Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nej inte än, tänkte se om det var ett handhavandefel först. Men jag gör en felanmälan helt enkelt så återkommer jag med resultat!

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av warmiz Visa inlägg
      Här är ett exempel, någon som har en aning? Det förbättras inte oavsett hur jag zoomar, förändras möjligen men inte förbättras...

      [ATTACH]83828[/ATTACH]
      Har du laddat alla filerna på minneskortet? Small, medium, large? (och xml samt permit filen)? Om du inte laddar upp alla tre får du problem när du zoomar kartan.

      Kommentera


      • Jag ser att ja var slarvig med återkopplingen här 😊 för några veckor sedan formaterade jag sdkortet och då funkade det som det ska!

        Pratade med supporten och därifrån sa han att ja skulle formatera minneskortet, göra en soft reset och som sista alternativ byta minneskort helt. Räckte alltså med första 😊

        Kommentera


        • När man skall ladda ner Social maps kan man bara välja 1, 5 eller 10 foot på Contour interval. Inget av dem är optimalt för visa meter. eller halvmeter på plottern. Det går skapa 3 foot (ca 1 meter) när man gör egna kartor. Men inte när man laddar ner från Social maps. Antingen blir det jäkligt massa djup på skärmen eller för få. Är vi meter användare diskriminerade i Insight Genesis? :0 Eller finns det en lösning på det?

          Kommentera


          • Kanske står någonstans... Men 50 sidor!! Hur som, hur stort minneskort borde man ha för å börja logga kartor?

            Går de å sätta ihop de minneskortet man redan har med sina egen "loggade" kartor senare? Har för mig att jag sett att de ska gå, men enligt folk så är de ett jävla jobb.
            Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
              När man skall ladda ner Social maps kan man bara välja 1, 5 eller 10 foot på Contour interval. Inget av dem är optimalt för visa meter. eller halvmeter på plottern. Det går skapa 3 foot (ca 1 meter) när man gör egna kartor. Men inte när man laddar ner från Social maps. Antingen blir det jäkligt massa djup på skärmen eller för få. Är vi meter användare diskriminerade i Insight Genesis? :0 Eller finns det en lösning på det?
              Jag undrar detsamma.

              Kommentera


              • Jag laddade precis ner en karta från socialmap, packade upp den och la på ett minneskort. Men jag får inte upp något i lodet (HDS7 Touch gen2). Vad gör jag för fel?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Karlminator Visa inlägg
                  Jag laddade precis ner en karta från socialmap, packade upp den och la på ett minneskort. Men jag får inte upp något i lodet (HDS7 Touch gen2). Vad gör jag för fel?
                  Insight Genesis social maps är knutit till ekolodet du registrerat på Insight Genesis. Är det samma ekolod som du registrerat på Insight Genesis? Eller har du bytt? Du måste ha alla filer som du laddar ner på SD kortet. xml filen, Permit.txt ett måste, och sedan small medium och large filerna för inte få problem när du zoomar. Och undvik ha mappar eller filer på SD kortet som innehåller å,ä och ö.
                  Senast ändrad av Silverfisk; 2016-02-20, 16:56.

                  Kommentera


                  • Jag har ett Lowrance Elite-5 HDI och undrar vad för minneskort jag skall köpa? Vilka funkar?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av rubby Visa inlägg
                      Jag har ett Lowrance Elite-5 HDI och undrar vad för minneskort jag skall köpa? Vilka funkar?
                      Jag har 4 gig class 10 av billigare snitt om ja inte kommer ihåg fel, kan kolla när ja kommer hem. Men 4 gig räcker iaf väldigt långt, har aldrig lyckats fylla det mer än till hälften och då har jag loggat väldigt mycket vissa pass. Kör du 8 är du safe med det lodet sålänge du inte planerar att vara ute flera dagar och inte kan tömma efter varje pass.

                      Tror heller inte man rekommenderar mer än 16 gig, med det står nånstans tidigare i tråden

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 916 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 936 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X