SvartZonker NYHET - Sportfiskeprylar.se - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SvartZonker NYHET - Sportfiskeprylar.se

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SvartZonker NYHET - Sportfiskeprylar.se

Nyhet från SvartZonker - Zonker Tail Shallow

Click image for larger version

Name:	mälaren.JPG
Views:	1
Size:	68,9 KB
ID:	1808408

Svartzonker tail finns nu i tre utföranden:

Sink
    Fiskas på 1,5-4 m djup, det krävs lite teknik för att fiska detta bete på 1,5m men det går. Bäst fiskar den såklart djupt.

Slow sink
    Har bra häng och fiskas bäst på 1-1,5 m.

Shallow NYHET
    Detta är den senaste modellen och fiskar på ca 0.5m vid normal hemtagning, fiskar du det lungt och medodiskt fiskar den på 0,2 - 1 m. Perfekt till det riktigt grunda fisket och betet har ett fantastiskt "häng" i vattnet - ett "häng som gäddorna har svårt att motstå.

Svartzonker tail är förövrigt en väldigt lätt fiskad tail som inte kantrar vid för snabb inspinning och det går att fiska sakta, fort, med vevstop, med svep och toksnabbt, egentligen hur som helst. Riktigt effektivt bete och otroligt kul att fiska med, huggen på en tail är speciella och när du väl lärt dig att fiska med tail så är det svårt att sluta.

Svartzonker tail är gjord i tjockplast, genomgående rostfri stål vire, super mjukt gummi i stjärten och supervassa VMC 8650 2/0 permasteel.

Beställer gör du här>>

WWW.SPORTFISKEPRYLAR.SE
    Senast ändrad av ThePikeHunter; 2011-12-04, 23:11.
    Söder Sportfiske - Vi har inte råd att sälja skräp
    www.sportfiskeprylar.se

Testa nya shallow betet jag blev grymt besviken då det sjönk som en gråsten . Jag vill kunna fiska grunt med titanium tooth proof tafsar utan att betet sjunker å går fast i gräs .Tyvärr hade den samma sjunkegenskaper som Zam Z Tail medium .

Ska pröva å byta till lättare krokar , Fluor carbon verkar inte säkert.

Bättre att betet hade vart för lätt då hade man bara hängt på tyngre krokar.

/Fredrik
    Senast ändrad av jerklimpan; 2012-04-08, 01:17.

Kommentera

Om du fiskar med en tafs som väger 7 ton får du ju skylla dig själv.
      Min polare fiskar med 75lb tooth proof och då sjunker tailarna väldigt långsamt, jag fiskar med nylontafs och dem svävar grymt bra.

Riktigt grymt bete, polarn drog en på 12,5 och en på 8,2 på första passet med dem.

Kommentera

Fiskar med 75 ibs tooth proof å stay lock i normal storlek tydlingen för tungt för att kunna användas på 50 cm djup.

/Fredrik

Kommentera

De flesta fiskar med titantafs.
          Men det verkar som om många av dessa nya plast beten i shallow variant från Lär viktade för att fiskas med så lätt tafs som möjligt för att inte sjunka som en sten.
          Skulle vara lättare för oss som handlar om man t ex får reda på att detta bete är viktat för att fiskas med fc tafs.
          Jag personligen tycker att alla beten borde vara viktade för titaniumtafs. De som då föredrar fc behöver bara hänga på lite tyngre krokar.
          I näst kast så .....

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
            Fiskar med 75 ibs tooth proof å stay lock i normal storlek tydlingen för tungt för att kunna användas på 50 cm djup.

/Fredrik
            Men det står ju i beskrivningen att betet fiskar bäst på 1-1,5m? Inte så konstigt ifall det går i gräs på 0,5m i så fall.

Kan för övrigt lära ut ett grymt bra tips som många erfarna sportfiskare verkar glömma och det är att använda spöet. Är det grunt, lyft toppen högt. Det är ineffektivt att ha ett bete för varje decimeters djup man skall fiska av, genom att använda spöet rätt kan man fiska 0-4m med ett och samma bete.

Kommentera

hallå hallå
              Jag har fiskat mycket SvartzonkerTail i shallow. Jag använder FC som tafs, 100lb staylock då flyter min shallow tailar.

När jag fiskar Blekinge byter jag krok, 1/0 fram och 3/0 bak då fiskar dom 10-15cm djup.. Jag använder VMC...

Hoppas det hjälper dig Fredrik!
              Skit Fiske!
              /Renz

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
                Men det står ju i beskrivningen att betet fiskar bäst på 1-1,5m? Inte så konstigt ifall det går i gräs på 0,5m i så fall.

Kan för övrigt lära ut ett grymt bra tips som många erfarna sportfiskare verkar glömma och det är att använda spöet. Är det grunt, lyft toppen högt. Det är ineffektivt att ha ett bete för varje decimeters djup man skall fiska av, genom att använda spöet rätt kan man fiska 0-4m med ett och samma bete.
                Det var shallow jag köpte står 0,2 -1 meter i länken högst upp.

Kommentera

va händer om man strippar tafsen på hake o lekande?

Kommentera

Det är väll WMC som orginal 2/0 jag ska testa det där .

Körde lite med strike leader i går men den sjönk ändå för fort .
                    Tycker överlag att säljer man ett shallow bete oavsett tillverkare så kan man faktiskt skicka med en tafs i förpackningen som den är utprovad med ,så slipper kunden bli förbannad.

/Fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Cobb´s, 2021-06-02, 15:59
                    10 svar
                    715 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg söderberg85