Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag har en roddbåt så batteriet till ekolodet går inte till något annat, min korrupta fil var nr 2 av 3 totalt, sd kortet helt nytt så jag köper inte den förklaringen de lämnar.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
      Jag har en roddbåt så batteriet till ekolodet går inte till något annat, min korrupta fil var nr 2 av 3 totalt, sd kortet helt nytt så jag köper inte den förklaringen de lämnar.

      Jag har fått konstigheter om jag startat logga innan gpsen har fått fix.
      Men inga korrupta filer. Hur stort är sd kortet ?

      // HC

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Henrik Castenback Visa inlägg
        Jag har fått konstigheter om jag startat logga innan gpsen har fått fix.
        Men inga korrupta filer. Hur stort är sd kortet ?

        // HC
        Det var logg 2 som var felaktig för mig, jag hade stannat för en fika och hade stängt av loggen men lodet var på hela tiden så jag hade helt klart kontakt.
        Mitt kort är 32 Gb och hög hastighet 10? lite osäker..

        Det har fungerat förut med 3 loggar på det kortet, det var innan jag uppdaterade lodet.

        Kommentera


        • Tror jeg hadde returnert loddet, men prøv en hard reset først. (Husk å lagre alle WP på et minnekort først.)
          Team Colibri

          Kommentera


          • Jag har en dialog med supporten nu, där jag även skrivit att det är fler än jag som haft problem. De vill att jag ska skicka in användarnamn, eller email-adresser så de kan kontrollera. Enligt dem är det väldigt ovanligt med korrupta filer, men är det flera som har problem så kan det vara ett större problem än de tidigare känt till.

            De som haft problem får gärna PMa era email-adresser till mig så vidarbefodrar jag till support. Eller skicka mail själva till Insightsupport.emea@navico.com

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
              Tror jeg hadde returnert loddet, men prøv en hard reset først. (Husk å lagre alle WP på et minnekort først.)
              Hard reset blir nästa försök. Lite omständigt att bara kunna testa en dag per vecka så här i slutet av säsongen..

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Carach Visa inlägg
                Jag har en dialog med supporten nu, där jag även skrivit att det är fler än jag som haft problem. De vill att jag ska skicka in användarnamn, eller email-adresser så de kan kontrollera. Enligt dem är det väldigt ovanligt med korrupta filer, men är det flera som har problem så kan det vara ett större problem än de tidigare känt till.

                De som haft problem får gärna PMa era email-adresser till mig så vidarbefodrar jag till support. Eller skicka mail själva till Insightsupport.emea@navico.com
                Det var ju IG själva som meddelade mig att filen var korrupt mao de borde känna till det själva..
                Men visst jag pmar dig om mina uppgifter

                Kommentera


                • Jag fick en liten uppdatering av läget från supporten. Det är en bug i Elite-produkterna som gör att loggar blir korrupta. De är i planeringsstadiet för en mjukvaruuppdatering som ska rätta till detta.

                  Kommentera


                  • De har uppdaterat IG lite, det jag hittade var att man kan ta bort gamla sammanslagna rutter (merge), ingen jättegrej men det visar att det händer något.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
                      Låter som du jobbar på Navico?
                      Om jag tolkar dig rätt blir det färgade djupområden i lodet? Det finns ju redan på datorn, det klarar inget annat program, det vore kanon om det gick.
                      Har ni inte löst att få meter i lodet ännu? Jag har själv ett Elite-7 lod där funkar det inte.
                      Hej. Såg inte denna post förräns nu!
                      Nej jag jobbar inte på Navico. Däremot fick jag möjlighet att komma med feedback på programet för ett tag sedan och då fick jag även veta lite kring vilka funktioner som kommer byggas ut i programet. Det blir som du säger med färgade djupområden och meter. Finns mycket att vänta!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 029 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 704 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 974 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      495 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      354 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X