Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag skickade filnamnen och bad dem hjälpa mig och det gick skitbra.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Hagg Visa inlägg
      Samma sak med Mälaren, som jag väntar på. Senast uppdaterad 3/8. Så här lång tid mellan uppdateringarna brukar det inte ta.
      Tjoho! Nu är iallafall östra Mälaren, där jag håller till, uppdaterad i Social Map.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
        ??? Så då ska man bara vara på sjöar där ingen annan loggar..? Mina egna mergeingar täcker långt ifrån så mycket som den sociala mappen Och även om jag la manken till skulle jag inte komma så här långt på flera år... Men det är klart OM så...
        Har för övrigt loggat ett spår idag, gick snabbt att ladda upp, att mergea och märkt social map redan. Men ännu ingen uppdatering...
        Nä då! Men OM man är den enda som loggar en sjö så behöver man inte vänta på att social map uppdateras vilket verkar ta flera dagar för många.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
          Jeg lastet bare opp filene en gang til. Jeg fikk en feilmelding om at filene fantes fra før, men de endte i SM uansett. Ellers kan du sikkert sende link på filene til support og be de åpne dem.
          Har deletat sl2 filerna tyvärr, har endast kvar dom som .csv...trodde aldrig jag skulle använda dom igen till insight.

          Ska testa att maila dom och se vad dom säger.

          Kommentera


          • När jag loggar djupbranter blir de "vågiga" i formen. Djupkurvan buktar inåt när jag kör upp för branten och utåt när jag kör utåt. Det är helt klart bortom gränsen för slumpmässighet. Försökte ta en skärmdump från senaste loggningen men lyckades inte.
            Är detta något någon annan sett eller beror det på felmonterad givare, tex för mkt bakåtriktad?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
              När jag loggar djupbranter blir de "vågiga" i formen. Djupkurvan buktar inåt när jag kör upp för branten och utåt när jag kör utåt. Det är helt klart bortom gränsen för slumpmässighet. Försökte ta en skärmdump från senaste loggningen men lyckades inte.
              Är detta något någon annan sett eller beror det på felmonterad givare, tex för mkt bakåtriktad?
              Hänger antagligen samman med att ekolodet (gps antennen) inte sitter rakt ovanför ekolodsgivaren, vilket gör att du får felet på olika "håll" beroende på om du kör upp på kanten eller ner för kanten. Vet att Dr Depth hade korrigering för detta men vet inte hur det ser ut på IG.

              Har du givaren i aktern och ekolodet på konsolen 2 m bort så får du ju ett fel på 2 m på positionen på alla mått om du alltid kör åt samma håll så spelar det ingen roll då förskjuts bara hela "sjön" två meter men det blir problem om man kryssar fram.
              Senast ändrad av lideri; 2015-08-17, 12:00.

              Kommentera


              • Det skiljer max 1,5m mellan enhet och givare dvs väl inom felmarginalen för gps.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Larsww Visa inlägg
                  Har deletat sl2 filerna tyvärr, har endast kvar dom som .csv...trodde aldrig jag skulle använda dom igen till insight.

                  Ska testa att maila dom och se vad dom säger.
                  Har du laddat opp dem en gång till IG så finns de där. Så jag mejlade och talade om vilka filer jag ville ha publika (allihop som inte var det...). Skickade med en lista på tracknamnen och förklarade att jag ville ha med dem på social map. Tog någon vecka, sedan var de med. (Kan nog dröja längre nu när de vanliga uppdateringarna verkar dröja som f-n. Min sjö är inte uppdaterad på 14 dagar....). Men, som sagt, skicka med tracknamnen så fixar dom det...
                  Gösta

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
                    Det skiljer max 1,5m mellan enhet och givare dvs väl inom felmarginalen för gps.
                    Det är för att du loggar mot djupbranten. Loggar du längs med den så kommer den inte att bli vågig. Du kan läsa mer om detta ifall du googlar på kriging algoritm.

                    Kommentera


                    • Aha! Tack Tobias. Det förklarar en del av de konstiga interpolationer man ser i gränsområdena mellan loggat och icke loggat område.

                      Påminner om texten på en mugg jag såg
                      There are two kinds of people:
                      1. Those who can't extrapolate from incomplete data.
                      2.
                      Senast ändrad av Cyaneus; 2015-08-22, 14:19.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 034 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 707 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 986 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      499 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      354 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X