Någon som fortfarande använder sitt vexilar?
FUnderbar på att köpa ett fäste och använda det när jag pimplar, istället för ha det liggandes i lådan
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vexilar Sonarphone ekolod tråden
Collapse
X
-
Är på jakt efter ett vexilar sp200, om någon har ett att sälja får ni gärna skicka ett pm.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
Vilka nötter!
Men dom kommer nog inse hur fel de hade snart när det börjar komma in från alla håll.
Det är ju en fördel att ha Android då man kan smiska in appar från sidan hur som helst
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggHar varit i kontakt med Vexilar som dumförklarade mig och sa att detta absolut inte kan hända och att det är hårdvarufel/givaren pajat. Sa att det är omöjligt då jag kom i hamn och den hade funkat hela fiskepasset osv. men de hävdade ändå att givaren är boven.
Fick tips på av en kille på FB att downgrade: till en äldre version av appen men det var inte det lättaste då det egentligen inte går. Men som tur hade jag gjort en säkerhetskopia av iphones i min mac så jag skickade in den säkerhetskopian i telefonen och förlorade massa grejer men fick in den äldre versionen av sonarphone appen och drog ut sent på natten och provade. Gissa om det lirade, nu funkar allt igen och var ute och provade idag igen och allt lirar på som vanligt. Så in your face vexilar!!!
Hade köpt en nytt ekolod av en kille och pröjsat och allt men säljaren hade ej skickat grejerna som tur var, säljaren var en rekokille så han accepterade att betala tillbaks mina pengar och avsluta affären.
Så Vexilar, gör ni en fuling för att sälja mera kan jag säga att nästa gång kommer det ej bli era produkter om detta inträffar igen, nu noterar appstore att jag behöver uppdatera eran app, men jag kommer aldrig mer uppdatera den då jag ej litar riktigt på er support.
Har även meddelat Vexilar om detta men tror ni de svarat mig? riktigt dåligt måste jag säga. Återkopplar med mer info om de svarar mig.
Men dom kommer nog inse hur fel de hade snart när det börjar komma in från alla håll.
Det är ju en fördel att ha Android då man kan smiska in appar från sidan hur som helst
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Har varit i kontakt med Vexilar som dumförklarade mig och sa att detta absolut inte kan hända och att det är hårdvarufel/givaren pajat. Sa att det är omöjligt då jag kom i hamn och den hade funkat hela fiskepasset osv. men de hävdade ändå att givaren är boven.
Fick tips på av en kille på FB att downgrade: till en äldre version av appen men det var inte det lättaste då det egentligen inte går. Men som tur hade jag gjort en säkerhetskopia av iphones i min mac så jag skickade in den säkerhetskopian i telefonen och förlorade massa grejer men fick in den äldre versionen av sonarphone appen och drog ut sent på natten och provade. Gissa om det lirade, nu funkar allt igen och var ute och provade idag igen och allt lirar på som vanligt. Så in your face vexilar!!!
Hade köpt en nytt ekolod av en kille och pröjsat och allt men säljaren hade ej skickat grejerna som tur var, säljaren var en rekokille så han accepterade att betala tillbaks mina pengar och avsluta affären.
Så Vexilar, gör ni en fuling för att sälja mera kan jag säga att nästa gång kommer det ej bli era produkter om detta inträffar igen, nu noterar appstore att jag behöver uppdatera eran app, men jag kommer aldrig mer uppdatera den då jag ej litar riktigt på er support.
Har även meddelat Vexilar om detta men tror ni de svarat mig? riktigt dåligt måste jag säga. Återkopplar med mer info om de svarar mig.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Sjösatte båten för en vecka sen. I fredags var jag ute och fiskade och lodet funkade som vanligt. Fredag kväll rekommenderade Appstore mig att uppdatera sonarphone appen, sagt och gjort. Dagen efter skulle jag och polaren vara ute hela dagen och lodet visar varken temp i vattnet eller djup. Ser allt som vanligt men den ritar ej upp djup, fisk eller visar temp.
Har provat radera appen och installera det igen, har kopplat bort batteriet och alla kablar till givare osv. och kopplat på igen men fan skiten verkar ha gett upp.
Kontaktat Vexilar men de säger att det är transducern/givaren. Känns väldigt märkligt när den funkade så bra dagen innan och efter app uppdateringen så händer detta.
Hände inget speciellt på vägen hem utan körde i 25knop och märkte inte av några konstigheter som kan ha hänt.
Någon annan som varit med om samma sak, och hur löste ni det?
Lämna en kommentar:
-
Nä transformatorn på laddaren ger väl batteriet rätt spänning osv så länge spänningen från väggen håller sig inom det intervallet som står på. Köpte nån billig adapter på Kjell och Co och batteriet har hållt väldigt länge i min mening. ☺️
Lämna en kommentar:
-
Tack för svar! Om du inte haft några problem så får de bli en adapter. För du har inte märkt någon skillnad på batteri tid etc?
Lämna en kommentar:
-
Jag har köpt en adapter. Kolla på laddaren, min är anpassad för 100-240V om jag minns rätt. Jag har inte upplevt några problem av något slag så vet någon bättre får de gärna rätta mig.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 784 visningar
0 gillar