Båtvärde - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtvärde

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtvärde

Hejsan är ny här till forumet så ursäkta om jag inte har skrivit detta i de rätta facken.
    Hur som helst så undrar jag lite om det här med båtar, har köpt mig en plastbåt då dock av okänd märke och årtal och jag ska nu renovera den och verkligen göra den fin som i en fin fiskebåt. Skulle vilja veta lite om hur mycket pengar man vågar slänga i den jämfört med att kunna få tillbaka sedan man säljer den då jag inte vet märket på denna plastbåt.
    Längd 3.5
    Bred 1.5
    Tacksam för svar
    Mvh Oscar

det kostar inga stora pengar att fixa till en liten båt, och du ska ju i första hand fixa den för att ha en fiskebåt och då är det värt pengarna
    exakt vad är det som skall fixas?

Kommentera

Kolla blocket efter likvärdiga så får du ett hum med!
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
        det kostar inga stora pengar att fixa till en liten båt, och du ska ju i första hand fixa den för att ha en fiskebåt och då är det värt pengarna
        exakt vad är det som skall fixas?
        Självklart så kostar det inte så mycket med de simpla sakerna, men har nu även köpt både färg så den ska målas inuti och utanpå så där drog iväg en del pengar på bara färgen och har köpt en hel del formplyfa till att bygga i båten så där försvann en del pengar också... så vill inte lägga i för mycket utan att kunna få tillbaka när man väl säljer båten sedan.
        mvh Oscar

Kommentera

för det första, hoppas du inte ska plasta på formplyfan, för då kommer du bli ledsen... en ombyggd billig båt för fiske kommer du alltid hitta en köpare till såvida det inte drar iväg för mycket, vilka pengar pratar vi om?

Kommentera

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
            för det första, hoppas du inte ska plasta på formplyfan, för då kommer du bli ledsen... en ombyggd billig båt för fiske kommer du alltid hitta en köpare till såvida det inte drar iväg för mycket, vilka pengar pratar vi om?
            Ska inte plasta på formplyfan, den ska dock målas grå och resterande hela båtens invändiga ska målas i grå(ljusgrå)... och att sälja en bra billig fiskebåt förstår jag att där alltid finns köpare är mer orolig över att köparna kollar om det är en cresent eller linder fiskebåt(plastbåt) med mera olika märken... då jag inte själv vet /hittat vad det är för märke på denna..

Kommentera

på en sån liten båt med en del år på nacken är det i stort sett omöjligt att få tillbaka pengarna du lägger ut om du skall måla om hela båten både in och utvändigt och bygga om den, det kommer fortfarande att vara en gammal liten båt värd i bästa fall 5-7
              tusen beroende på modell ....ytterligare en brasklapp, som Nito mycket riktigt säger går det inte att plasta på formplyfa, vad värre är är att färg inte heller fastnar nåt vidare på den utan att du slipar ner hela ytskiktet på den....formplyfa är gjord med en fet yta för att inget alls skall fastna på den.....
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
              13 svar
              10 781 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Xerup
              av Xerup