Evinrude E-TEC 50hk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Evinrude E-TEC 50hk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Diquito Visa inlägg
    @Christer? Hur gör du för att koppla laptop till motorn??
    http://www.ebay.com/itm/Evinrude-E-T...635fa6&vxp=mtr

    Jag är nöjd med min 50 hästare. Be om att få motorn omprogrammerad till XD100-oljan.

    Kommentera


    • #12
      Räcker det med kabeln?? Inge program? eller finns programmet i modulen på motorn?

      Edit: Läste inte artikeln helt.. såg att programmet kom med

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg

        Jag är nöjd med min 50 hästare. Be om att få motorn omprogrammerad till XD100-oljan.
        Blir det märkbar skillnad i prestanda? Har en 09a e-Tech 30 hk. Eller finns det andra fördelar?
        Lite sugen att uppgradera men man vill gärna veta om det gör nån märkbar skillnad.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
          Blir det märkbar skillnad i prestanda? Har en 09a e-Tech 30 hk. Eller finns det andra fördelar?
          Lite sugen att uppgradera men man vill gärna veta om det gör nån märkbar skillnad.
          Har inget att jämföra med, men Evinrude rekommenderar den oljan för mindre slitage och oljeförbrukning.

          Kommentera


          • #15
            Personligen tror jag att evinrude ser en möjlighet sälja en "speciell" olja till fruktansvärt överpris. xd100 rekommenderas om man kör mycket då det är minusgrader. Tror det är fint om man kör snöskoter...

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av christer Visa inlägg
              Personligen tror jag att evinrude ser en möjlighet sälja en "speciell" olja till fruktansvärt överpris. xd100 rekommenderas om man kör mycket då det är minusgrader. Tror det är fint om man kör snöskoter...


              Nu drar den inga mängder olja så detta kan jag kosta på mig, har haft motorn i snart 2 år och flaskan jag fick med har 1/4 olja kvar

              Kommentera


              • #17
                Jag köpte e-tec 50 till min första båt och e-tec 30 till min nuvarande båt. Troligtvis blir det e-tec om ja nån gång byter igen.

                Har för mig säljaren sa att motorn kunde gå lite jämnare eller nåt sånt om man körde på xd-100 oljan och dra mindre olja. Jag har inte provat 50 oljan. 30 motorn har ja haft i två säsonger nu , har klarat mig på en oljefyllning/säsong. Lite vibrerar dom allt, men som sagt så går det leva med. Väsnas kanske något mer än 4-taktarna , men inga problem att höra vad han säger som sitter i fören. Smidigt inbyggt vinterkonserverings program, härliga service intervall.. Än kan ja inge skit skriva om dessa motorer då ja än så länge är helnöjd.
                I varje motgång finns ett frö till framgång.....

                Kommentera


                • #18
                  håller med ang att den inte drar mycket olja men 1% är 1 liter olja på 100 liter bensin så antingen kör du väldigt lite eller så fick du en väldigt stor flaska . Inte riktigt säker på 1% men tror den vill ha ca 1%

                  Kommentera


                  • #19
                    Kör en etec 40hk.
                    Dricker ca 7,5 liter på tio timmar tomgång och 20 min transport.
                    Olja kör jag xd100 och går åt ca 4 liter till 600-700 timmar.
                    + med xd100 är vid kallt väder, lugnare gång och sotar mindre vid tomgångskörning.
                    http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

                    Kommentera


                    • #20
                      Får ta o kolla vad uppdatering skulle kosta, sen får vi se om det är värt det. Mest intresserad av att den ev. skulle gå (ännu) bättre än nu

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                      51 svar
                      6 965 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                      24 svar
                      10 375 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sirre9
                      av Sirre9
                       
                      Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                      10 svar
                      3 439 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maxxim
                      av Maxxim
                       
                      Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                      9 svar
                      1 902 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DavidFelmeri  
                      Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                      414 svar
                      63 366 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DIFAnders  
                      Arbetar...
                      X