En Cresent till.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En Cresent till..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Mask????? Jag har väl inte tid att meta nu.

    Kommentera


    • #12
      Jo det är en del pillande i facken, min mittoft var extra pillig för jag vart tvungen att plasta på undersidan inuti facket. Kommer dock uppskatta stuvutrymmet jag får i mitten då det inte fanns några fack alls från början. 434 hade väl en sån toft i mitten med en lucka som fälldes upp för att göra en "gång". Ska du bygga om något i båten eller blir det orginalstuk?

      Kommentera


      • #13
        Ingenting blir sig likt i båten. Golvet är höjt 6cm det gav 20 cm till med plant golv. Jag var inne på att höja det mer för att få självläns, men efter lite balansövningar i höstas får det bli länspump.
        Vänster sidan blir öppen på aktertoften, men med en extra lös sittbräda.
        Mitt toften slopas helt, och för toften blir större med helt annan form.
        Sen ska det i ett par stolar på snurrplattor.

        Kommentera


        • #14
          Såhär ser min 434 ut. Är lite småförändningar gjorda sedan bilden togs, men i stort är det såhär jag vill ha den.
          Golvet har jag inte gjort något med mer än att ta bort fotstödet (det man tar spjärn mot när man ror) men så småningom kommer jag riva ur nuvarande golv och lägga ett nytt ovanpå.

          Click image for larger version

Name:	2012-10-06 18.04.00.jpg
Views:	1
Size:	819,4 KB
ID:	1767011

          Kommentera


          • #15
            kul med lite förändringar. höjde min durk lite grand också fast bara ca 2cm. Det är ju smidigt att bygga om i era båtar där överdelen inte utgör tofter och fack som i min. Klart det hade gått att bygga om, men hade varit ett jävla jobb. Har en 434 liggandes så bra med lite idéer, måste ju ha något när oranga faran börjar bli klar. slänger med en bild på min mittpulpet som jag är synnerligen nöjd med. Click image for larger version

Name:	2013-03-21 16.49.30.jpg
Views:	1
Size:	405,8 KB
ID:	1767026

            Kommentera


            • #16
              ÄÄÄ Tofter och fack det är bara och såga bort, det är ju såå kuul att plasta nya. Särskilt insidan tar en jäkla tid.
              Minax har du tatt bort mitt toften eller byggt in den? Ett tips är att ta en diamantskiva för att kapa ur golvet, halkskyddet var tufft mot allt annat jag provade.

              Kommentera


              • #17
                Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	445,7 KB
ID:	1767033[QUOTE=pb;812259] nya fack och tofter har jag ju gjort med tanke på att jag bytt ut allt . Det jag menade är för och akterfacket på min båt är tufft att ändra på och få snyggt. Som bilden visar så går ju min oranga överdel ner och utgör luckor. Fast som sagt mittoften har ju blivit ombyggd, där har jag även plastat två nya luckor i form. Körde diamantklinga jag med, fast allra mest använde jag tigersåg då man slipper dammexplosionen.

                Kommentera


                • #18
                  Ursäkta bilden

                  Kommentera


                  • #19
                    500DL kan jag förstå men varför välja 434/465 när 432 har betydligt bättre skrov (samma som 500 DL)?
                    Never let your memories be greater then your dreams...

                    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                    Kommentera


                    • #20
                      434an har jag haft sen den var ny, så jag vet om dess för och nackdelar.
                      Den funkar för mitt fiske, snart kanske den funkar ännu bättre.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 542 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      1 982 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      283 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 201 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      346 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X