Precis som nämdes ovan så är en vettig hink alltid bra att ha med. Jag gillar verkligen grövre murarhinkar. Så allt till ankaret och repet lägger jag där i. Det är ofta lerbotten där jag fiskar och hinkar är då ovärderlig. Använder oftast samma hink till broms vid trolling mm. Kostar inte mycket och tål bra med stryk.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Efter båtköp: Tillbehören som är ett måste?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg-men helvete vad ni släpar runt på saker!
roligt för TS att upptäcka på en gång att båten är för liten bara för "måstetillbehören"...
Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Rulle hette det ja, får mig att nostalgiskt minnas när jag jobbade på AB Stadsholmen en gång i tiden.Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggRulle, det heter rulle inte murarhink...sen får dom skriva vad tusan dom vill...
Kommentera
-
Tidigare hade Clas Ohlson' billiga klass3-kättingar från Gunnebo, men hittade inga nu.
Däremot fick jag nyhetsbrev just idag från Benns att de har fraktfritt och de har Gunnebo Klass3-kättingen rätt billigt:
Annars har jag köpt mina kättingar från Brandsäkra och då är det Abus med överdrag, också 2.5 meter
Jag låser alltid trailern med 2 kättingar och sen motorlås på motorn och lås på kulhandsken när den står hemma.
På bilen är den fastlåst i handsken. Står man på dumt ställe åker det en kätting mellan trailer och bilen/träd.
Abus SS-lås finns som sagt billigt på tradera. Jag ropade in från firma eller privatimportör för 280:- och frågade för kul om jag fick köpa flera till samma pris så det blev 10st för 2800:- + frakt.
Kostar nästan dubbla annars.Alumacraft så klart!
Kommentera
-
Nu jäklar skall Alumabåten låsas ordentligt...Ursprungligen postat av Team T Visa inläggTidigare hade Clas Ohlson' billiga klass3-kättingar från Gunnebo, men hittade inga nu.
Däremot fick jag nyhetsbrev just idag från Benns att de har fraktfritt och de har Gunnebo Klass3-kättingen rätt billigt:
Annars har jag köpt mina kättingar från Brandsäkra och då är det Abus med överdrag, också 2.5 meter
Jag låser alltid trailern med 2 kättingar och sen motorlås på motorn och lås på kulhandsken när den står hemma.
På bilen är den fastlåst i handsken. Står man på dumt ställe åker det en kätting mellan trailer och bilen/träd.
Abus SS-lås finns som sagt billigt på tradera. Jag ropade in från firma eller privatimportör för 280:- och frågade för kul om jag fick köpa flera till samma pris så det blev 10st för 2800:- + frakt.
Kostar nästan dubbla annars.
Kolla med försäkringsbolaget,en försäkring är det första man skaffar på båten, en del kräver just klass3 låsning av båten till trailern plus godkänt lås på trailern...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av TeamkågerödTjena!
Jag tvättade min Buster igår med ett medel för aluminiumbåtar och nu blev ytan konstig/flammig...2 Fotonigår, 13:00 -
av YoyyeGodkväll.
Kikar på en båt, en Ockelbo B16 CC av 1990 års modell, men skulle behöva lite...3 Foton2026-05-21, 20:20 -
Svar till Crecent 432 projektav syx94Sen är väl planen att såga upp golvet här för att bygga en liten brun för pump och täta resterande del...1 Foto2026-05-15, 16:36
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
|
13 svar
10 943 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg