Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag har kört med den senaste och det fungerar trots min importerade enhet.
    Här verkar det som man får hem .68:
    http://www.lowrance.com/en/Downloads...ftware-Update/
    Ola

    Kommentera


    • Ja det funkade på .com hemsidan. Den svenska verkade inte ha lagt till den senaste. Tack.
      Henric Olsson

      http://heinrich1979.blogspot.se/

      Kommentera


      • Var ute igår och mitt hds 5 slutade fungera i mellan åt. Djupet låste sig på 0.3 meter. Provade med två olika givare och två olika batterier och det blev samma sak. Provade att trycka ner den pelagiska givaren djupare men det hjälpte inte. Helt plötsligt så så blev den riktig igen. Den strulade 3-4 gånger.

        Någon som vet vad som kan vara fel?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av alexnee Visa inlägg
          Nu har suttit och surrat runt lite på nätet och vad jag kan se så verkar det bara vara 3d funktionen som är extra med Platinum korten... korrekt?

          varför vill man ha 3D? jag tycker dessa kort bara ser grötiga och svårlästa ut, fast det kanske bara är vi gamla seglare som tycker det
          sitter själv i samma fråga och det verkar vara samma svammel som Garmins G2 Vision, bara en massa svammel som man inte använder

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Minax Visa inlägg
            Så gärna så! =)
            I Google Earth använder du verktyget "Lägg till bana" för att rita konturerna av sjön. Vill man sen rita konturerna av öar och sånt så får man göra en ny bana för varje ö. Lämpligt är om man placerar dessa banor i en egen mapp under "Mina platser" i Google Earth. När du känner dig nöjd med banorna högerklickar du på mappen de ligger i och väljer "Spara plats som..." Spara filen som en *.kmz-fil med valfritt namn.

            Öppna upp Global Mapper (Själv kör jag verson 11, kan skilja något från de olika versionerna kanske).
            Klicka på "Open your own data files" och leta upp din *.kmz-fil. Nu har du kartan importerad.
            Klicka på "File" därefter "Export Vector Data" och sedan på "Export Lowrance LCM..."
            I fönstret som nu kommer upp avgör du bara hur stor du vill att kartan ska vara.
            Därefter klickar du på ok och väljer namn på kartan och var du vill spara den.
            Lägg sedan filen direkt på ditt SD-kort och sätt in det i Plottern. Plottern laddar då kartan automatiskt och allt är klart! =)
            Hoppas det var till hjälp!


            PS: Vill man spara konturerna som spår istället för som karta, det kan vara om man har en äldre GPS som inte stöder *.LCM så kan man exportera vectordatan som *.USR istället.
            Bra instruktion, På ungefär samma sätt som du beskriver går det att spara jpeg bilder som kmz via google earth.
            Vet du om det fungerar?

            Alltså att man i google earth importerar en jpeg bild med djupkarta över en viss sjö. placerar den under sina platser och "sparar plats som" kmz. Fungerar detta också? eller är det bara konturer som fungerar?
            Regel nr1:
            Har man inte släppt styret har man inte ramlat.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
              Var ute igår och mitt hds 5 slutade fungera i mellan åt. Djupet låste sig på 0.3 meter. Provade med två olika givare och två olika batterier och det blev samma sak. Provade att trycka ner den pelagiska givaren djupare men det hjälpte inte. Helt plötsligt så så blev den riktig igen. Den strulade 3-4 gånger.
              Ungefär samma sak hände mig förra onsdagen, var jag än befann mig visade lodet ett djup på 0,8 meter. Höjde och sänkte givaren, slog av och på lodet men inget hjälpte. Gick då in i menyerna och hittade en djupinställning av något slag som ändrades till "20 meter, auto" eller liknande och efter det så funkade det som vanligt igen.

              Kommentera


              • Hur stort minneskort är lämpligt om man ska köra dr depth.
                Hur mycket plats tar 5timmat loggning?
                Regel nr1:
                Har man inte släppt styret har man inte ramlat.

                Kommentera


                • 10 timmar inspelning av spår tar ca 1.5 Mb å sonar log 1.5Gb (Med inspelning av en kanal).

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
                    10 timmar inspelning av spår tar ca 1.5 Mb å sonar log 1.5Gb (Med inspelning av en kanal).
                    Stämmer bra med min uppfattning också, c:a 150Mb / timme på minneskortet i lodet (HDS-5).

                    Kommentera


                    • Mitt hds5 gen 1 gjorde något skumt idag. När jag startade kom jag in i någon service meny. Fanns bara en massa gråa knappar men namn på alla funktioner samt att man kunde göra en massa tester så som ljud m.m. Fick dra ut strömsladden för att ta mig ur. Sedan var alla inställningar borta så jag fick börja ställa in igen.

                      Någon som råkat ut för detta ?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 041 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 708 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 989 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      499 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
                      5 svar
                      409 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Arbetar...
                      X