Äntligen bestämt oss för ny Båt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äntligen bestämt oss för ny Båt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Äntligen bestämt oss för ny Båt!

    Efter långt sökande efter båtmodell som funkar som en bra kompromiss för allt från Gäddfiske i vikarna, havsöringsfiske i kustbandet och torsk i öppet vatten till utflykter med familjen.
    Aluminium var ett krav. Twister 550 landade det på, men med lite annan utformning än den på bilden...

    Click image for larger version

Name:	Twister 550.png
Views:	3
Size:	498,9 KB
ID:	1826245


    Skickade iväg beställningen idag, så nu får Herman bygga så fort han hinner.....

    Hittade en 75 hk Evinrude som jag fick loss för ett skapligt pris, så nu väntar den bara på att båten ska bli klar.

    Håller på att leta rätt plotter och ekolod att montera i pulpeterna, men det börjar ramla på plats......nu kommer väntan att bli låååång, men hoppas vi blir nöjda med resultatet. Någon miss får man ju räkna med, men det går ju att kapa och svetsa i aluminium i värsta fall......

  • #2
    Grattis eller det skall man kanske inte säga när man bekostar det själv. Hur lång leveranstid är det på den. / Ingemar

    Kommentera


    • #3
      Pris?

      Kommentera


      • #4
        Den ser ju jäkligt seriös ut! Det är jag iofs inte direkt förvånad över efter att ha läst dina inlägg om båtar tidigare. (Som jag har uppskattat skall jag tillägga.)
        Grattis till en fin båt, ser ut att hålla ett par livstider. Det blir inte kul att vara gädda i Blekinge till hösten!

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av wiloboken Visa inlägg
          Grattis eller det skall man kanske inte säga när man bekostar det själv. Hur lång leveranstid är det på den. / Ingemar
          Tackar!
          Beror på lite när firman som skär plåtarna levererar byggsatsen, som det låter nu någon gång i april eller maj, men hoppas få den så snabbt det bara går.

          postat av Matte77
          Pris?
          Vi kommer att betala 130 kkr för båten, men då är det en hel del ändringar mot båten på bilden, en del montage av utrustning, bottenmålning, leverans till firman som skall montera maskinen etc. Tycker att vi får mycket för pengarna i jämförelse med de kända märkesbåtarna...

          postat av Cyaneus
          Den ser ju jäkligt seriös ut! Det är jag iofs inte direkt förvånad över efter att ha läst dina inlägg om båtar tidigare. (Som jag har uppskattat skall jag tillägga.)
          Grattis till en fin båt, ser ut att hålla ett par livstider. Det blir inte kul att vara gädda i Blekinge till hösten!
          Herman bygger båtar till professionella användare så det är inget smäck, 4 mm i hela skrovet, durken i 5 mm durkplåt, tofter i durkplåt för att minska halkrisken... räknar med att den räcker till jag flyttar in på hemmet, eller beställer en större.....

          Kanske hakar på grabben under gäddfestivalen i höst, men annars är Havsöring och Torsk mina favoritfisken....
          Senast ändrad av sparetime; 2014-02-04, 21:47.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
            Efter långt sökande efter båtmodell som funkar som en bra kompromiss för allt från Gäddfiske i vikarna, havsöringsfiske i kustbandet och torsk i öppet vatten till utflykter med familjen.
            Aluminium var ett krav. Twister 550 landade det på, men med lite annan utformning än den på bilden...

            [ATTACH=CONFIG]63933[/ATTACH]


            Skickade iväg beställningen idag, så nu får Herman bygga så fort han hinner.....

            Hittade en 75 hk Evinrude som jag fick loss för ett skapligt pris, så nu väntar den bara på att båten ska bli klar.

            Håller på att leta rätt plotter och ekolod att montera i pulpeterna, men det börjar ramla på plats......nu kommer väntan att bli låååång, men hoppas vi blir nöjda med resultatet. Någon miss får man ju räkna med, men det går ju att kapa och svetsa i aluminium i värsta fall......
            Hej Krister;

            Snygg båt! Då blir det snart dags för dig att fiska Gädda vid Eriksberg...

            Go for the Big Ones!

            http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Old Firehand

            www.trumman.com

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
              Hej Krister;

              Snygg båt! Då blir det snart dags för dig att fiska Gädda vid Eriksberg...

              Go for the Big Ones!

              http://www.trumman.com/fisketips.htm
              Old Firehand

              www.trumman.com
              Japp, fiskade ganska ofta i området runt Eriksberg under -80 talet när jag seglade och båtsemestrade i skärgården. Båtarna jag fiskat från nu när jag började om fisket har varit lite för långsamma för att åka bortåt skärgården till. Har mest hållt mig i Pukaviksbukten nu. Men med en 75:a på denna kälken hinner jag både till Eriksberg efter gädda, Tärnö/Hanö/Sillnäs udde efter lax och öring och ut till djuphålorna utanför Hanö efter torsk på en ordinär fisketur. Ska bli kul.......

              Kommentera


              • #8
                Stort grattis till ett bra val!
                Jag köpte själv en båt av Herman i somras fast då en lite mindre trimaranvariant på 450cm.
                Bästa köp jag någonsin gjort, fast en twister 550 är ändå lite av drömbåten.

                Kommentera


                • #9
                  Tittade på trimaranskrovet, det verkar helt klart kompetent, men ville ha lite mer längd på skrovet när jag ger mig ut i öppen sjö. Jo, jag tror jag kommer att bli nöjd också, enkelt och funktionellt som kan ligga i året runt, inte en massa smäck och krusiduller, dynor, kapell och annat skit som bara blir blött, fläckigt och förstört......

                  Kommentera


                  • #10
                    Är det Hape som tillverkar dom? Om ja så har jag sett en del bilder på hans båtar på ett annat forum.
                    Sjuukt fina grejor han trollat fram. Drömmen är att beställa en helt skräddarsydd båt av honom.
                    //C
                    http://sportfisher.se

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 553 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    20 svar
                    1 991 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Amiala
                    av Amiala
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    284 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 225 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    349 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X