Frigolit i båten?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frigolit i båten?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Frigolit i båten?!

    I tankutrymmet på min båt (NorDan 16) står tanken rätt in, samt batteriet. Men på sidorna av utrymmet (som är hela båtens bredd, ca 180x50x50 cm) ligger det frigolitbitar från golv till tak, så att säga. Vad är meningen med dessa?

    Jag undrar eftersom jag rivit ut ena sidan med frigolit pga djupriggs-montage då jag behövde komma åt, men funderar på om det är nån ide' att sätta in frigolit igen...

    Tacksam för svar go vänner
    Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
    Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

    [FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
    [/FONT]

  • #2
    Har väl att göra med flytkraft om båten blir vattenfylld de hjälper ju till en aning.

    Nån annan kanske kan svara på om det är så att det krävs för en CE märkning att båten ska kunna flyta vattenfylld.
    Perra Karlsson
    Team Fishfire

    Kommentera


    • #3
      Troligen är det original. Ganska vanligt med frigolit istället för flyttankar förr. Har själv en gammal ryds med tofterna fyllda med frigolit. Den flyter utan problem vatten fylld.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

      Kommentera


      • #4
        Tack för snabba svar, jag la in lite frigolit till slut ändå, inte lika snyggt som innan men det fyller väl sin funktion, vilket jag inte hoppas få erfara Tack!
        Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
        Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

        [FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
        [/FONT]

        Kommentera


        • #5
          Se till att frigoliten inte har kontakt med vatten,frigolit som har mer eller mindre konstant kontakt med vatten suger åt sig och blir tunga som tusan till slut.
          Gäller för övrigt även den skum som sprutas som flyttankar i en del båtar.
          Plockade häromdagen ur lite drygt åttio kilo vattendränkt skum ur "flyttanken" i aktern på farsans gamla jofa Bris...
          Never let your memories be greater then your dreams...

          I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

          Kommentera


          • #6
            flyter

            Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
            Troligen är det original. Ganska vanligt med frigolit istället för flyttankar förr. Har själv en gammal ryds med tofterna fyllda med frigolit. Den flyter utan problem vatten fylld.
            hehe jag gillar att du vet säkert att den flyter vattenfylld. man måste ju prova för att veta eller?

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
            18 svar
            5 546 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Lärka
            av Lärka
             
            Startad av Masken78, 2018-03-18, 16:48
            27 svar
            13 834 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Mudwater  
            Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
            20 svar
            2 018 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Amiala
            av Amiala
             
            Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
            2 svar
            301 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Old Firehand  
            Startad av Reekie, 2022-12-05, 19:14
            34 svar
            4 237 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Arbetar...
            X