Köp av första båt, behöver tips och åsikter! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köp av första båt, behöver tips och åsikter!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av _DanneW Visa inlägg
    Jisses...nån som skolkade på fysiken i skolan?
    En v-bottnad båt flyter uppe på ytan?
    Det blev ju helt galet det där

    Men om jag ska försöka förklara saken så här: En bred V-bottnad båt flyter rel. ytligt (båtens djupgående i förhållande till ytan i vattnet samt ytan mot vind) och dess form med skarpa slag och breda plana fribord gör den känslig för vind och strömmar. En rundbottnad båt har mindre yta (relativt) men djupare ofta med en liten köl som håller båten i sidled plus att dess runda sidor släpper förbi vind och ström. Svårt att förklara, men bara att titta på båten så kan jag direkt säga vilken båt som driver mycket och vilken som inte gör det.

    Men Danne vill man inte förstå så behöver man inte
    Senast ändrad av Exxet; 2012-03-10, 21:35.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

    Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
      Det blev ju helt galet det där

      Men om jag ska försöka förklara saken så här: En bred V-bottnad båt flyter rel. ytligt (båtens djupgående i förhållande till ytan i vattnet samt ytan mot vind) och dess form med skarpa slag och breda plana fribord gör den känslig för vind och strömmar. En rundbottnad båt har mindre yta (relativt) men djupare ofta med en liten köl som håller båten i sidled plus att dess runda sidor släpper förbi vind och ström. Svårt att förklara, men bara att titta på båten så kan jag direkt säga vilken båt som driver mycket och vilken som inte gör det.

      Men Danne vill man inte förstå så behöver man inte
      Lugn nu...hur får du "lång v-formad båt" i mitt inlägg att bli "bred v-formad båt" i ditt inlägg när du anklagar min synpunkt för att vara fel?

      Du kan ju inte anta saker och lägga till information som jag aldrig stått för och påstå att det är mitt uttalande och att det är fel.

      Om du vill klaga på min åsikt som jag gav från början att en lång båt med v-format skrov är vad jag föredrar om jag ska vara ute i grov sjö så är det verkligen inte ok att tilldela mig en annan och/eller förändrad åsikt och sen säga att den är fel.
      Du radar upp egenskaper hos båtar du inte tycker är bra och får det att låta som att det är jag som försvarar de egenskaperna.

      Jag har min åsikt och den verkar du inte riktigt ha förstått vad den går ut på när jag läser hur du tolkar den.

      Egentligen spelar det ingen roll. Ett försök att dela med mig av min personliga åsikt som möts av hån och besserwissrar. Hur har ni då tänkt att trådskaparen ska få en balanserad bild om åsikter ska censureras, förvridas och förtryckas?

      Jag lämnar den här sandlådan till diskussion nu och håller mig till trådar och forum av högre kvalitet.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
      26 svar
      13 550 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Klant84
      av Klant84
       
      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
      20 svar
      1 991 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Amiala
      av Amiala
       
      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
      2 svar
      284 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Old Firehand  
      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
      34 svar
      4 211 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sundström76  
      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
      2 svar
      347 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Eino
      av Eino
       
      Arbetar...
      X