Reefmaster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reefmaster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ska testa senare, men just nu är Reefmaster upptaget några timmar framöver

Kommentera

• [PHP]Siden babel ikke tok den, kan det virke som det er noe galt. Men du kan vel eksportere den som GPX fra RM? Har aldri prøvd selv, men mener å huske at det er mulig? [/PHP]

Hittar inte hur man exporterar strandlinjen i GPX-format från RM!

Kommentera

• Importer som en vanlig track å höger klicka sedan på den och välj Write To File -> GPX Format -> Reefmaster

Kommentera

• Importer som en vanlig track å höger klicka sedan på den och välj Write To File -> GPX Format -> Reefmaster
          Lyckas inte importera *kml-fil som spår. Om jag högerklickar på strandlinjen kan jag endast radera punkt

Kommentera

• Ah sorry tänkte inte på att den inte klarar kml där.

Kommentera

• Hallå.
              Är det någon ide att ha med ShadedRelief mappen på minneskortet om man har kartorna i vektorformat? Har försökt att se skillnad i Insight Planner, men den enda skillnaden som jag kan se är att land blir något mörkare. Har inte kollat skillnaden i min HDS 7T eftersom jag inte har någon strömsladd till lodet hemma.

Kommentera

• Efter att uppdaterat till den nya uppdateringen (ver 1.7) blir det inga ShadedRelief mappar när man gör i vektorformat. Det går också supersnabbt att exportera kartorna, så rekommenderar starkt att uppdatera om ni inte gjort det.

Kommentera

• Ursprungligen postat av phans Visa inlägg
                  Efter att uppdaterat till den nya uppdateringen (ver 1.7) blir det inga ShadedRelief mappar när man gör i vektorformat. Det går också supersnabbt att exportera kartorna, så rekommenderar starkt att uppdatera om ni inte gjort det.
                  Klickar man ur rutan "write raster background" så gick det lika fort förut. Eftersom jag aldrig använde 3d funktionen så såg jag ingen anledning att göra detta.

Vad har ni för nytta av detta? kanske är nån bra funktion som jag missat.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Larsww Visa inlägg
                    Klickar man ur rutan "write raster background" så gick det lika fort förut. Eftersom jag aldrig använde 3d funktionen så såg jag ingen anledning att göra detta.

Vad har ni för nytta av detta? kanske är nån bra funktion som jag missat.
                    Shadedreliefmappen er den som gir fargeoverlegg på kartet ditt, den har altså ikke noe med 3D å gjøre. Se skjermbildene jeg har postet tidligere i #107 som viser eksempler på bruk av fargeoverlegg og opacitet for å markere dybdeintervaller.
                    Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                      Shadedreliefmappen er den som gir fargeoverlegg på kartet ditt, den har altså ikke noe med 3D å gjøre. Se skjermbildene jeg har postet tidligere i #107 som viser eksempler på bruk av fargeoverlegg og opacitet for å markere dybdeintervaller.
                      Ok.

Senaste gången jag gjorde en sån så blev mappen nästan 500mb stor och tog väl 30 minuter att kompilera. Efter det så slutade jag.

Går det mycket snabbare i senaste versionen?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gussy, 2025-09-01, 16:36
                      11 svar
                      696 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DIFAnders  
                      Startad av Sadda, 2025-10-11, 10:22