Portabelt ekolod och batteri: Hur kopplar man flera saker till ett batteri portabelt. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portabelt ekolod och batteri: Hur kopplar man flera saker till ett batteri portabelt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Min setup i lilla båten är en aktermonterad Endura 40 och ett Helix 5 lod, om jag verkligen vill provocera fram att lodet ska slå av så går det säkert genom att vrida full gas och dra ner till noll flera ggr inom samma sekund, men vid normal användning är det ovanligt att lodet slår av. Och det är ju inte värre än att man slår på det igen. Batteriet är Rebelcell lithium.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
      Min setup i lilla båten är en aktermonterad Endura 40 och ett Helix 5 lod, om jag verkligen vill provocera fram att lodet ska slå av så går det säkert genom att vrida full gas och dra ner till noll flera ggr inom samma sekund, men vid normal användning är det ovanligt att lodet slår av. Och det är ju inte värre än att man slår på det igen. Batteriet är Rebelcell lithium.
      Jo, men her er du inne på sakens kjerne. Helix har (cirka) 10 år gammel teknologi. Fordelen med det er nettopp at det er lite påvirket av endring i spenning. Jeg kan vedde en pils på at hvis du gjentar øvelsen med en Solix G3, så vil du få ymse "bugger".
      Team Colibri

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg

        Jo, men her er du inne på sakens kjerne. Helix har (cirka) 10 år gammel teknologi. Fordelen med det er nettopp at det er lite påvirket av endring i spenning. Jeg kan vedde en pils på at hvis du gjentar øvelsen med en Solix G3, så vil du få ymse "bugger".
        Det är klart att mer strömslukande prylar kommer ge fler glitchar, jag skulle inte köra en 80lb frontmotor och fyra 16-tumslod på samma batteri. Men den typiska portabla setupen är väl ofta ett enklare lod plus aktermonterad elmotor 30-40lb, framgick inte av TS fråga vilka grejer han har.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
        1 216 svar
        156 041 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg HenkeW
        av HenkeW
         
        Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
        12 svar
        2 708 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Piscantur stercore  
        Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
        27 svar
        1 989 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg gabbu
        av gabbu
         
        Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
        2 svar
        499 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg profilnamnet  
        Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
        5 svar
        409 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Amiala
        av Amiala
         
        Arbetar...
        X