Efter båtköp: Tillbehören som är ett måste? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Efter båtköp: Tillbehören som är ett måste?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Precis som nämdes ovan så är en vettig hink alltid bra att ha med. Jag gillar verkligen grövre murarhinkar. Så allt till ankaret och repet lägger jag där i. Det är ofta lerbotten där jag fiskar och hinkar är då ovärderlig. Använder oftast samma hink till broms vid trolling mm. Kostar inte mycket och tål bra med stryk.

Kommentera

Rulle, det heter rulle inte murarhink...sen får dom skriva vad tusan dom vill...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

-men helvete vad ni släpar runt på saker!

Kommentera

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
          -men helvete vad ni släpar runt på saker!
          roligt för TS att upptäcka på en gång att båten är för liten bara för "måstetillbehören"...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

haha

Kommentera

Man har två båtar det vet väl alla? En man fiskar från och en för tillbehör och inte minst för alla beteshinkar, extra spön, grill och plats för personalen som tacklar ens beten.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                Rulle, det heter rulle inte murarhink...sen får dom skriva vad tusan dom vill...
                Rulle hette det ja, får mig att nostalgiskt minnas när jag jobbade på AB Stadsholmen en gång i tiden.

Kommentera

en elmotor måste man ha.. Den e grym till fiske men även som en go säkerhet om huvudsnurran går sönder.. Då kommer du hem även om det tar en jävla tid men paddla e bara glömma..

Kommentera

Tidigare hade Clas Ohlson' billiga klass3-kättingar från Gunnebo, men hittade inga nu.

Däremot fick jag nyhetsbrev just idag från Benns att de har fraktfritt och de har Gunnebo Klass3-kättingen rätt billigt:

Annars har jag köpt mina kättingar från Brandsäkra och då är det Abus med överdrag, också 2.5 meter

Jag låser alltid trailern med 2 kättingar och sen motorlås på motorn och lås på kulhandsken när den står hemma.
                    På bilen är den fastlåst i handsken. Står man på dumt ställe åker det en kätting mellan trailer och bilen/träd.

Abus SS-lås finns som sagt billigt på tradera. Jag ropade in från firma eller privatimportör för 280:- och frågade för kul om jag fick köpa flera till samma pris så det blev 10st för 2800:- + frakt.
                    Kostar nästan dubbla annars.
                    Alumacraft så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
                      Tidigare hade Clas Ohlson' billiga klass3-kättingar från Gunnebo, men hittade inga nu.

Däremot fick jag nyhetsbrev just idag från Benns att de har fraktfritt och de har Gunnebo Klass3-kättingen rätt billigt:

Annars har jag köpt mina kättingar från Brandsäkra och då är det Abus med överdrag, också 2.5 meter

Jag låser alltid trailern med 2 kättingar och sen motorlås på motorn och lås på kulhandsken när den står hemma.
                      På bilen är den fastlåst i handsken. Står man på dumt ställe åker det en kätting mellan trailer och bilen/träd.

Abus SS-lås finns som sagt billigt på tradera. Jag ropade in från firma eller privatimportör för 280:- och frågade för kul om jag fick köpa flera till samma pris så det blev 10st för 2800:- + frakt.
                      Kostar nästan dubbla annars.
                      Nu jäklar skall Alumabåten låsas ordentligt...

Kolla med försäkringsbolaget,en försäkring är det första man skaffar på båten, en del kräver just klass3 låsning av båten till trailern plus godkänt lås på trailern...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
                      13 svar
                      10 943 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup