NY båt Vboats VOLZHANKA 46 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NY båt Vboats VOLZHANKA 46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

    hmm, jag är ju singel,,,,, om det hjälper dig
    Det hjälper absolut.
    Har du inget emot att bo i Vittsjö, med 3 barn varannan vecka och äta samma sak varje dag(eller laga din egen mat), få minimal uppmärksamhet då jag oftast skruvar på något så kan vi absolut diskutera ett liv ihop.

    Är enligt uppgift:
    Känslokall
    Manisk
    Prylgalen
    Aningens psykotisk
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • #12
      Tror ni det är mycket svårare att lägga i själv, plus min bil är inte 4 hjulsdriven.Min tanke var att jag skulle kunna ut i öresund lite med den, klarar den lite det med eller är den för liten till det? Klarar man av samma ramper som jag använder till min 400? Tror ni den är mycket dyrare att hålla än den jag har
      menar bara i drift,man behöver ju inte ligga på full gas och i vissa sjöar e det ju begränsatt.Jag har en 600kg obramsad trailer idag den måste jag ju kunna andvända eller visserligen med 10 tums hjul bara,vikten kommer hamna strax över 400kg.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Pia 100 Visa inlägg
        Tror ni det är mycket svårare att lägga i själv, plus min bil är inte 4 hjulsdriven.Min tanke var att jag skulle kunna ut i öresund lite med den, klarar den lite det med eller är den för liten till det? Klarar man av samma ramper som jag använder till min 400? Tror ni den är mycket dyrare att hålla än den jag har
        menar bara i drift,man behöver ju inte ligga på full gas och i vissa sjöar e det ju begränsatt.Jag har en 600kg obramsad trailer idag den måste jag ju kunna andvända eller visserligen med 10 tums hjul bara,vikten kommer hamna strax över 400kg.
        nä det är inte svårare att lägg i en sån båt ja brukar lägga i min buster xl med 90hp själv och det är inga större problem så länge det inte blåser riktigt hårt, du klara nog dig med fram/bakhjulsdrift så länge rampen är någorlunda bra. En ramp som ä brant och har löst grus på kan bli problem. En sån båt med 50/60hp motor drar inte mycket bensin

        Kommentera


        • #14
          strax över 400kg.....båt 249+motor 114+batteri 13-16+full tank 60 liter+ fast tank som inte är standard....skulle tippa på 450-460kg....och det utan några grejer alls i båten som tampar, ankare och annat bra att ha....bara för att man vill att det skall fungera är det inte säkert det gör det...jag skulle utan tvekan byta trailer....i alla fall om du tänkt traila lite längre sträckor ibland...

          visst klarar du dig utan 4hjulsdrift om ramperna är någotsånär ok....visst blir den dyrare att ha,helt klart...även om det inte rör sig om någon jätteskillnad kanske...
          Never let your memories be greater then your dreams...

          I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

          Kommentera


          • #15
            Svårt att räkna på hur mycket dyrare den blir men dyrare blir den.
            Jag hade kört en 750 kärra på den utan att fundera över det. Trist att behöva känna sig osäker när man är på gränsen.

            Blir ju lättare att sälja Linder med kärran med så du får in lite där.

            Jag har trailat min Buster R själv med en Renault Scenic utan bekymmer. Men får undvika de värsta ställena helt enkelt.

            Jag åker inte hit med det ekipaget så att säga.
            Därför jag köpte mig en Wrangler.
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

            Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
              Svårt att räkna på hur mycket dyrare den blir men dyrare blir den.
              Jag hade kört en 750 kärra på den utan att fundera över det. Trist att behöva känna sig osäker när man är på gränsen.

              Blir ju lättare att sälja Linder med kärran med så du får in lite där.

              Jag har trailat min Buster R själv med en Renault Scenic utan bekymmer. Men får undvika de värsta ställena helt enkelt.

              Jag åker inte hit med det ekipaget så att säga.
              Därför jag köpte mig en Wrangler.
              Åja....nog inte bara därför du skaffade wranglern....
              Never let your memories be greater then your dreams...

              I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg

                Åja....nog inte bara därför du skaffade wranglern....
                Nej långt från det.
                ​​​​​​Men en anledning.
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                Kommentera


                • #18
                  En 750-trailer är ett bättre val än en 600 till en V46 men innan du funderar på ett byte kolla först upp att bilen är godkänd för en sån trailer... eftersom jag inte ville byta bil blev min kompromiss en 650 trailer (dock inte till en V46).

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    En 750-trailer är ett bättre val än en 600 till en V46 men innan du funderar på ett byte kolla först upp att bilen är godkänd för en sån trailer... eftersom jag inte ville byta bil blev min kompromiss en 650 trailer (dock inte till en V46).
                    annars finns ju bromsade också....bara fördelar, förutom priset...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

                    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                    Kommentera


                    • #20
                      Nästan enig...
                      Priset och befarat underhåll gjorde att jag avstod... ingen trailer mår bra av att doppas över navet men jag undrar om inte bromsat är känsligare där? Nu har jag inte haft en bromsad men minns väl min "normallate" brors svordomar förr om vårarna!

                      Handbroms kan vara bra i vissa situationer men såsom jag trailrar funkar det ändå...
                      Senast ändrad av anteman; 2019-04-02, 16:50.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 396 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      15 svar
                      1 358 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nila
                      av Nila
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      269 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 130 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      327 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X