Evinrude E-TEC 50hk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Evinrude E-TEC 50hk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tjenare! Jag går i tankarna på att köpa en Arkip 2016, och tänkte kolla om någon har eller haft en E-TEC motor på denna? och hur ni upplever kombinationen? bra dålig / för nackdelar?
    50-60 Hk är intressant - helst 60 hk då förstås

Kommentera

Halloj!

Jag har en 50hp e-tec sen 5 år tillbaka. Sitter på en buster RS (overkill )totalt ca. 1000 körtimmar.

Två haverier har kostat mig ca. 14000,- i reparationer, det första bara ett par månader efter tre års garantin gått ut...( tror de utökat garantin till 5 år på de nya) var tvungen att byta injektor med kablage. Andra haveriet var inte mindre än att startmotorn vibrerat lös och brutit av ena bulten inne i motorblocket på verkstaden sade de att de haft flertalet lösa startmotorer på e-tec så förhoppningsvis är det något de kikar på vid kommande servicar.

Byter bränslefiltret en gång varje år, det har räckt bra (om inte det var orsaken till injektorbytet), nån gång har den gått ojämn innan jag bytt, troligtvis pga av kondens

Totalt sett är jag nog nöjd, som de flesta skriver så bullrar den lite mer men har riktigt bra drag

Om jag skulle byta idag så är jag inte säker att det skulle bli en e-tec även om de utökat garantin, är lite sugen på en tyst o lugn Suzuki.
      Senast ändrad av donsko; 2016-11-04, 22:18. Anledning: Stavning och tillägg
      Det ordnar sig!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av heinrich79, 2010-09-16, 08:59
      10 svar
      4 984 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg heinrich79