Ursprungligen postat av byggarn
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vexilar Sonarphone ekolod tråden
Collapse
X
-
Det är klart att det är stor skillnad mot t.ex. HDS 7, men om du jämför vad du får i en Vexilar Sonarphone med vad du får i ett annat lod som kostar runt 1500 pix, så skulle jag säga att Vexilar är mkt prisvärt. Och vi har nog bara sett början av teknikutvecklingen här, det här kommer gå rasande fort när ett par aktörer till hakar på.
-
Har ni inga bilder på era suveräna billiga ekolod i drift?? skulle tro att det är bra mycket mer i prestanda än bara den ordentliga vattentäta skärmen som skiljer mellan dessa ekolod och t.ex en HDS 7:a ...eller?Ursprungligen postat av McPehrson Visa inläggFast att ha en "backup" för telefonen i form av t.ex. ett Lowrance HDS 7 för ca 12 000 är väl lite saftigt kan jag tycka
Om typ lowrance släpper någon lösning där du endast behöver köpa wifi-modulen och en givare kan man jämföra det mot sonarphone, inte innan tycker jag.
Lämna en kommentar:
-
Jag kan även intyga att detta fungerade utmärkt för mig, har en 7ah biltema gelbatteri som gjorde jobbet kanon!
Lämna en kommentar:
-
Kan inflika att 12v uttaget jag installerade på batteriet fungerade utmärkt att ladda telefonen med. Med mitt 9Ah batteri har jag under 4h fiske med ekolodet och skärmen telefonen på ändå runt 75% kvar i batteriet och dessutom laddat telefonen från 30% till 90%. Det har med andra ord löst problemet med telefonens dåliga batteritid.
Lämna en kommentar:
-
Da kommer du til å elske Furunos alternativ, den er nesten gratis.Ursprungligen postat av McPehrson Visa inläggFast att ha en "backup" för telefonen i form av t.ex. ett Lowrance HDS 7 för ca 12 000 är väl lite saftigt kan jag tycka

Lämna en kommentar:
-
Fast att ha en "backup" för telefonen i form av t.ex. ett Lowrance HDS 7 för ca 12 000 är väl lite saftigt kan jag tycka
Om typ lowrance släpper någon lösning där du endast behöver köpa wifi-modulen och en givare kan man jämföra det mot sonarphone, inte innan tycker jag.
Lämna en kommentar:
-
Garmin har bluetooth i flere av sine modeller, Lowrance og Simrad har GoFree WiFi-modulen, Furuno har noe liknende på sin toppserie, Raymarine har Wifi på flere modeller etc. Det er vel strengt tatt bare Humminbird som ikke har kommet i gang, men jeg regner med at de kommer etter på ONIX siden det er deres svar på modulbasert ekkolodd.Ursprungligen postat av Cobrak Visa inläggAha det visste jag inte, kan du ge några exempel på såna produkter?
Det spiller ingen rolle om det er en skjerm på modulen som behandler dataene fra ekkoloddgiveren eller ei. Snarere tvert i mot, det er en fordel å ha en backup når telefonen tar kvelden.
Lämna en kommentar:
-
Aha det visste jag inte, kan du ge några exempel på såna produkter?Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggDe store har begynt for lengst. Men i en helt annen ende av prisskalaen enn denne.
Lämna en kommentar:
-
De store har begynt for lengst. Men i en helt annen ende av prisskalaen enn denne.Ursprungligen postat av Cobrak Visa inlägg
När tror ni dom stora som humminbird och lowrance börjar med detta? På sätt och vis kanske dom är skraja i och med att dom går miste om stora delar av hårdvaruintäkterna. Men ju längre dom väntar desto vassare blir konkurrenterna.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av nivv, 2025-04-10, 15:27
|
14 svar
528 visningar