Nu ska drömmen (båt) köpas för lånade pengar !! Tips mottages GÄRNA! ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu ska drömmen (båt) köpas för lånade pengar !! Tips mottages GÄRNA! ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Va väl kanske å ta i, men vissa äldre förgasarmotorer vill inte riktigt va med på tomgång någon längre tid, denna tid är från motor till motor, men funkar det så funkar det.

    Men dom ryker en del på tomgång, även dom med autolube tycker jag. Lågvarvskörning så är 4-takt klart bättre, även om dom direktinsprutade 2-taktarna går klanderfritt på tomgång timme efter timme.

    Men om TS ska handla billigt så är det nog en äldre 2-takt som står på menyn. alternativt en mindre äldre båt med bra motor. Bara att välja det jobbiga valet.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

    Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

    Kommentera


    • #22
      Jag rekommenderar Jofa winth 555 om du kan hitta den inom budget

      annars är Uttern 560 HT ett bra alternativ

      Kommentera


      • #23
        Vad tror ni bevandrade om den här ?

        http://www.blocket.se/alvsborg/Nordk....htm?ca=16&w=3

        Med en påhängsmotor för bästa trollinghastighet!?

        Ska åka och titta på den om några timmar så det vore ju bra med snabba svar!! Erfarenhet av märket etc?

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Kristensen Visa inlägg
          Vad tror ni bevandrade om den här ?

          http://www.blocket.se/alvsborg/Nordk....htm?ca=16&w=3

          Med en påhängsmotor för bästa trollinghastighet!?

          Ska åka och titta på den om några timmar så det vore ju bra med snabba svar!! Erfarenhet av märket etc?
          Slå till, inget att fundera på. 40+ knop.

          Edvin hade lite bekymmer med den tidiga varianten av insprutningssystem vet jag. Men vågar eller kan inte säga mer än så. Kolla årsmodell på motorn, men till det priset så är det i vilket fall värt det även med ett antal tusenlappars servicebehov på maskinen.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

          Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

          Kommentera


          • #25
            Motorn var fin men både båt å Kärra var verkligen inget att ha.. Båten hade noll akterutrymme efter snurrfåtöljerna plus att den var väldigt sunkig både invändigt och utvändigt.. Kärrans däck hade fullt med torrsprickor i sig och ett av däcken hade punktering.. Så egentligen var det motorn man köpte... Jag tackade nej för jag har varken platsen tiden eller orken att behöva göra om en båt så pass mycket för att jag skulle bli nöjd.. Det finns ju en orsak till varför dom tydligen inte blivit av med den på ett år och att dom nu säljer motorn å skickar med båten gratis :P... Jag letar vidare !!!

            Kommentera


            • #26
              Hej

              Tänk på att en HT båt är i pricip oduglig vid spinnfiske. En styrpulpet är mer allround även om det kan bli lite blåsigt vid trolling. Ett alternativ kan ju vara en walk around men det skulle nog spräcka din budget.
              Jag köpte själv en Buster M med en Yamaha 40hk 4T och Eu trailer för 75' i våras och den har jag till och med haft på korta turer i havet. Jag fiskar iofs mest spinn och vertikal nu för tiden och har anpassat båten med casting deck men jag är skitnöjd.
              Vill du ha en lättskött båt som inte kräver så stor motor och som till och med kan köras på Eu trailer ska du nog hålla dig under 5m enligt min åsikt.

              Niklas

              Kommentera


              • #27
                Ja inte är det lätt att hitta det man söker :P.. Gäller väl helt enkelt att ha lite is i magen !! =)

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Kristensen Visa inlägg
                  Ja inte är det lätt att hitta det man söker :P.. Gäller väl helt enkelt att ha lite is i magen !! =)
                  Självklart så ska man inte köpa på impuls. men måste kommentera lite av dina ord

                  plus att den var väldigt sunkig både invändigt och utvändigt.. Kärrans däck hade fullt med torrsprickor i sig och ett av däcken hade punktering..
                  Du kan inte åka och handla båt i den prisnivån och tro att du ska hitta något skinande nytt. Jag tänker tvärtom, om allt är skinande tillrättalagt vad är det då dom försöker dölja. Alla som säljer skinande välvårdade exemplar tar ut (och får förvånande nog) ordentliga överpriser bara för att det är så fint.

                  Du köper en funktion och inte ett utseende, men det kan som okunnig vara svårt att skilja på bra och dåligt och då tror man lite förhastat att det som är blänkande fint också är bra. Verkligheten är inte riktigt så.

                  Hoppas du försår vad jag menar, inte att du ska köpa risiga exemplar utan försöka se vad som finns bakom den blanka eller otvättade ytan. Det är där du kan göra fynden, säljaren har inte bemödat sig tvätta polera fixa bara för att ta ut maxpris En välsminkad kvinna är inte bättre eller snyggare under ytan, är så enkelt är det
                  Senast ändrad av Exxet; 2012-02-22, 19:32.
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

                  Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

                  Kommentera


                  • #29
                    Vad ska du ha båten till?

                    Ska du traila båten mycket? Spinnfiske eller trolling-familjebåt?

                    Stressa inte att köpa och det är bättre du tänker igenom köpet och funderar vilken typ av båt du ska ha först istället.

                    Kommentera


                    • #30
                      Kan vara nåt:

                      http://www.blocket.se/orebro/Sandstr...6.htm?ca=2&w=3

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 551 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      1 991 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      284 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 211 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      348 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X