Vexilar Sonarphone ekolod tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vexilar Sonarphone ekolod tråden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kickzor
    replied
    Den är ju gjord för att laddas från ett nord amerikanskt eluttag dvs 120v60hz. Men skulle vilja veta hur de som köpt sp300 gjort, om de bara köpt en adapter US till EU eller en mellantransformator?

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Du laddar väl den med 5v USB?
    Eller någon annan likström?

Lämna en kommentar:

• Kickzor
    replied
    Upplivar den här tråden igen och hoppas på svar! Fick äntligen hem mitt sp300 och tog oskulden på den igår. Då det är mitt första ekolod har jag inget att jämföra med, men kändes riktigt prisvärt och gjorde sitt jobb. Det jag totalt glömde bort är att US har annat eluttag. Kommer införskaffa en adapter, men finns det risk att batteriet tar stryk när det är andra frekvenser i våra uttag jämfört med på andra sidan atlanten?

Lämna en kommentar:

• SparXX
    replied
    Ursprungligen postat av Swischt Visa inlägg
    Vad loggar du med för programvara?
    Kör med Navionics Boating

Lämna en kommentar:

• Swischt
    replied
    Ursprungligen postat av SparXX Visa inlägg
    Tänkte kolla om är det någon som har upplevt samma problem som mig och kanske har någon lösning av problemet. Det är så att att ekolodet verkar tappa djupet och istället visar att det är ca. 0-2 meter djupt även om det är över 10 meter. Problemet uppkommer på alla djup men blir mer frekvent när det blir djupare än 10 meter.

Det blir fruktansvärt drygt när man loggar djupet i sjön då det konstant blir "grund" på djupkartan som man manuellt får plocka bort.

Jag försökte filma hur det blir att se ut:

Vad loggar du med för programvara?

Lämna en kommentar:

• Swischt
    replied
    Ursprungligen postat av gurra_blg Visa inlägg
    Upplivar den här tråden igen. Beställt en Sp300 som, om jag förstår saken rätt, har amerikansk kontakt för laddning. Vad för typ av adapter behöver man för att kunna ladda i ett svenskt vägguttag?
    Kolla Clas O eller Kjell & Co?

Lämna en kommentar:

• gurra_blg
    replied
    Upplivar den här tråden igen. Beställt en Sp300 som, om jag förstår saken rätt, har amerikansk kontakt för laddning. Vad för typ av adapter behöver man för att kunna ladda i ett svenskt vägguttag?

Lämna en kommentar:

• SparXX
    replied
    Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
    Ser ut ungefär som mitt gör ibland (mitt inlägg #408). Tror att det hjälpte om jag bytte "kon" men var ett tag sen jag var ute..
    Tack för svaret. Det fungerade bättre i någon minut när jag bytte till 40 grader istället för 20, tyvärr så fortsatte det att krångla efter det.

Lämna en kommentar:

• Jefvelberg
    replied
    Ser ut ungefär som mitt gör ibland (mitt inlägg #408). Tror att det hjälpte om jag bytte "kon" men var ett tag sen jag var ute..

Lämna en kommentar:

• SparXX
    replied
    Problem att hitta djup

Tänkte kolla om är det någon som har upplevt samma problem som mig och kanske har någon lösning av problemet. Det är så att att ekolodet verkar tappa djupet och istället visar att det är ca. 0-2 meter djupt även om det är över 10 meter. Problemet uppkommer på alla djup men blir mer frekvent när det blir djupare än 10 meter.

Det blir fruktansvärt drygt när man loggar djupet i sjön då det konstant blir "grund" på djupkartan som man manuellt får plocka bort.

Jag försökte filma hur det blir att se ut:

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
1 020 svar
128 330 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri