Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Honk Visa inlägg

    Du kan installera en gratis Hex editor på datorn och sedan ladda in sjöfilerna och leta upp "Social Map ######" där du ändrar detta till "sjöns namn".
    Tänk på att inte använda tecknen åäö, dessa skall ersättas av t:ex aao i namnen.
    Skulle du råka använda ett förbjudet tecken visas det i ekolodet som en romb med ett frågetecken inuti.
    Tack!
    Har ingen tidigare erfarenhet av hex editor, är det bara att tanka ner den första som dyker upp på Google eller har du någon specifik du kan rekommendera?

    Kommentera


    • Halloj, har ett litet bekymmer.

      Kanske är vardagsmat för er som håller på aktivt med insight genesis.

      Men iaf så har jag ett par kort med sjöar som jag använder och har inte laddat ner någon ny karta under det sista året kanske, förräns igår.

      Först gjorde jag en uppdatering, då det är ett HOOK som tydligen behövde nån patch för det här med GPS-tiden.

      Sen laddade jag ner en karta till en ny sjö jag skulle till.
      Men det blir bara vitt när jag kör med det kortet.
      Provade att tömma kortet och ladda in en annan sjö på samma kort, å vips så funkade det.
      Gjorde ny nerladdning för nya sjön och samma resultat.

      Nån som vet vad jag kan tänkas göra för fel, eller är det nån bugg i insight för tillfället???

      Tacksam för svar!

      Var måttligt road att åka till ny sjö, där jag vet att det finns mycket loggat på intressanta platser, med en vit skärm... :-)))

      Kommentera


      • Du vet det nå, men sjekk alltid at ting fungerer før du drar.

        Hvis andre sjøer fungerer men ikke den ene, så send feilmelding til support med link til den sjøen.
        Team Colibri

        Kommentera


        • Ska skicka ett mail till supporten. Tack för tipset!

          Kommentera


          • En fråga... De kartor som man ser på deras hemsida (https://www.genesismaps.com/SocialMap/Index), ser det ut exakt så i Lowrance-ekolodet ifall man laddar ner kartan eller köper C-Map?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av JCLE Visa inlägg
              En fråga... De kartor som man ser på deras hemsida (https://www.genesismaps.com/SocialMap/Index), ser det ut exakt så i Lowrance-ekolodet ifall man laddar ner kartan eller köper C-Map?
              Jag har ett äldre ekolod och laddar endast ner kartor. Själva djupkartorna ser exakt likadana ut för mig, dvs färgerna och på sättet det blir mer detaljerat när man zoomar in. Det som inte kommer med är bakgrundskartan, alltså satellit eller kartbilder från Google, men det kanske var självklart sedan innan. Det är någon annan bakgrundsbild som bara är grön.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Telemator Visa inlägg

                Jag har ett äldre ekolod och laddar endast ner kartor. Själva djupkartorna ser exakt likadana ut för mig, dvs färgerna och på sättet det blir mer detaljerat när man zoomar in. Det som inte kommer med är bakgrundskartan, alltså satellit eller kartbilder från Google, men det kanske var självklart sedan innan. Det är någon annan bakgrundsbild som bara är grön.
                Tack för infon! Det var det jag var ute efter, ifall färgerna och detaljerna ser likadant ut när man zoomar osv. kanon!

                Kommentera


                • Ska nämligen skaffa mig ett Lowrance (haft Garmin innan). Om jag har ett C-map kort, kan jag använda samma kort att logga sjöar med? Eller måste jag ha ett externt SD-kort för genesis?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av JCLE Visa inlägg
                    Ska nämligen skaffa mig ett Lowrance (haft Garmin innan). Om jag har ett C-map kort, kan jag använda samma kort att logga sjöar med? Eller måste jag ha ett externt SD-kort för genesis?
                    Har tyvärr aldrig använt C-Map kort eller loggat sjöar. Min gissning skulle vara att du behöver ett externt. Bara för att uppdatera mjukvaran behöver man ett tomt kort..

                    Team Colibri har säkert bra koll på detta!

                    Kommentera


                    • Hvis du har et nyere C-Map så har det et Genesis-lag du slår av og på via menyen til høyre. Det laget kan du IKKE oppdatere direkte fra Genesis, BARE via tradisjonell oppdatering av hele kartbrikken. Den oppdateringen er gratis det første året, så koster den penger.

                      Men du kan selvfølgelig bruke en annen minnebrikke for Genesis Social Map hvis du vil. Siden Genesis-laget til C-Map brikken din oppdateres sjelden (et par ganger i året) så kan det være fristende å bruke en annen brikke når man har logget endel så kartet på Social Map er mye mer oppdatert enn det du kan laste ned til C-Map brikken din.
                      Team Colibri

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 011 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 699 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 965 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      488 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X