverkning, kunden/användaren eller miljön. Jag har tagit ned allt till ett minimum. Gudarna skall veta att jag har använt allsköns gifter tidigare.

Anledningen till att jag inte spacklar/ fyller i vikthålen i mina beten är att jag anser att de inte behövs samt att det passar inte in i mitt koncept. De fiskar lika bra ändå samt att jag i och med detta har trademarkmärkt mina beten kraftigt. De får en märklig lättigenkänlighet och en skarp konstrast till övriga vilket jag gillar och är ensam om. Vanligtvis målar jag över vikterna med en starkt kontrasterande färg.

Betena innhåller ren rå kallpressad linolja som impregnering, vikterna är gjorda av en precisiontillverkad metallprodukt( inte bly). Jag målar med konstnärsakryl och topplackar med en vattenbaserad lack som klarar hårda tag. All denna utveckling har tagit tid och ser samtidigt att jag kan numera lugnt luta mig tillbaka på det Jaraalska miljökonceptet. Jag har kapat miljöparametrar och är nöjd med det samt att betena klarar riktigt hårda tag.

Konstruktiv kritik skall man ge, sedan hur kritiken tas emot och behandlas är en annan sak. Jag hoppas att ni fått svar på frågan om vikthålen nu och varför de ser ut som de gör!

jämtlandgädda: Jag tackar för förslagen men de passar inte mig bara.

ps. glöm inte att framtiden är intressant!

mkt bra svar istället för att kasta massa skit....cred till dig

Kommentera

Hej Mladica

Vad är en miljöfreak? Jag har länge frågat mig om jag behöver allt som "branchen" eller kulturen vill att jag skall använda och kommit fram till att det går att använda andra grejor som är bra mycket enklare och mindre farligt. Har vänt på en del "sanningar" till konceptets fördel men det tagit mycket tid i anspråk. För mig och min bror är konceptet alldeles för nära för att vi skall kunna säga något om unicitet. Det är helt enkelt Jaraalkonceptet. Dock skiljer sig vårt tillvägagångssätt en hel del från andra aktörer. Kopplat tänket till andra brancher som också använder miljövänliga grejor så är det kanske inte särskilt unikt. Är jag då en miljöfreak? Ja, varför inte! Sedan att mina beten är miljövänliga kan ju för den delen vara unikt. Det beror på i vilken kontext dvs i vilket sammanhang man placerar dem i och vem man frågar. Dock är jag övertygad om att vi är rätt ute i och med att betena är miljömedvetna. Det handlar inte bara om hur betena är byggda utan också om hur resten av tänket/agerandet/konceptet hänger ihop. Jag och min bror har lagt ned mycket kreativt tankeverksamhet på detta och vi ser att Vår framtid kommer att bli intressant!

Lennieboi: Tack! Jag har andra grejor att brottas med än att kasta skit. Jag försöker vara kreativ.

Ursprungligen postat av Mladica Visa inlägg
                    Jag har en fråga till dig Jaraal, är du ett miljöfreak eller gör du betena miljövänliga bara för att det är unikt?

/Mladica

Kommentera

Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inlägg
                      jag ger råd till vem jag vill, om jag har något att säga som kan hjälpa någon eller säga till om någon gör fel så gör jag det. bryr mig inte om det är kungen av sverige eller en liten 4åring som jag tipsar
                      Är inte du 4 bast själv ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Karlminator, 2015-04-05, 20:45
                      8 svar
                      5 935 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RobertOnicala