Båtbygge, behöver lite hjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtbygge, behöver lite hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad är misstag om inte ett jäkligt bra sätt att lära sig tänka innan man agerar ? ? När jag tidigare ändrade höjd på durken var jag förmodligen halvt sovande, jag hade helt glömt av att mäta hur djupt från akterspegeln bultarna till motorn skulle sitta. Det visade sig att det var hela 32cm från ovankant. Jag hade bara sparat 20cm. Dags att göra om och göra rätt då... igen Även om jag bestämmer mig för en mindre motor än den tilltänkta 50hk motorn (lite rädd att den kommer väga för mkt) så har jag nu i alla fall optionen att kunna hänga på en så stor motor om jag känner för det.
    Bifogade filer
    Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

Kommentera

Var tvungen att skaffa mig ett litet partytält tills när jag plastade de sista lagren på durken. Jäkligt skönt med lite skugga under arbetet den här varma sommaren
      Bifogade filer
      Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

Kommentera

Ser riktigt fint ut. Keep up the good work.

Kommentera

Om jag fattat dig rätt så hamnar de undre bultarna till motorn under "botten" på brunnen?
          Om det är så så kan du ta upp ett hål och sätta en liten lucka där och på så vis komma åt bultarna.
          Så har jag på min båt.
          //C
          http://sportfisher.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
            Om jag fattat dig rätt så hamnar de undre bultarna till motorn under "botten" på brunnen?
            Om det är så så kan du ta upp ett hål och sätta en liten lucka där och på så vis komma åt bultarna.
            Så har jag på min båt.
            //C
            Nop. Det du ser på bilderna är resultatet efter korrigeringen. Hade tidigre gjort en minimal brunn som var bygd så att det bara var plats för nivåvakten och pumpen.

Kommentera

Ahh, då förstår jag.
              //C

Kommentera

Överdelen ligger nu på plats, dock inte fastmonterad ännu. Efter 2 burkar med epoxyspackel och en jäkla massa slipning så börjar jag bli hyfsat nöjd med finishen. Har målat två varv, nu väntar en sista våtslipning sedan slutgiltig målning. Såg dessvärre att det blivit lite skador på sidorna av det blå så nu är det återigen avslipat och ska även det få en sista strykning. Sedan börjar montering av grabbräcken, ratt, reglage etc. Är det någon som har några bra tips på hur man "enkelt" polerar upp metallräcken som förlorat sin lyster. Har bestämt mig för att återanvända de som tidigare suttit på båten. Ser inte ut som att de varit kromade tidigre, tyvärr har de nu förlorat sin forna lyster. Att lämna in dem på kromning är ingen option då jag fick ett pris om minst 5000:- för det. Aint gonna happen ! Testade att gnugga för hand med Biltemas variant av Autosol, funkade inte. Fick till en hyfsat blank yta men den blänker inte. Såååå, vad har ni för olika bra tips. Jag är villig att testa (nästan) vad som helst bara det blir snyggt.
                Bifogade filer

Kommentera

Det finns ett kit på Clas i sjön. Det är tv olika poletrissor och två olika polerpastor. an sätter trissorna i en borrmaskin och sedan polerar. Det blir dock ett jävla jobb att polera flera metar rör.
                  //C

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
                    Det finns ett kit på Clas i sjön. Det är tv olika poletrissor och två olika polerpastor. an sätter trissorna i en borrmaskin och sedan polerar. Det blir dock ett jävla jobb att polera flera metar rör.
                    //C
                    Så det du säger är att det är jävligt att poler rör på det sättet ?
                    Någon som har något annat knep som funkar bra för rör ?

Kommentera

Finns även firmor som "elpolerar" om det är rostfritt. Kostar en slant men blir kanonbra resultat.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
                      13 svar
                      10 945 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup